Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WR Entertainment (WR-ME) đŸ“œ

Nesten 19 millioner av 24 millioner er fryst. SĂ„ han har aksjer Ă„ selge.

Som en som har fulgt selskapet i 10 Ă„r er du helt Ă„ sykler.
Wiik har styrt dette selskapet helt alene hele veien. Han har hatt noen papirmenn som han har prĂžvd Ă„ overbevise oss om var en del av styringen. DETTE var ikke tilfelle.
Ja, enig at aksjonÊrene har latt han holde pÄ, men du snakker om en gruppe mekanikere, snekkere og rÞrleggere som etter noen Är fortsatte Ä investere fordi Wiik truet med konkurs hver 3 mnd. SÄ de har endt opp med Ä investere sÄ mye som de har pga dette.

Etter bÞrsnotering 2016 kom det inn ny ledelse. Ingen av dem har vÊrt involvert fra 2007 -2016. De mÄ nÄ rydde opp i 9 Är med rot inkludert Wiik som har stjÄlet 19 millioner aksjer og er saksÞkt i California og aksjene hans er nÄ fryst i norsk rett etter de sÄ bevisene.

SĂ„ at du snakker om null tilitt til de gjenvĂŠrende er helt meningslĂžst. De har vĂ„r fulle tilitt og vi takker gud for at de er der i dag og kan endelig fĂ„ ryddet opp i Wiik’s 10 Ă„r med svindel.

VIKITG: Nye CEO Tasmin Lucia-Khan hentet $3,5 millioner fra Kjos og Blystad helt alene. Wiik hadde INGEN ting med det Ă„ gjĂžre.

Wiik har aldri fÄtt til noe. Ny ledelse som Þnsker Ä skape noe mÄ nÄ bruke tid pÄ hans karakterdrap mot CEO og har nÄ saksÞkt alle aksjonÊrer for 90 millioner kroner.

For meg er du enten full av dritt, Ryan Wiik selv, eller en av hans fĂ„ “venner”.

PÄvegne av alle jeg kjenner som har investert og har gÄtt igjennom 9 Är mareritt med Wiik sier jeg, hold kjeft eller sett deg inn i saken.

Oppsummering:
9 Ă„r - Wiik styrer alt alene - bruker alle penga - skaper ingen ting.
Siste Äret - ny ledelse - Wiik ute - de annonserte writer, Lionsgate styremedlem og var pÄ vei til Ä annonsere regissÞr i Mars nÄr Wiik saksÞkte CEO.

Hvis du trenger alt med t-skje, kan du gjerne fÄ det, men du virker som en ignorant type uansett nÄr du klarer Ä trekke dine konklusjoner etter det har vÊrt sÄ mye i pressen om dette.

5 Likes

Takk for at du kommer med ditt synspunkt og historikk, det er interessant lesning. Jeg gÄr hardt ut som jeg gjÞr ikke for Ä vÊre drittsekk, men for Ä provosere frem en bedre diskusjon og fÄ slike som deg til Ä komme med verdifulle bidrag. Og sÄ Þnsker jeg helt Êrlig Ä advare folk


Men jeg stÄr pÄ mitt. Det er ingen unnskyldning om du er snekker eller finansakrobat, kaster du gode penger etter dÄrlige i 9 Är uten Ä se resultater ja sÄ kan du takke deg selv


HÄper jo at det skal gÄ bedre med Morgen Kane IP, men jeg er svÊrt svÊrt skeptisk til en ledelse som godtar Ä gÄ pÄ bÞrs med et helt hinsides oppblÄst markedsverdi. Det er direkte svindel og (nok en) skrape i Merkur markeds og Oslo bÞrs
 den nye ledelsen lover og hauser, men fremviser slik jeg ser det fortsatt tilnÊrmet null av resultater.

5 Likes

Nye ledelsen kom inn i etterkant av notering. Det var ene og alene Wiik og Cardwell som ville pĂ„ bĂžrs. De gjorde ogsĂ„ en 1/5 splitt noen mnd fĂžr notering der de sa til oss at selskapet var verdt $100mill. Helt absurd. Eneste grunnen til at aksjonĂŠrene syntes det bra med notering var at da mĂ„tte selskapet fĂžlge norske spilleregler og ikke Wiik’ spille regler lenger. Ellers sĂ„ vi ingen nytte av det da selskapet enda ikke hadde lagd noe.

Du sier selv det er svindel, sÄ rett det mot Gunnar Ryan Wiik og Jim Cardwell. Ny ledelse kom inn i april. CEO fikk vel samme blomster historien servert nÄr hun kom inn, sÄ begynte korthuset Ä falle sammen og hun med ledelse og styret er nÄ i en posisjon der de prÞver Ä rydde opp i ting som har vÊrt urett.

Gjerne sleng dritt om uprofesjonelle investorer som aldri har investert i noe fĂžr og ja de kan takke seg selv, men gjort er gjort. De har ihvertfall holdt liv i butikken til den ble reddet av folk som faktisk Ăžnsker Ă„ skape noe.

SÄ for videre diskusjon, fÄ det klart at alt du snakker om og kritiserer har INGEN ting Ä gjÞre med ny ledelse.

Jeg ser pÄ selskapet som et startup som begynte i fjor. De siste 9 Ära med Wiik i ledelsen er gone. Fra januar til jul i 2016 ser det ut som at det mÄ ha vÊrt mye internt som har dukket opp siden det var lite nyheter og fakta kom pÄ bordet i November nÄr vi skjÞnte Wiik hadde feilet audition.

Etter Wiik stakk med halen mellom beina fikk ny ledelse noen fÄ mÄneder pÄ Ä jobbe der det ble annonsert Lionsgate styremedlem, Hollywood writer og vi vet nÄ etter generalforsamlingen at regissÞr og en top level produsent skulle signeres i mars.

SÞksmÄl fra Wiik kommer og i dag er det en suppe som de mÄ bekjempe.

Tenk hvor ny ledelse hadde vÊrt hvis Wiik holdt seg unna. Med starten pÄ 2017 og hva de gjorde uten Wiik var strÄlende.

6 Likes

Adm dir Khan var da med pÄ bÞrsnoteringen hun? For Þvrig en adm dir med en rimelig tynn CV


1 Like

Da gir jeg ordet til deg, hver sÄ snill Ä fortell meg om hennes tynne CV.

og som jeg sa i fĂžrste svar, du virker sjukt ignorant og det viser du igjen med Ă„ komme en sleivete kommentar etter jeg gir deg litt fakta.

Det er alltid lett Ă„ spille den kverulernde drittsekken Cagey2.
Jeg helt ĂŠrlig bryr meg veldig lite om hva du mener og tenker.

Jeg ga deg litt fakta som det tydeligvis ser ut til Ä vÊrt lite av pÄ denne trÄden.

Lett Ä sitte svett foran pcén og vÊre verdensmester pÄ nett, jeg har andre ting Ä drive med.

Men er det andre som lurer pÄ noe konkret har jeg som sagt vÊrt med lenge.

3 Likes

Lurer vel i grunnen pÄ om selskapet klarer Ä produsere noe som genererer inntekt i lÞpet av det neste Äret?

Send en mail til Ryan Wiik og be han droppe sÞksmÄl, holde seg unna og sÄ fÄr de til det.

1 Like

Jeg lurer pÄ hva som har skjedd med lÄnene som hadde forfall nÄ i juni? Det var snakk om Ä reforhandle dem, men da burde det vel ha kommet en melding. Og hvordan skal de klare Ä reforhandle lÄn som er fra Wiik og hans mor? Hvordan skal de fÄ tak i nye penger framover, nÄ nÄr hele scriptet skal omskrives?

Skip Woods som er satt til jobben er ikke helt stueren han heller, med sÞksmÄl som var, fra tidligere arbeidskollega, hvor han mÄtte inngÄ forlik.

1 Like

Dette er fra dagens bĂžrsmelding.

WR Inc. strongly denies all the allegations in the complaint, and denies that it owes
either Wiik or Sissel Wiik the claimed amounts. Management notes that the decision to
transfer the Morgan Kane rights to WR ASA (the subject of the sixth and seventh claims)
was done in conjunction with the public listing and was approved by management
including Wiik. Management further notes that Wiik resigned voluntarily after failing his
screen test, and denies all allegations of “duress.” Finally, management notes that a
claim of NOK 90.000.000 in compensation for an inexperienced executive - especially
one who lived on company expense for nine years - is clearly absurd.

Ny informasjon for meg at Skip Woods har inngÄtt forlik, kan du dele kildene pÄ det?
Vet bare at han ble saksĂžkt og ikke funnet noe mer.

1 Like

Dette er fra dagens bĂžrsmelding.

WR Inc. strongly denies all the allegations in the complaint, and denies that it owes
either Wiik or Sissel Wiik the claimed amounts. Management notes that the decision to
transfer the Morgan Kane rights to WR ASA (the subject of the sixth and seventh claims)
was done in conjunction with the public listing and was approved by management
including Wiik. Management further notes that Wiik resigned voluntarily after failing his
screen test, and denies all allegations of “duress.” Finally, management notes that a
claim of NOK 90.000.000 in compensation for an inexperienced executive - especially
one who lived on company expense for nine years - is clearly absurd.

1 Like

Jeg tenker pÄ disse lÄnene, som nevnt i Ärsrapporten:

3 Likes

Takk for det Koe. SÄ han ville ha $661,700 og endte opp med $175,000. Vet ikke om du kan bruke ordet stuerent her. Ser mer ut som 2 kompiser som har gjort noe sammen, sÄ har det blitt uvennskap osv. Skjer jo i Hollywood hele tiden. Men var poenget ditt Ä finne noe negativt sÄ klarte du det. Ser han har 7-8 prosjekter under utvikling pÄ imdb, sÄ tydeligvis vil folk jobbe med han.

Tipper de fleste i Hollywood, enten om du er producer, skuespiller, writer, regissÞr osv har vÊrt i konflikter. Folk saksÞkes jo i USA bare du trÄkker noen pÄ tÊra.

2 Likes

Ja det er ikke sikkert det betyr noe, men de bÞr komme med en avklaring pÄ lÄnene snart.

2 Likes

For Ä produsere en film trenger man kapital og gode samarbeidspartnere, spÞrs om noen tÞr Ä ta i dette vepsebolet slik det fremstÄr i dag, en filmpremiere fÞles svÊrt langt unna.

4 Likes

Slik jeg forstÄr @millerlight @holmes hÞres det jo ut som at sÄ lenge saksmÄlene hefter selskapet Þdelegger det for Ä fÄ til noe ja.

1 Like

@Nocturne, akkurat nÄ virker det som at det er strategien til Wiik (eller advokatene hans). Han drar det ut i tid sÄ lenge som mulig, og hÄper at selskapet gÄr konkurs, slik at at han kan ta tilbake rettighetene til Kane, og gjÞre et nytt forsÞk pÄ film med seg selv i hovedrollen. SÄ fÄr han heller rasere noen karrierer og dra noen titalls millioner i investert kapital ned i dragsuget. Advokatene, pÄ sin side, er vel mest opptatt av Ä fakturere sÄ mange timer som mulig.