Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WR Entertainment (WR-ME) đŸ“œ

Skulle hatt cash nÄ og tatt ut 27 Þre. Frister.,


Litt om sannsynligheten for at merkur market selskaper lykkes, og en sammenligning av hvordan WR-ME gjÞr det sammenlignet med Þvrige selskaper pÄ samme markedsplass.

1 Like

Sagt det fĂžr og sier det igjen, Merkur markeds grenser til svindel! Om dette er en stakkars fĂžrste mĂžte med bĂžrs blir det dyr lĂŠrepenge.

1 Like

Flott hvis dere kan lage en egen trÄd om dette emnet, da det berÞrer ganske mange andre aksjer ogsÄ :blush:

Mekker en trÄd-

1 Like

Selg ut og kjÞp tilbake pÄ 20 Þre, sÄ fÄr du betydelig mer aksjer pÄ kjÞpet.

Hvis du fÄr solgt i det hele tatt da.

Jeg selger ikke. Men skulle gjerne kjĂžpt flere under 30 Ăžre.

1 Like

Hentet fra annet forum:

WR jobber pĂ„ full gass for Ă„ fĂ„ Kane ut pĂ„ det store lerretet, en Morgan Kane film kommer nok etterhvert men det tar tid Ă„ fĂ„ alt pĂ„ plass. Takket vĂŠre herr Wiik har selskapet mĂ„tte bruke tid og penger og Ă„ fĂ„ avsluttet alle ubegrunnede sĂžksmĂ„l fra ham ut av verden. Morgan Kane har alle muligheter innen bĂ„de Film og eventuelt TV-Serier, med 83 bĂžker Ă„ hente stoff fra er mulighetene store for Ă„ fĂ„ til en storfilm, western er i vinden som aldri fĂžr og folk ser gjerne mer fra denne sjangeren. Å klare Ă„ fĂ„ landet et filmprosjekt som dette tar som sagt tid og jeg har stor tiltro til at de som jobber i WR har hovedfokus pĂ„ nettopp dette. BĂ„de styret i WR og de ansatte har hatt magre kĂ„r i de siste 2 Ă„rene og den vilje jeg ser i WR til Ă„ fortsette prosjektet pĂ„ tross av mange skjĂŠr i sjĂžen forteller meg at nederlag er ikke et aternativ. SĂ„ vi fĂ„r bare smĂžre oss med tĂ„lmodighet og huske pĂ„ at WR idag bestĂ„r av proffer i motsetning til tidligere hvor en annen “styrte” skuta.

1 Like

SpÞrsmÄl til aksjonÊrer!
Er du inne i aksjen bare fordi du vil se Morgan Kane pÄ film eller har du investert i et produksjonsselskap som kan produsere alt mulig?

SpÞrsmÄl til kritikere!
Ville du sett annerledes pÄ WR hvis de jobbet med fler prosjekter samtidig? Eventuelt hva skulle til for at du hadde investert? (SkjÞnner du ville investert hvis de sa MK skulle i produksjon med en kjent skuespiller, men utenom det)

Min mening!
Har nevnt det tidligere, men hadde blitt mer interessert hvis selskapet jobbet med fler prosjekter enn bare Morgan Kane. Film og Tv handler om timing. Ser man pÄ IMDBpro sÄ ser man at regissÞrer og produsenter sitter pÄ mange prosjekter. (Dette vises ikke pÄ vanlig imdb). SÄ jeg ville helst sett at det kom fler annonseringer om at de kaprer mer IP, manuser osv. For det ville fortalt meg at de har flere bein Ä stÄ pÄ og som jeg sa i starten, timing er greia. Hva som kommer fÞrst spiller ingen rolle, sÄ lenge de kommer igang. Selv vil jeg se Morgan Kane, men jeg vil fÞrst og fremst se selskapet produsere hva som helst.

Setter pris pÄ svar fra folk som bare glaner innom trÄden og de som er her fast.

Som kritiker er det tidligere ledelse og bakmenn som har svertet WR i mine Þyne. Jeg er enda ikke overbevist om at ny ledelse har det som trengs for Ä snu skuta og fÄ til et Hollywood prosjekt. ( er heldig nok Ä fÄ diskutere med folk som jobber i det segmentet og er nok farget av at de har svÊrt liten tro pÄ WR og gjengen som nÄ styrer).

1 Like

Enig med Evil her. Eneste kortet WR har pÄ hÄnden er IPen. Ser absolutt ingen grunn til at de som selskap eller personer skal ha noen som helst edge innen film utenom det!?

Jeg mener selskapet mangler en helhetlig plan for hvordan IP-en skal bli til en film. NÄr vi ser hvor lenge de har jobbet for aksjonÊrenes midler, uten Ä kunne vise til noe reell fremdrift, sÄ blir jeg ogsÄ skeptisk til om nÄvÊrende ledelse er de rette personene for Ä kunne realisere MK som film.

Snakker du da med folk som jobber i Hollywood, eller folk som jobber i Norge som aldri har vÊrt i Hollywood? Vesentlig forskjell. Kjenner folk selv i bransjen i Norge. Fler av dem gode venner, men kan ikke ta hva de sier for gitt nÄr de ikke har lagd noe utenfor Norges grenser.

Men til spÞrsmÄlet. Er du mest opphengt i om de fÄr til Kane eller om de fÄr til noe som helst av produksjon.

NÄ ble det inngÄtt forlik med Wiik for ikke mange mÄnedene siden og Cardwell saken er fortsatt oppe og gÄr. Hva er en helhetlig plan for Ä fÄ til en film? Noen mÄ jo vÊre interessert i IPén fÞrst. Hvis alle i Norge ville sett en Kane film, kunne de jo gjort en emisjon, hentet budsjettet og lagd filmen. Men virker som alle skal ha en bit av kaka, men venter pÄ at eksterne investorer skal ta risikoen pÄ filmen. Virker rart for meg.

Hvis Blystad og Kjos virkelig ville se en Morgan Kane film sÄ kunne de jo bla opp hele budsjettet, bli executive produsenter og sÄ er det rÞd lÞper neste. SÄ lenge man har penger kan man hente talent til bÄde filmlaging og talenter pÄ skjerm. Money talks

Edge innen film? SkjÞnte ikke den. Skal de bare satse pÄ en IP eller hadde det vÊrt mer naturlig Ä hatt mer IP, fler manuser?

DEtte er mennesker som bor og jobber i Hollywood, som jobber med IPer/filmer/TV serier og som jobber opp mot HBO/Netflix/AmazonPrime ( og andre studioer).

Dvs mennesker som teoretisk burde ha peiling ( jeg vekter all informasjon jeg fÄr, og det finnes aldri en sannhet).

Jeg tenker produksjon generelt. Jeg tror ikke Morgan Kane er stort nok internasjonalt.

Kult. Og de sier Morgan Kane ikke er stort nok internasjonalt? Lages jo orginalt materiale hele tiden som er helt ukjent, sÄ ser liksom ikke den helt. At Kane bare er kjent i Skandinavia spiller ingen rolle for meg. BÞkene er jo skrevet for amerikanere, ikke nordmenn sÄnn jeg ser det. De har jo ingen ting med Norge Ä gjÞre annet enn en norsk forfatter.

Men ut i fra hva du sier ville du sett at WR satt pÄ mer IP enn Kane bare?

Det hadde vel vĂŠrt en Ăžrliten fordel med relevant erfaring og at noen hadde noen meritter innen internasjonal film fra fĂžr?

Problemet med WR er historikken og nÄvÊrende ledelse manglende erfaring/track record med hollywood produksjoner.

Eller for Ä snu pÄ det. Hvorfor skal et studio/streaming tjeneste satse pÄ at lite norsk selskap med EKSTREMT dÄrlig rykte, nÄr det finnes 200 like selskaper uten det dÄrlige rykte.

2 Likes

Sikkert delt mening om det, jeg er mer opptatt av at de ansetter de riktige folkene nÄr de fÞrst skal lage noe. SÄvidt jeg har skjÞnt skal ikke Lucia-Khan spille hovedrollen og regissere filmen.

Men fÄ av dere kritikerne svarer pÄ spÞrsmÄlet mitt. Burde de sitte pÄ mer Ip eller bare satse pÄ Kane. Har hÞrt nok om hva dere tenker om Kane. Hva er lÞsninger? Hva skal til?