Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WR Entertainment (WR-ME) đŸ“œ

Finnes det 200 selskaper med rettigheter til Morgan Kane?
Tror hele den dÄrlig rykte greia er dratt litt ut av kontekst her. Det var noen fÄ artikler i Variety. Tror ikke folk lÞper rundt i gatene der borte og snakker om WR av den grunn.

SÄ ditt svar er, legg ned, slÄ konkurs, ikke prÞv. OK.
For jeg hĂžrer ingen lĂžsninger annet enn at du igjen og igjen repeterer det samme om fortiden.

Jeg mener de bÞr si fra seg IPen og legge ned selskapet. SÄ kan noen andre fÄ prÞve seg om det da finnes noen interesserte.

Ok. Ihvertfall et svar. Ikke sÄ bra alternativ for aksjonÊrer, men for deg som er utenfor er det jo samme f uansett.

PrĂžver igjen, med svar og lĂžsninger!

SpÞrsmÄl til aksjonÊrer!
Er du inne i aksjen bare fordi du vil se Morgan Kane pÄ film eller har du investert i et produksjonsselskap som kan produsere alt mulig?

SpÞrsmÄl til kritikere!
Ville du sett annerledes pÄ WR hvis de jobbet med fler prosjekter samtidig? Eventuelt hva skulle til for at du hadde investert? (SkjÞnner du ville investert hvis de sa MK skulle i produksjon med en kjent skuespiller, men utenom det)

Setter pris pÄ svar fra folk som bare glaner innom trÄden og de som er her fast.

JEg er usikker hvor mye verdi IPen har. Det finnes mange IPer der ute. Og ofte nÄr man tar store IPer med masse tegneserier/bÞker, sÄ gjÞr man stÞrre tilpassninger / endringer uansett.

Si at IPen er nĂžytral. den teller hverken positivt eller negativt for selskapet i mitt hode.

1 Like

IP’en har vel egentlig ikke noe som helst verdi fĂžr noen vil gjĂžre noe ut av den. SĂ„ Ă„ sette en pris pĂ„ en IP fĂžr noen vil lage noe av den blir vanskelig.

Siden jeg er kritisk til hvorvidt selskapet har Þkonomi til Ä bÊre 1 prosjekt, sÄ vil det ikke gjÞre selskapet mer attraktivt for investering hvis de arbeider med flere prosjekter eller IPer samtidig.

Skulle jeg vurdert investering sÄ mÄtte en mer detaljert fremdriftsplan pÄ plass. Eksisterende aksjonÊrer (les: Kjos - Blystad) gÄ inn med nok midler til Ä kunne sikre langsiktig drift og Ä stÞtte opp om ovennevnte fremdriftsplan.
Ny CEO vil nok ogsÄ vÊre en forutsetning fra min side.

For Ăžvrig, det vises ofte til rettssakene som hinder for fremdrift for WR. Greit nok at det er krevende Ă„ ha en retssak hengende over seg, men det betyr faktisk ikke at man ikke har tid til annet arbeide.

Hva er Þkonomien for Ä ha fler prosjekter? De mÄ ha noen flere mÞter pÄ en dag da de prÞver Ä selge inn flere prosjekter?

Enig med det penger til langsiktig drift.

Beklager, jeg har ikke noen estimater pÄ hvor mye de trenger. Jeg har kun bemerket meg at de kontinuerlig trekker pÄ eksisterende kontantbeholdning, og at de kommer til Ä trenge pÄfyll.

HÄper uansett at svarene mine gav deg litt konstruktiv input til hvorfor jeg er kritisk til selskapet pr nÄ, og velger Ä avstÄ fra Ä investere.

Absolutt. Takker for det. SkjÞnner det koster Ä betale regninger for Ä drive selskap, men koster ikke mer penger Ä ha fler prosjekter gÄende er mitt poeng.

Du bare forsterker mitt poeng. Hvis alle vil se Kane film, gjÞr en emisjon, alle spytter i og man fÄr de talentene man vil. Money talks.

Eller vi kan sitte Ă„ syte at det ikke blir film, men vi forventer at andre skal finansiere filmen.

Her er vi jo strengt tatt ikke uenige. Jeg (og flere andre) peker kun pÄ at pengene til Ä lage en (eller flere) filmer ikke er i selskapet pr i dag. En slik emisjon vil vÊre av en slik stÞrrelsesorden at smÄaksjonÊrer ikke kan bÊre den alene og man trenger at tungvekterne blir med.

Men da er ogsÄ utfordringen at ved Ä sitte med aksjer i dag, sÄ blir man totalt utvannet nÄr emisjonen kommer.
SÄ da er det kansje smartere Ä sitte pÄ sidelinjen nÄ, og heller bli med nÄr/hvis emisjonen kommer.

1 Like

Vi er enige.

Tror bare folk mÄ skjÞnne at WR skal hente finansiering eksternt og det tar tid. Timing.

Er ikke som om de har $40 mill pÄ bok og ikke klarer Ä lage film. Det hadde vÊrt et helt annet senario.

Jeg investerte fÞrst og fremst i et produksjons selskap, men de store tunge vill ha MK fÞrst, de om det. NÄr folk skriker etter at aksjene blir vannet ut, er det helt korekt. De vil trenge en ganske stor emisjon i kr for Ä fÄ dette gjenomfÞrt. Hva kursen er pÄ emisjonstidspunktet er en helt annen sak. Jeg tror ikke de kjÞrer emisjon fÞre noen gode nyheter er meldt og til en helt annen kurs. IP verdien kan jo strekke seg fra noen fÄ kr i den ene enden, og miliarder i den andre. Den verdien gÄr ikke ann Ä annslÄ fÞre man ser mottagelse av en eventuell film. SÄ har de middlene som skal til? Lang og kronglete vei fremover, og det er uten tvil mange hindringer de mÄ gjenom. Skal du klÞpe nÄ eller vente? Det mÄ du nesten vurdere selv. HÞy risiko nÄ, men billig. NÄr risikoen minker Þker prisen. Hva hadde jeg gjordt nÄ skulle jeg begynt pÄ nytt? Hadde nok kjÞpt noen, men ikke pÄ langt nÊr sÄ mange som jeg sitter pÄ idag (dette kun for Ä dra ned snitt pris ved en emisjon) Det var meg og mine tanker
 :grinning:

1 Like

ForsÄvidt @lindros glemte Ä nevne det men bra insj rundt diskusjonen du har satt igang. Mye mer konstruktivt enn det vi har sett her inne de siste ukene. At folk er uenige er egentlig en bra ting. Det er jo det som gjÞr oss alle til bedre investorer over tid.

1 Like

En digresjon: Anbefaler Ä lese fÞlgende artikkel pÄ DN: https://www.dn.no/nyheter/2018/08/12/1637/Finans/finansprofessor-om-merkur-borsen-hoyrisiko-gambling

Det er ikke svindel, men dette er et marked som kanskje skulle vĂŠrt begrenset. Dette er selskaper i oppstartsfasen (venture kapital). Det medfĂžrer en helt ekstrem risiko, der 80-90% av alle selskapene ikke overlever.

Verdipapirhandelloven er ekstremt godt regulert i Norge, og EU gjennom MIFID. NÄr det gjelder handel i papirer pÄ Merkur skulle vÊrt stilt krav til egnethet, det er definitivt mange som kommer til Ä brenne hardt opptjente penger veldig fort pÄ bÄlet. Fordi de ikke har nok kunnskaper.

2 Likes

Jo det er svindel nÄr flere av de noteres eller i hvert fall trikses til slik at de gÄr ut fra start med vanvittig oppblÄst mcap som klapper helt sammen sÄ fort det pirkes borti. Ref. eksempelvis WrE

WR kom ut hÞyt og tyskerne sto for 2 verdenskrig. NÄ er gammel ledelse borte, kursen er dratt ned i kjelleren (ogsÄ av gammel ledelse forsÄvidt) og tyskerne har kommet seg videre etter krigen. SÄ stabilitet er opprettet i samfunnet. SÄ enten kan du velge Ä hate WR og tyskerne for fortiden, eller se fremover. Jeg velger det siste.

Men enig med Evilfreud, lettere Ä diskutere her inne nÄr folk kommer med saklige argumenter. SÄ la oss fortsette med det.

2 Likes

Jupp , men det Ä ta selskapet pÄ bÞrs avdekket jo nettop dette, og de som har vÊrt med hele veien var jo kjempegla for det, for da mÄtte wiik forholde seg til norske regler. Tasmin er ei meget dyktig dame, og er det noen som kan klare Ä fÄ til noe film med de forutsettningene wr har pr idag, er det den dama der.

2 Likes

Selskapet gjorde ingen emisjon som satte en pris. Det ble solgt noen hundre aksjer til 15 kr av eksisterende investorer pÄ bÞrsdagen. Kursen raste ned til 3 kr dagen etterpÄ. Tasmin var vel den som satte en mer riktig kurs nÄr hun hentet penger fra Kjos og Blystad pÄ 2kr.
SÄ nÄr du ikke vet historien blir du bare et troll som vil syre ned debatten isteden for Ä bidra til riktig kunnskap og du forvirrer folk som leser her.

Og i dag er kursen under 30 Þre og de er ikke et skritt videre
 vite historien er jo nettopp det jeg gjÞr. Og gjorde allerede nÄr de gikk pÄ bÞrs, fant mye rart ved noen enkle google sÞk allerede da.