Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Wavefoil AS

Ahh, det stemmer det. Det var i aksjeoppgaven at de hadde kommet inn automatisk.

Spennende aksjonærbrev, at de skal allerede om noen uker skal montere pilotmodulen synes jeg viser en handlekraftig organisasjon. Og da går jeg ut i fra at funksjonstesten igjennom sommeren har gått utmerket.

Hva tror folk om dette selskapet om 2-5 års perspektiv? Spist opp av et stort selskap? Eller står det fortsatt på egne bein?

Dette er helt klart et av mine mest spennende investeringscaser.

2 Likes

Lukter vel oppkjøp ganske lang vei det her.

1 Like

Er utrolig spent på hvor mye salg de får fremover nå! Og ikke minst om det kommer bekreftelse på at de nye hurtigruteskipene skal få installert foiler. Så vidt jeg husker, så har de sagt at skipene bygges med plass for foilmodulen og at de skal bli installert om testen på fergen i høst/vinter går som planlagt.

Utrolig morsomt å følge med på denne gjengen. Tror nok de blir oppkjøpt etter hvert ja, gjenstår bare å se hvor lang tid det tar.

2 Likes

Hvor lang tid det tar og hvor dyrt… :money_mouth_face:

https://www.maritimejournal.com/news101/vessel-build-and-maintenance/ship-and-boatbuilding/wave-propulsion-pilot-for-faeroese-ferry

4 Likes

Shit just got real!

image

6 Likes


Foto: Wavefoil

Ting er i rute, ingen store hindringer underveis i monteringen, og ca en uke med sveising før ting er ferdig melder Wavefoil😊

Hva skal man si? Snart er første skip på vannet med foilmodul, og skal samle inn verdifull data, som kommer forhåpentlig til å lette salgsjobben betraktelig framover.

Noen som har tanker om hvor lang tid det går før man har valide data om forbruk osv?

1 Like

På skip blir det ført veldig nøye logger om gange og seilinger, fylling av drivstoff osv, så de vil nok vite VELDIG fort om systemet gir omtrent de effekter en har sett i teoretiske modeller og i tanken

1 Like

Hysterisk hvor likt og forskjellig færøyisk og norsk er på en gang. :smiley:

Fra facebook:
Vi nærmer oss sjøsetting og varmer opp med et innslag fra det færøyske svaret på Dagsrevyen i kveld. Innslaget om Wavefoil begynner 19:32 ut i klippet. https://kvf.fo/dv?sid=98981&jwsource=cl

3 Likes

Fascinerende å høre på. I starten av programmet virket det bare som giberish, men etter hvert så ble det fullt mulig å skjønne store deler av hva de sa.

Fra wavefoil sin Facebook side:

4 Likes

Måtte hell og matematiske beregninger følge deg på de 7 hav!

Må være et helt sykt øyeblikk etter så mange år med forskning og produktutvikling:

6 Likes


Da er vi igang😊

8 Likes

Fryktelig nære å delta i forrige emisjon. Hadde bestemt meg, men da var den allerede fulltegnet.

Uansett gøy å følge med!

Utrolig gøy å være aksjonærer hær :grin: spent på resultatet og om det blir en runde 3 med potensielle eiere som kan utnytte teknologien. Fyller i såfall lett på med mer!

Er jo luksus å få innpass i noe som har blitt jobbet med over så mange år og fått så mange millioner sprøytet inn fra staten

3 Likes

Det blåser ganske bra også på færøyene, så båten får nok kjørt seg.

Men looking good!

image

1 Like

Blir bare bedre og bedre dette:
image

image

Når man da ser hva slags team som har plukket ut wavefoil som en av finalistene, så ja:
image

7 Likes

Det som en av Wavefoils absolutt største fordeler mener jeg er hvor enkelt systemet lar seg forklare.

“Utfellbare baugfoiler, som gjør at skipet beveger seg mindre i sjøen, og sparer drivstoff”

Når man får data på dette, som forhåpentligvis understøtter teorien rundt foilene, så kan det umulig være så veldig vanskelig å selge inn en slik løsning til de som skal bygge seg et nytt skip?

Vi får krysse fingrene for at “det gode ord” sprer seg raskt rundt i bransjen, og er vel liten tvil om at slike nominasjoner som den over, er med på å bidra med dette :smiley:

1 Like