Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

WR Entertainment (WR-ME) 📽

Jeg har opprettet en ny forumkategori kalt “Media” siden denne tråden manglet en passende kategori.

2 Likes

fra e24

Styret i WR Entertainment, selskapet som skal lage film basert på Morgan Kane-bøkene, har mottatt et krav om ekstraordinær generalforsamling.
En gruppe aksjonærer som kontrollerer 26,64 prosent av aksjene i selskapet ønsker en mulig utskiftning av den nåværende styrelederen og nyvalg av styret.
Morgan Kane ble inkludert i Merkur Markets i januar i år, og har så langt vist seg å være en katastrofal investering. Den ble tatt opp på markedsplassen til 15 kroner, men har siden vært lite omsatt. Siste handel ble gjort på 2,18 kroner.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=413768

3 Likes

Er det flere enn @Larsen bak det kravet, eller er det sendt alene? :wink:

6 Likes

Er vel @Larsen og Kjos sin pensjonsparing som må tas vare på tenker jeg. På en side virker det som de har tenkt å gi ut film i 2017, men på en annen side er det helt taust og ingen info eller news om dette… Er nok noen ugler i mosen her.

3 Likes

Står fortsatt for dette utsagnet :slight_smile:

4 Likes

Mulig det, men hvis/når filmen blir ferdig, da må jeg se den :slight_smile:

Vil anta den vil bli fast på alle Norwegian ruter fremover.

2 Likes

Bombe…

2 Likes

Hva tror dere om Morgan Kane survival, kan bli neste spill fra Funcom

5 Likes

Redneck Rampage. Tidenes spill i ny drakt!

2 Likes

Med referanse til Read Dead Redemption så ville det potensielt blitt ett fantastisk survivalspill. Western våkner til live i ny og ne, og er populært. Morgan har materiale nok til å lage filmer i 100 år fremover, de trenger bare riktig director og nok kroner :slight_smile:

2 Likes

Er det noen som seriøst har aksjer i dette selskapet?

1 Like

Vi har stort sett alle sammen bortsett fra @Larsen vært serdeles samstemte om dette selskapet her. Så jeg tror det er meget få som har investert noe her (heldigvis vil nok mange si).

2 Likes

Kjempegod ide dette selskapet, den dagen di lagde det, og en dag langt frem i heilt usikker fremtid :slight_smile: ingen nyheter eller fremgang? Siden 8 mars da kjos brukte noen slanter

1 Like

Skummet gjennom kvartalspresentasjonen, det er jo helt på trynet å sammenligne Morgan Kane med YA noveller som har blitt film. Ser de sammenligner Morgan Kane bøkene med Hunger Games og Twillight. Smart, men helt misvisende. Bedre da når de sammenligner med Western sjangeren generelt på nest siste slide. Western er en sjanger mange mener er på vei tilbake, men den har aldri truffet generasjonen som går mest på kino (15-25 år). Den siste store westernfilmen (Cowboys & Aliens) floppet totalt. Den var laget for denne målgruppen…

De fleste filmer på markedet er skreddersydd for denne målgruppen. At denne målgruppen vet hvem Morgan Kane er, er som å spørre bestemor om hun vet hva Turtles er, for å sitere Larsen.

Speaking of Turtles. Dette er en franchise som er bygget opp over veldig lang tid. Jeg lekte med Turtles i min barndom og leste alle tegneseriene. Har jeg sett de siste Turtles filmene? Ja, jeg har tatt med kidsa mine på Turtles. Jeg har et nostalgisk forhold til Turtles. Jeg regner med Kjos og co har et likt forhold til Morgan Kane siden de har gått inn med penger her – men å da konkludere med at de får et salgbar produkt i andre enden i et enormt mediemarked hvor ungdommen ser mer på youtube og Netflix enn kino, og når man først går på kino er det for å se Marvel eller DC comics IPer, og man skal lage en film om en IP denne målgruppen ikke kjenner til, da lukter det flopp lang vei.

Pr. dags dato kan jeg ikke finne info om verken regissør eller skuespillere heller. Det tar ofte 1 år å lage en film (egentlig lenger, men la oss si et år). De skal ha den første filmen klar til premiere høsten 2017. Men de har ikke annonsert noenting.

Sorry, jeg ser virkelig ikke hvordan dette skal bli noe butikk… :stuck_out_tongue:

4 Likes

Ingen grunn til å bekymre seg om filmen blir suksess eller ikke. Den filmen kommer aldri til å bli lansert … i hvert fall ikke med nåværende team/selskap…

De som er involvert har absolutt ingenting å vise til…

Sammenlikn med vaporware innen dataspill!

1 Like

I believe! Vi investorer ønsker at noe skjer, og vi vet det kommer til å skje noe. På tide ledelsen rokkes litt om på :wink:

Til dere som står utenfor: Er mer spennende å sitte investert i dette selskapet enn å stå utenfor, det skal jeg love dere!

Enig med Onns. Spennende å sitte i en aksje med 0 omsetning og kanskje 1 handel i måneden. De som sitter her inne tror jeg sitter fast! :flushed:

1 Like