Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WR Entertainment (WR-ME) đŸ“œ

Tja, detaljene rundt forliket er vel ikke offentlig sÄ vidt jeg vet.

Ville brukt tiden min pÄ Ä lese om selskaper som kommer til Ä tjene penger i fremtiden og ikke selskaper som krangler i retten og ikke klarer noe sÄ banalt som Ä lage en film.

Selskapet annonserte det.

1 Like

61D9D8SUDaL

^^, blockbuster

Hei, desvan - velkommen til forumet. Du kom sent, men Äpenbart godt . . .

Poenget mitt - som jeg mente som underforstÄtt - er Wiiks pÄstand om at den situasjonen som WR i dag befinner seg i ene og alene er resultatet av Khans konspirering bak hans rygg for Ä presse ham ut av - og kuppe - selskapet.
IfĂžlge Wiik var Morgan Kane-prosjektet like ved Ă„ lykkes da han ble offer for Khans fingerte opprĂžr mot ham.

I tillegg ville jeg ogsÄ henlede tankene mot det seksuelle forholdet som Wiik og Khan sannsynligvis innledet etter Ä ha mÞtt hverandre i 2015, og som Wiik hevder forledet ham til den forhastede og uoverveide avgjÞrelse om Ä anbefale Khan til ledervervet i WR Entertainment.

Dette siste kan utvilsomt sees pÄ som etisk problematisk og uheldig for Khans anseelse, men er nÄ - som mye annet grums i denne saken - lagt til hvile mellom partene med forliket.

2 Likes

Wiik postet faktisk noen Morgan Kane “rehearsals”- klipp av nyere dato pĂ„ Youtube for en stund tilbake, men de ble senere tatt ned pga. “copyright reasons”. Skulle ha postet dem her, men ble aldri til det, dessverre. Noen her pĂ„ forumet som har sett dem?

Med hĂ„nden pĂ„ hjertet, SirSmokealot; disse smakebitene kan ikke sammenlignes med den rett ut komiske innsatsen Wiik utviser i den meget tidlige produksjonen “Life In a Flash”.

Disse Þvningene pÄgÄr med primitive og sparsommelige scenekulisser med en eller to motskuespillere, og selv om jeg selvfÞlgelig ikke har autoritet til Ä bedÞmme hans innsats, sÄ kan jeg som Kane-kjenner i det minste si at jeg forsto hva Wiik prÞvde Ä gjÞre med sitt spill her.

I en scene inviteres en mistroisk og anspent Kane bort til et bord av en kvinne(antagelig Marisol i en scene fra “El Gringo”) - “You know what I am”, sier Kane.

I en scene fra “Uten NĂ„de” ligger Kane langstrakt og knust og klager sin nĂžd til Charlie Katz over den Ăždelagte hĂ„nda si, i en annen scene gjĂžr Kane sitt beste for Ă„ skremme et gissel.

En av scenene tror jeg faktisk er en torturscene fra en av de tidlige Mission Impossible-filmene; Wiik sitter bundet til en stol mens dama hans blir torturert foran Þynene hans. Der mÄ jeg si Wiik er ganske heftig.

De hÞyprofesjonelle klippene desvan snakker om er Äpenbart galakser bedre enn dette, men som vi alle vet - det holdt altsÄ likevel ikke for Wiik.

2 Likes

Jeg sĂ„ disse klippene selv og det var jo smertefullt Ă„ se pĂ„. Desvan og Wiik vil nok at screentesten skal komme ut fordi det er bra lyssatt og filmet av profesjonelle. Derfor Wiik prĂžvde Ă„ vise dette til vanlige aksjonĂŠrer pĂ„ den kinoen i VG dokumentaren. NĂ„ er ikke det opp til oss “amatĂžrer” og skapern av Life in a flash Ă„ bedĂžmme om han er bra nok. Det fĂ„r de profesjonelle ta seg av.

Uansett avsporing i debatten da Wiik forlot ikke selskapet fordi han fikk nei pÄ audition, han forlot pga aksjeposten fra 2013 og resten av historien vet vi alle nÄ.

Lever WR frem til neste emisjon?

2 Likes

Neste emisjon har allerede vĂŠrt. Og den var mislykket. SĂ„ der har du nok svaret ditt.

3 Likes

Takk, Soundbird.

Stipuleringen om ukjente og uprÞvde Wiik i hovedrollen var nok ogsÄ altfor lenge en betydelig brems for potensielle investorer og samarbeidspartnere(selv om Wiik fikk Êren av Ä si nei til Weinstein), sÄ hvis vi tenker oss at WR faktisk gÄr heden, etterfulgt av en overtagelse av prosjektet ved AKTOR, sÄ tror jeg Wiik - klok av skade - nÞyer seg med produsentrollen denne gangen(eller han tar Weinsteins rÄd og ogsÄ hopper pÄ en birolle).

For min egen del vil jeg pÄstÄ at Ryan Wiik-perioden var WRs storhetstid. Da hadde jeg i det minste et illusorisk hÄp om at noe kunne skje, helt til det siste.

NÄ tar jeg isteden rÄdet fra Aksjefokus lenger oppe i trÄden; konsentrerer meg om andre ting enn et selskap som aldri klarer Ä fÄ laget en film.

Filmselskaper forgÄr, men Kane bestÄr!

Takk for meg( . . . for denne gang?).

2 Likes

WR hadde aldri en storhetstid.

Ironi, Evilfreud, ironi. Av det bitre slaget.

Hehehe Du kan da ikke bruke VG som referanse. Alle som har fulgt med i media den siste tiden vet at VG mangler journalistisk teft. Ta deg sammen! Avis er ikke Bevis! :wink:

Takk for velkomst :slight_smile:

Jeg har fulgt WR fra den spede begynnelse, men jeg skal innrĂžmme at jeg bare har fulgt utviklingen med et halvt Ăžye. Hovedsaklig fordi jeg har vĂŠrt opptatt med andre ting, men ikke minst det faktum at jeg vet at det tar ufattelig lang tid Ă„ bygge opp en spillefilm.
Jeg tenker at Wiik kanskje valgte feile folk i ledelsen, men alle investorene opplevde dette som et friskt pust, sÄ der stod vi bak beslutningen hans.
Mellom-menneskelige og ev. seksuelle konflikter mellom Wiik og Kahn klarer jeg ikke Ă„ engasjere meg i. Hollywood-is-Hollywood og VG er en primitiv avis.
La oss bringe debatten tilbake til hva dette faktisk handler om: Wiiks innsats og utenforstÄende aktÞrer sine (manipulerende?) innspill.

Her sitter du Äpenbart pÄ informasjon som jeg ikke kjenner til. Fint om du deler, for dine pÄstander Þnsker jeg Ä fÞlge opp. Send meg gjerne en mail pÄ knut@mcm.as

Jeg forsÞker i stor grad Ä formidle de faktaene jeg sitter pÄ og jeg stiller meg derfor undrende til din kritikk rundt min troverdighet.
Din forenkling av WR-historien oppfatter jeg som naiv samtidig som du presenterer egne og ukorrekte fakta.
Jeg tar gjerne en diskusjon med deg, men jeg forventer at du belyser saken med korrekt informasjon.

Ja, screentesten var godt lyssatt og filmet, men det er ikke det som imponerer. Wiiks rolletolkning av Kane anser jeg som det beste jeg noensinne har sett. Du stÄr selvsagt fritt til Ä mene noe annet, men la oss ta diskusjonen: Jeg opplevde Wiiks tolkning som robust, kledelig arrogant og svett. Veldig Morgan Kane med andre ord. Hva var det du opplevde som feil i scenen?

Hvilke pÄstander? Det er du som pÄstÄr at Wiik kan spille, jeg har vist deg det jeg har sett av grunnlag for Ä uttale meg om den saken . Vis oss hva bra den mannen har gjordt nÄ da, jeg kan ikke endre min mening fÞr jeg fÄr sett noe som viser noe annet

1 Like

Egentlig forstÄr jeg ikke denne diskusjonen da gunnar er ute av selskapet, og aldri kommer tilbake. Hvis den ikke handler om Ä skaffe potensielle investorer til det nye selskapet hans da? Er det det bi prÞver pÄ?

1 Like

Googlet mailen du la ut og MCM.as er under Knut Steen Rakner. AltsÄ regissÞren av «Life in A Flash» sÄ du har mistet all kredibilitet Knut.

Der la du hele debatten dÞd. Selv om den egentlig var dÞd for 2 Är siden.

2 Likes

Donald Trump fake News pakken er for tynn. Det er nok av rettspapirer offentlig samt en haug av avisartikler og en times dokumentar som motbeviser alt det du prater om.

Du har ikke formidlet noe fakta som sier at Wiik ikke stjal 19 millioner aksjer, ble tatt og ga alt tilbake i et forlik. Hva er dine fakta?

1 Like