Jeg håper også det er de to grunderene som blir. CEO de fikk inn er sikkert dyktig, men har ikke bevist noe særlig sett utenfra.
Skulle tro det var en verna bedrift jeg har investert i, når jeg leser kommentarene her. Jeg er ikke interessert i å spytte inn mer penger, for at gründerne skal sitte og tvinne tommeltotter å heve lønn i et par år. Gidder ikke la meg presse til det heller, da tar jeg heller tapet og går videre. Wavefoil hadde ikke livets rett, på tide å slå inn siste spikeren.
Du høres ganske emosjonelt investert ut i at et industri startup sliter i et makroøkonomisk miljø som bokstavelig talt er bombet.
Det er egentlig en nisje som er nesten umulig, men man hadde jo håpet om at energipris og fokus på det grønne skiftet skulle være en kicker.
Da ble den foreslåtte emisjonen vedtatt med ~99% stemmer for på EGF. Blir veldig spennende og se om de får inn over 5 mill, og i så fall hva som er eiersitsen i etterkant.
Hvor mye kan selskapet være verdt i sin nåværende form om det skal selges? Kan ikke helt se for meg at det er verdt å hive enda mer penger på dette bålet.
Når var fristen?
16 mai
Virker ikke som innsiderne er like positive som et par av dere her inne…
Jaja, da er det straks slutten for selskapet
Er bare å forvente at de fleste oppstartsselskaper går skeis, så dette tar jeg med god ro (selv om jeg var blant de største i første offentlige emisjon).
Har det egentlig kommet frem om gründerne satser egne kronasjer? Tenker det er eneste signal som er verdt å lytte på. Følte det var litt overkant vagt i hva som kom i dag, så tolker det nesten negativt.
Nei, ingenting som tilsier at de satser egne penger.
Men de ville fått en fin lønningspose om selskapet hadde overlevd
Skal vi gå sammen og kjøpe patentene fra boet?
Blir sur om gründerne stikker avgårde med dette for lommerusk.
Man trenger fremdeles penger for videre drift, uavhengig om hvem som plukker opp restene. Men noen er kanskje flinkere til å hente penger enn andre. Så det å plukke opp restene før noen andre gjør det er vel bare en stor “fuck you”? Ettersom det krever arbeid for å trekke ut verdi, mener jeg.
Det er essensielt at folka som drifter selskapet skal ha store nok eiendeler for å være virkelig motivert. Å bare være motivert av lønnslippen skaper ikke “det lille ekstra” som kreves i slike selskaper. At det er manglende transparens rundt slike spørsmål gjør at jeg holder meg langt unna selskaper som styret og cofounder er involvert i i fremtiden. Hadde de vært transparent og sagt “nei, de er ikke med” kunne jeg hvertfall fortsatt hatt respekt for de.
Helt enig. Jeg kommer ikke til å legge noe mer penger i dette, -de får gå under i fred og ro. Hva som skjer med patenter/boet bryr jeg meg lite om.
Hvordan fører vi tap på denne plattformen?
Tap fører du i skattemeldingen.
Vet, bare at dette ikke var på børs, men “Folkeinvest”…
Det er ikke noe spesielt med Folkeinvest. Det er helt vanlige unoterte aksjer, som meldes i RF-1088.
Takk!