Ikke ute som aksjonær (eier) da.
Finner heller ingen tegn på at Wiik har solgt seg ut. Men det har vært en del påfallende salg etter at han stakk med halen mellom beina i desember, og jeg antar det er han som selger. I så fall er jeg ganske sikker på at han teknisk sett har handlet på innsideinfo fra det øyeblikket han tok kontakt med advokat får å saksøke CEO, ettersom han må ha visst at det ville være klart kurspåvirkende informasjon da søksmålet ble kjent.
Ikke ute som aksjonær (eier) da.
Hvordan vet du det?
Har du sett noen transaksjoner på 26-27 millioner aksjer gjennomført i det siste?
Fordi det er sånn ca 3 stykk aksjer som er omsatt i snitt om dagen i WR E, og ingen handler er meldt utenom børs…
Men klart, om det ikke er flagg grenser og han ikke er primærinnsider så er eneste måte å vite sikkert å ha fulgt med på aksjonærlister…
Merkur er shady marked ass…
Slike handler synes nok ikke på børsen, meldes heller ikke når de er på Merkur.
Det er noe muffins med hele selskapet. Største aksjonær før de gikk på børs er Orelia Holding AS (33,3%), og det er ingen av aksjonærene registrert desember 2015, som vi kjenner fra selskapet i dag.
http://aksjeeiere.no/sok-2015?q[company_cont]="WR+ENTERTAINMENT+ASA"&utf8=✓
I årsrapporten for 2015 er Orelia Holding AS oppført med 0,54% av aksjene.
Sunset View Holdings, som angivelig er selskapet til Ryan Wiik, som i årsrapporten hadde 35,4% av aksjene, finner jeg kun en registrering på i Californa (hvor Wiik er bosatt). Det ser ut til å være registrert på en filmregissør, Ilan Sharone.
https://businesssearch.sos.ca.gov/CBS/Detail
Største eiere årsrapport 2015, samt i noteringen på Merkur:
Største eiere (uviss dato, men etter emisjon, ligger på E24):
Er det noe jeg misforstår her?
Edit:
Antar at Merilll Lynch, Pierce, Fenner med 37,49% er Khan’s eierpost i selskapet. Hun har da overtatt aksjene til Wiik, Cardwell og Eberlein.
Sharone har aldrig regisserat. Men deltatt som skuespiller i en reality show, “Million Dollar Listing”
Litar du pa IMDB? haha. Eye to Eye var en kortfilm, egenproducerad for 10K USD. Jag ar enig med dig Koe, nagot ar inte riktigt med detta.
Du kan jo gå på hans egen site da:
http://www.ilandirects.com/
Ikke imponert over hva han har “regissert”, men han kaller seg nå en gang det da.
I stand corrected. Musikvideo och reklamfilmsregissor. Det ar dock inte film eller TV.
Desverre er ikke “regissør” en beskyttet tittel. Du kan lage en film med mobilen, legge den ut på youtube, og kalle deg regissør uten å bli arrestert (selv om de færreste med respekt for seg selv vil kalle seg regissør av den grunn).
Uansett har denne mannen ikke noe med WRE å gjøre nå. At han var (eller fortsatt er?) involvert i Wiiks personlige holdingselskap har ingen ting med dagens ledelse å gjøre. Han har heller aldri tidligere vært tilknyttet noen av WRE’s filmprosjekter såvidt jeg kan se.
Larsen. VET du at Wiik er ute? I så fall, hvem solgte han til, hvem eier da denne posten, som har blitt redusert hver uke en stund og nå for tredje gang er flyttet fra MERRILL LYNCH, PIERCE, FENNER & SM til MERRILL LYNCH,PIERCE,FENNER&S. INC og nå tilbake igjen?
01 MERRILL LYNCH, PIERCE, FENNER & SM / 44.38% / 33 396 797
Stadig nye høyder
Mer og mer spennende! Glad jeg har solgt meg ut etterhvert og fylt på igjen her nede…
Er det noe nytt å melde om selskapet eller filmene?
Det kommer Bare å hamstre aksjer mens man kan. ** hysj hysj jeg sa ikke noe ** Kappa
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=425328
"WR Entertainment ASA (the “Company”) has, through third parties, been informed that its
former chairman, James Cardwell, has filed a lawsuit with the Superior Court for the State
of California in the County of Los Angeles, against the Company and the Company’s wholly
owned U.S. subsidiary WR Films Entertainment Group, Inc. (“WR Inc.”). Neither the
Company nor WR Inc. have yet been served.
Cardwell claims damages from the Company and/or WR Inc. and requests that the Company
grants him 4,392,000 stock options at a strike price of NOK 2 or alternatively a
compensation of USD 0.75M. Also, Cardwell demands that the court instructs
WR Entertainment ASA and/or WR Inc. to pay him an undisclosed profit sharing plan. The
Company is completely unaware of such a profit sharing plan."