Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

WR Entertainment (WR-ME) 📽

Ja det er sant, de mener jo at dette lånet var til wiik og ikke til selskapet, og utifra det jeg har sett, har de en god case… vi får krysse fingrer :man_farmer:t5:

Ja men hvorfor hevder de dette først nå? Hadde selskapet null kontroll på sine finanser tidligere?

1 Like

det er nok en lang historie jeg ikke kommer til å poste på et søkbart offentlig forum, men:

In connection with its broader fraud investigation into Wiik, WR Inc. reviewed documentation on the Loan and the Sissel Wiik Loan. During this review, WR Inc. discovered that Wiik had spent the Loan proceeds on himself, rather than on legitimate business expenses.

så nei, de har tydeligvis ikke hatt kontroll

2 Likes

Burde ikke da penger hentet fra aksjonærene også kjennes ugyldig? Wiik har vel brukt mye av dem på seg selv?

1 Like

Spørsmålet er vel om WR evt kan kjøre et søksmål mot Gunnar fordi han har brukt selskapets penger på seg selv. Ps synes alle bør omtalle han som Gunnar siden han tydeligvis ikke er fornøyd med den delen av navnet sitt.

2 Likes

Men at han klarer å bruke penger på seg selv uten at styret eller andre reagerer, bør vel strengt tatt granskes det også?

2 Likes

Det er vel nøyaktig det som granskes nå. Gunnar og Jim har jo vært CEO og styreleder i alle år. Ja, andre styremedlemmer kan også finnes ansvarlig, men det er naturlig å gå på styrets leder. Det var uansett Gunnar og Jim som startet dette rettskjøret så alt selskapet nå gjør er å forsvare seg, rydde opp i gammal moro og posisjonere seg for fremtiden UTEN Gunnar og Jim. Med én agenda; lage film nummer 1.

2 Likes

Senest i årsrapporten skriver de at de ønsker å reforhandle lånene. Det til tross for pågående søksmål. Hvis Wiik har hatt et høyt forbruk, ser det ut som styret, og til og med revisor, har akseptert dette. Det inkluderer Tasmin.

2 Likes

Nå er det bare å kaste kortene. WR taper rettssaken og må betale Gunnar millioner i erstatning! Selskapet blir tatt av børs og går konkurs. Gunnar starter Morgan Kane AS :sunglasses:

1 Like

Det er nok planen hans å klare å overdra Morgan Kane rettighetene når WR går tom for penger :wink:

jaggu godt tas tok en anti slap, da må vel han dekke alle utgifter dersom det går til retten og han taper

1 Like

Jeg tror faktisk det aller beste for dagens aksjonærer i WR hadde vært om de umiddelbart likviderte alle selskapets midler og solgte MK IPen til høystbydende. Da hadde alle i hvert fall fått litt igjen…

I og med at mange aksjonærer har sittet i årevis med store tap, og slik det ser ut nå kommer til å sitte i nye år og likevel mest sannsynlig miste alt.

1 Like

det aller beste hadde vært tjære og fjær, hadde blitt verdt hver krone

1 Like

Var ironisk det jeg skrev over dog, WR vinner jo denne saken lett. Det skjønner hvem som helst som kan telle 1+1 :wink:

Nesten enig med deg. Men før rettsakene er avgjort er det lite de kan gjøre. Jeg tror de bare må ri av stormen og evt hente penger underveis. Verdien på IPen stiger jo så fort de får bort alle rettsakene.

1 Like

Blir godt å se avisoppslagene når Gunnar går personlig konkurs og må gi fra seg alt han eier og har til WR. Så kommer filmen og vi kan kose oss med en bra cowboy film på lerretet.

2 Likes

er vel snart kokt ned til 2 saker… utifra de dokumentene jeg har lest… skummet bare igjenom, skal finlese i morgen

1 Like

Advokaten til WR er smart og de har klart å skvise sammen alt surret til “en enkelt sak”. Denne blir løst på null komma niks.

eneste saken jeg er litt bekymret for er cardwell saken, den kan ende med tap eller forlik

Är han/hon smart så blir det en utdragen process, fakturering per timme och en solid intäkt till advokaten i ett flertal månader :money_mouth_face::wink: