Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WR Entertainment (WR-ME) đŸ“œ

SÄ da er jeg ikke helt ute i mitt resonnement! Avventer til mer info kommer pÄ bordet da. HÄper pÄ at det er mer fristendes Ä kjÞpe nÄr emisjonen evt nÊrmer seg! :slight_smile:

1 Like

neida, du er ganske sÄ spot on :wink:
Jeg synes bare det er spennende med en underdog, og har lyst til Ă„ vĂŠre med hele veien.
sjansen for at hylekoret kan si we told you so er meget stor, men spenningen, og det Ä bli med pÄ reisen til faren er over tar overhÄnd :wink: dersom du ikke har lyst pÄ ekstrem risk, hadde jeg nok ventet ja :wink:
edit:dessuten er det bedre Ä gÄ inn i en emisjon,der pengene gÄr til formÄl isteden for luringen som kjÞpte pÄ 0,25 :wink:

  1. LĂžken Wiik er ute.

  2. Lucia-Khan Tasmin er inne. This:

"Da mange trodde WR Entertainment var avgÄtt med dÞden satte det tidligere BBC-ankeret, Tasmin Lucia-Khan, full fart i Morgan Kane-selskapet, skriver Finansavisen i dag.

I tillegg til 15 Ă„rs erfaring som nyhetsanker og produsent for over 5.000 TV-programmer pĂ„ BBC, ITV og NTC, stĂ„r hun de siste Ă„tte Ă„rene ogsĂ„ oppfĂžrt med syv suksessrike grĂŒnderselskaper fra Silicon Valley og London.

For 2014/2015 fikk hun ogsÄ prisen Entrepreneur of the Year av Lloyds Banking i Storbritannia, for mobilreklameselskapet AdMaxim. Hun sto ogsÄ bak apputvikleren Sivvr som i fjor ble kÄret til Top Digital Influencer ved FNs 70-Ärsjubileum i San Fransisco."

Folk kan vĂŠre skeptisk til Tasmin (Jeg var det/er det fortsatt litt), men det kan jo virke som at hun har mer peiling enn det ser ut til. Tiden vil vise!

har klokketro pÄ Tassmin, eneste jeg stiller et spÞrsmÄlstegn ved er at hun ennÄ ikke har kjÞpt seg inn selv
 det sender jo delte signaler til markedet,men jeg er ganske sÄ sikker pÄ at hun jobber hardt for Ä fÄ til film

1 Like

ok,tilbake til saklig diskusjon.

Ă„ posisjonere seg idag pĂ„ disse nivĂ„er,belager seg pĂ„ at de vil faktisk gjĂžre slik de har hevdet tidligere,der investorer fĂžrst vil putte inn “240” millioner i fĂžrste filmprosjekt,der de vil fĂ„ igjen den potensielle gevinsten i fĂžrste omgang,-skjer ikke dette,sĂ„ snakker vi om en gigantisk uvanning av WR aksjene.

(ja diskusjonene her blir tynnslitte nÄ,-derav de fÄ meldningene fra selskapet,dette tyder pÄ usikker ledelse som holder helt tett i frykt for Ä gjÞre feil ifbm meldepliktene/kvartal/Ärsrapporten)

usikkerheten her er skyhĂžy!

synd at vi mÄ vente til neste Är pÄ siste rettsak!

God Helg! :beers:

1 Like

Ja. Jeg tenkte det var pÄ tide i denne trÄden. Om man blir provosert av stÞy sÄ gjÞr man det best i Ä ignorere det. I hvert fall om du er overbevist om at stÞyet er mindre relevant enn dine egne argumenter.

Enig :slight_smile:

God helg :wink:

1 Like

Gleder meg til WR lykkes og vi kan ta:

:joy::joy:.

Men satser pÄ Ä vinne veddemÄlet neste uke!

Hva om de taper pÄ Ä hÞre pÄ deg da? De har lyst til Ä kjÞpe, men sÄ hÞrer de pÄ deg.

Dekker du da deres tap? :tada::sweat_smile::slight_smile:

Vi fÄr vente Ä se!

Aksjen har vel gÄtt ned 90 % siden du begynte Ä anbefale folk Ä kjÞpe. Dekker du det tapet?

Igjen viser du at du ikke har peiling!

Gleder meg til neste uke! Da veddemÄl avgjÞres.

Nada Doumani interviewing Mark Huffam, producer of All The Money In The World movie

Bare Ă„ krysse fingre for at han fremdeles vill og har tid til Ă„ gjĂžre Morgan Kane :slight_smile:

1 Like

Anbefaler denne linken for lettfattelig og oversiktlig info om betydningen av filmdistribusjonsavtaler. Burde gi en god oversikt over de muligheter og farer som WR Entertainemnt stÄr overfor i sÄ mÄte:

Alt dette virker imidlertid en smule langt unna for tiden, selv om det vitterlig har skjedd stþrre undre enn at Morgan Kane blir en suksess-franchise, at WR Entertainment blir “a billion dollar company within a year”, og at selskapet deretter blir kjþpt opp av et av de store Hollywood-studioene slik CEO Khan forespeilet ved bþrsnoteringen i 2016.

3 Likes

Enig. De sliter med finansieringen av bÄde selskap og prosjekt.

Jeg vil ogsÄ prÞve Ä sette noe av det du sier i perspektiv med det fÞlgende:

La oss se for oss at WR lykkes med Ă„ tilknytte seg “rett producer” som du sier. Jeg antar at du da mener en producer med et sterkt navn i bransjen, en person med en rekke suksesser Ă„ vise til pĂ„ sin CV.

La oss ogsĂ„ ta i betraktning det faktum at de fleste prosjekter kategorisert som “in development” aldri blir realisert.

La oss sÄ ta i betraktning at stjerneprodusenter i Hollywood - som et naturlig resultat av det foregÄende faktum - har for vane Ä involvere seg i ti prosjekter samtidig, men med forventninger om at bare to av dem blir realisert.

Sett pÄ denne mÄten behÞver ikke et tilknyttet produsentnavn vÊre en garanti for noe som helst.

Dessverre.

Men la oss hÄpe Kane kan bli en av de to.

3 Likes

Bra link, var mange andre bra artikler der ogsÄ. Litt lettere og forstÄ hvordan bransjen generelt fungerer. Takk :cowboy_hat_face:

Hyggelig Ă„ hĂžre, SirSmokealot. Antar du leste “Protecting Film Investors” med stor interesse (he, he). Er ikke investor selv, men har fulgt dette prosjektet med stor interesse i media i mange Ă„r. HĂ„per jo de fĂ„r presset ut av seg den fĂžrste filmen, sĂ„ fĂ„r vi se . . .

1 Like

Flott at du deler linker Dusty. Mye bedre at folk kan lese seg opp pÄ filmbransjen sÄ vi fÄr en mer innsiktsfull diskusjon om hva selskapet driver med/ skal drive med.

En ting er hvordan filmen skal bli finansiert, men enda viktigere er hvordan den skal bli distribuert. Flere produsenter lager filmene ferdig, sÄ blir den sendt til distributÞrer, eller sÄ kan de lande en avtale med distributÞr fÞr filmen spilles inn.

Man mÄ ogsÄ se pÄ hele pakka de setter sammen. En person ( som en produsent ) er ikke utslagsgivende. Produsent, manusforfatter, regissÞr, ledende skuespillere osv. Da begynner vi Ä se konturene av pakken de setter sammen fÞr den gÄr i produksjon.

2 Likes

Vise ord, Lindros. Med hva du sier i tankene sÄ legger jeg ut et knippe nÞye utvalgte videosnutter som forhÄpentlig fÞrst vil opplyse og deretter kanskje ogsÄ spore til en mer relevant debatt rundt WR Entertainment og filmbransjen generelt.

1 Like

HĂ„per ingen blir sjokkert.

1 Like

WRE pÄ bÞrs. Fordeler . . . og ulemper.

1 Like

Hovedelementer Filmfinansiering - del 1

1 Like