Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WR Entertainment (WR-ME) đŸ“œ

Selv om WRE mot formodning skulle fÄtt noen til Ä lage en film hadde de ikke fÄtt noe sÊrlig inntekter av det.

Det er de som gÄr inn med kapital som sitter igjen med den store gevinsten. WRE har ingen kapital som de kan ta med i prosjektet, og fÄr dermed heller ingen stor gevinst utover litt royalty.

1 Like

Alt avhengiger av fÞrste film. Blir denne en suksess vil boksalget gÄ til himmels! Det kan skape store inntekter for Wre-me. + bedre forhandlinger mot film 2.

Evt. serie pÄ Netflix og spill for PS, PC o.l

Hvorfor vil en bra film nr 1 gjÞre at boksalget gÄr i taket? og hvorfor skal de plutselig ha serie pÄ netflix.

Dersom de mot alle odds klarer Ä lage en film, og den mot alle odds er en stor suksess, sÄ vil det vÊre massiv step down og lage netflix serie for IPen.

1 Like

Der da mye Ă„ ta av:

Den inkluderer ogsÄ bÞkene om El Diablo og Diablito som Hallbing skrev etter sine 83 bÞker om Morgan Kane.

Wre- me Ăžnsker Ă„ vĂŠre mer enn Morgan Kane.

WR Entertainment er et underholdningsselskap med hovedkontor i Los Angeles, som har som mĂ„l Ă„ bli ledende i verden innen bok-til-film underholdning og fortsette sin vekst som et “mini-major” studio i Hollywood. WR er i ferd med Ă„ igangsette fĂžrste filmen i filmserien basert pĂ„ den internasjonalt bestselgende bokserien Morgan Kane, som til nĂ„ har solgt over 22 millioner kopier. Parallelt bygger selskapet WR Publishing, for Ă„ utnytte salget av Morgan Kane e-bĂžker internasjonalt.

Er ikke sÄ bekymret over fÞrste filmen, viktigste er at selskapet kommer igang med produksjon. Etter fÞrste film/tv serie er snÞballen i gang. Dette er jo ikke et Morgan Kane selskap, men et produksjonsselskap.

Men vi fÄr se hva som kommer, men hÄper selskapet gÄr inn med litt mer enn null i fÞrste film, men da mÄ en mulig emisjon til og med kunnskapsnivÄet til nordmenn generelt om filmbransjen vet jeg ikke. Alle vil se film, men vil de vÊre med pÄ kosten?

Hvis film 1 blir en suksess, sÄ er det fantastisk for en eventuell triologi etc. At det igjen spirer til en tv serie som utvider fanbasen Þker boksalg.

Lager de tv serie fÞrst kan det vÊre en plattform for Ä senere lage film pga av etterspÞrsel fra fans. Ref Deadwood som nÄ blir film. Boksalg vil Þke uansett.

Det som vil vÊre en massiv step down er at det ikke blir lagd noen ting. Jeg tenker pri 1 mÄ vÊre at selskapet kan vise at de lager noe. Da er den diskusjonen over. SÄ kan man bygge derfra.

Jeg kan melde her og nÄ at hvis selskapet skulle annonsere at det blir en tv serie sÄ vil folk sutre. ÅÅÄÄ trodde det skulle bli film. Tv serie er bla bla

Film kan bruke mange Är pÄ Ä tjene pengene tilbake eller bli en braksuksess. Tv er mer fast, et budsjett, en sum, man vet hva selskapet sitter igjen av cash fra serien blir solgt.

Uansett viktigst at de fÄr lagd noe, hva som helst. Kom igang med noe.

Jeg er enig i det siste, selskapet har brukt 10Är pÄ Ä svindle aksjonÊrene. NÄ mÄ de bevise at de er levedyktige, og det helst fÞr de gÄr tom for penger. Jeg tror ikke viljen til emmisjon er sÄ stor fÞr det ligger noe som ligner en plan og en vei for Ä oppnÄ et produkt.

1 Like

Det der er jo tidenes xxx rated film :joy:

Eneste grunnen til at jeg forelÞpig gir de som er der i dag pusterom er at de har brukt 1 Är pÄ Ä krige mot de du snakker om som har drevet dette i 10 Är. Wiik tok disse aksjene i 2013, nÄ har han levert tilbake alt. BÄde han og Cardwell er ute. Lucia-Khan og Frode Foss kom inn i 2016, sÄ her har de kommet inn med optimisme og endt med Ä rydde opp i 10 Är gammel sÞppel. Foss kunne vel lett trekt seg, sett pÄ dette som et tap og tipper Khan hadde fÄtt seg jobb et annet sted kjapt. SÄ at de har valgt Ä kjempe og til slutt vant viser at de tar avstand til hvordan dette har blitt driftet fÞr.

2 mnd siden forliket, sikkert kostet mad mye penger Ä kjempe mot dette, sÄ ser pÄ WR som en rebuild i dag. Det vil ikke si at jeg vil sitte Ä vente i en evighet, men etter Ä ha lest meg godt opp pÄ alle sÞksmÄl, sett dokumentar og fÄtt med meg alt i media er jeg forelÞpig imponert. SÄ kan de fÄ fred til Ä bruke energien pÄ Ä lage noe isteden for Ä rydde opp i gammal drit har jeg troa forelÞpig.

Jeg tror de aller fleste har lest en media sak her og der, sett litt dokumentar og thats it. GÄ inn pÄ Widerelease.com, les sÞksmÄlene, der er jo historien om hva som har skjedd grundig beskrevet i sÞksmÄlene. Ganske heftig lesning! At Wiik slapp unna med forlik er en gudegave til han spÞr du meg.

1 Like

Nummer 1 pÄ aksjonÊrlisten, selskapet selv, fortsetter Ä selge. Forrige uke solgte de ytterligere 300K aksjer. Merkelige bevegelser.

Trenger nok penger til lĂžnninger og lĂžpende utgifter :slight_smile:

SĂ„nn egentlig finnes det ingen praktiske grunner hvorfor selskapet selv skal eie masse aksjer, og heller at de selger aksjer enn at de kjĂžrer emmisjon. Dog burde de prĂžvd Ă„ finne seg en aktĂžr som var villig til Ă„ ta alt.

Burde ikke vÊre vanskelig Ä finne en aktÞr i Norge som har lyst Ä investere litt i dette prosjektet nÄ som det kan antas Ä vÊre ganske ferskt. Jeg forstÄr det slik at Kjos og hans finansmann er investerte i dette prosjektet, men de har kanskje mer lyst Ä investere noen stÞrre belÞp etter at begge rettsakene blir ferdig? Er jo 1/2 aktiv rettssak som gjenstÄr.

Skjedde det noe her?

04/30/2018 at 08:31 am in Department 71 at 111 North Hill Street, Los Angeles, CA 90012
Conference-Case Management(5TH CONT.)

Noen som har noe Ă„ selge.

Jeg vil tro den rettssaken ogsÄ blir stoppet og WR vinner, samme som rettssaken til Wiik. Etter det vil nok investorene komme tilbake til selskapet. Morgan Kane er en Norsk juvel, enn sÄ lenge

Capture

yay, om et Ă„r blir det jury trail :wink:

sikker pÄ at kursen hopper opp til 35 Þre ved seier her, sÄ kjÞp nÄ mens det er billig (ironi)

Hva er dette? Rettsvesenet i USA er en vits og laget av advokater.

Skal dette fĂžlge oss i 1 Ă„r?

BjÞrn Kjos er visst fan av Morgan Kane, sÄ det gÄr jo an Ä drÞmme om at han skyter inn litt mer penger hvis han selger Norwegian.

Han vil nok absolutt delta i emisjonen. Det er nok flere som vil gjÞre det, men om den kommer pÄ 10 eller 30 Þre er usikkert.

Tror verken Cardwell eller WR er interessert i vente sÄ lenge. Fra hva jeg har lest har han ingen sak, 10 Är, ingen film og det meste han kommer med er basert pÄ muntlige avtaler. SÄ et forlik vil nok komme fÞr vi aner. Cardwell burde bare kaste kortene. Han satt som CEO og styreleder nÄr Wiik tok 19 millioner aksjer i 2013 Ä, sÄ han har ikke akkurat beskyttet aksjonÊrene her. Krysser fingrene for en snarlig lÞsning.