Har lagt merke til at den viser forskjellig kurs og ordrer kontra nordnet siden eller andre steder hvor jeg har strømmede real tid kurser.
Ikke alltid. Men det hender
Har lagt merke til at den viser forskjellig kurs og ordrer kontra nordnet siden eller andre steder hvor jeg har strømmede real tid kurser.
Ikke alltid. Men det hender
Takk for svar! Active trader for meg akkurat det samme som wintrade bare 4 ganger så dyrt. Ellers må jeg si at jeg begynner å like active trader… fint å ha deg på forumet da😉
Nordnet InFront er buggy som fy. Oppdaterer ikke proteføljen før du relogger, bugger seg med instrumenter som RSI og MACD osv. WinTrade var så mye bedre.
Hva snakker du om web trader eller?
Snakker om InFront, nye grensesnittet fra Nordnet. Så ja, en webtrader. Verste er at det bugger seg på brukernivå. Altså, om noe kødder seg så forblir det kødda for alltid.
Den web traderen brukte jeg i 10 min. Ikke verdt en dritt synes jeg. Last ned active trader, er egentlig veldig lik wintrade…
Ok, sånn skal det ikke være. Meld fra til support når det skjer, helst med detaljer og screenshot så blir det sett på og fikset.
Lol nei. Nå har jeg tatt bort alt på nordnet. Gjør kun handler der. Bruker nordea sine gratis streaming av kurser og ordre dybde. Nordnet får ta tak i ting selv om de vil ha betalt for sine tjenester.
nhy1024, en ting som jeg irriterer meg over er at jeg må velge lyd hver gang jeg skal legge inn en nyhetsalarm eller kursalarm. Kanskje jeg som ikke har funnet ut av dette i innstillingene?
Å hva er snarveien for å legg inn nyhetsalarm for en ticker? anyone?
Jeg synes chartet er litt for enkelt. Skulle gjerne hatt mulighet til å endre tidsenheten uavhengig av hvor langt tilbake i tid jeg ser. For eksempel sånn at jeg kan ha 1 dag candlesticks på 30 dagers chartet.
Hadde også vært fint å kunne tegne opp noen enkle linjer.
Takk for feedback! Jeg har sendt det videre til teamet.
I Terminalen, kan du trykke Ctrl+L for å legge til en alert. Eller velge Alert me if i høyreklikk-menyen.
Det gjelder vel ikke nyheter? Kursalarm er grei… Savner også alarm til mobil sånn som wintrade hadde.
Takk for svar
Du kan legge til alert fra nyhetsliste-vinduet med Ctrl+L også, ja - eller velge Add Alert fra høyreklikk.
Vi har en teknisk løsning for alerts på mobilen ved å abonnere på og installere:
men jeg er usikker på om Nordnet har valgt å integrere med og tilby denne løsningen til sine kunder ennå. Kanskje hvis de får ønske fra kunder om det…
Hva søker man på for å legge til porteføljen i active trader? Har gjort det under prøve perioden, men det gikk jo vekk…
Ingen her som kan svare på dette?
Litt usikker på hva du mener?
Dersom du mener hvor du kan se trading portfolioen i Active Trader, så er det i Portfolio siden i Trading vinduet.
Trading vinduet åpnes med Menu | Tools | Trading, evt med Ctrl+Shift+O.
Hei. Fant det til slutt.
Er det ikke mulig å få lyd på kursalarmer?
Takker for svarene!
Bra.
Foreløpig er det bare en standard system-lyd som brukes ved kursalarmer.
Vi bør forbedre dette slik at brukeren selv kan styre hvilken lyd som skal spilles av - generelt for alle kursalarmer. Jeg skal sørge for at dette blir lagt på todo-listen.
Tidligere versjoner hadde “lokale” alarmer, der man kunne spesifisere en lyd pr alarm. Dette falt dessverre bort da alarm-logikken ble flyttet til server (slik at man også kan få notifikasjon om alarmer i mobil-app’en f.eks). Det er litt mer som skal til for å få tilbake dette, men vi skal vurdere det.