Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

WR Entertainment (WR-ME) 📽

I dag er det gøy på børs! IOX smeller opp! Nå skulle Wre-me kommet med den godmelding! Da hadde det blitt VIRKELIG GØY!!!

Hvem herfra skal på GF? Sitter å vurderer om jeg skal orke selv eller ikke… klokka 8 er altfor tidlig hehe :stuck_out_tongue_winking_eye:

https://mobile.twitter.com/i/web/status/1005333021489106944

De på jakt etter rette personer for Morgan Kane

Hvilke rette personer? Har WR råd til å ansette flere nå? Nei.

De skal ikke ansette noen nei.

Vent og se!

At Lionsgates H. Ulrich Knapp figurerer i WRs Advisory Board er forsåvidt positivt, men betyr følgelig at han er en ekstern rådgiver som altså ikke lenger har noen formell befatning med selskapet. Så vidt jeg vet så er det vel heller ikke vanlig å pleie veldig stor kontakt med et Advisory Board i løpet av et år.

Dine synspunkter rører ellers ved fundamentale spørsmål rundt selskapet som er verdt å diskutere, SirSmokealot. Temaet har nok vært luftet før flere steder, men for hva det er verdt - mine betraktninger er som følger:

WR har som nevnt holdt på i ti år med å prøve å stable dette Morgan Kane prosjektet på beina, og ifølge offisielle kilder har de tenkt å holde på i MINST fire år til.

Morgan Kane er samtidig WRs mest verdifulle IP og fundamentet for selskapets eksistens, og - gitt at ledelsen ikke har revurdert sin tidligere målsetninger - selve lokomotivet for WRs uttalte forretningsmodell, nemlig bok-til-film produksjoner med høyt franchise potensiale.

Denne mentaliteten gjennomsyrer stort sett hele dagens Hollywood; en IP-basert franchise eller to - altså ikke-originalt materiale allerede kjent gjennom et annet medium, og som sådan kommer med et allerede innebygd publikum - blir følgelig betraktet som essensielt for et selskaps inntjeningsevne og overlevelse.

Ryan Wiik i sin tid fortalte således hvordan han “pushed all other things aside” da han oppdaget Morgan Kane, noe som inkluderte hans selvskrevne far-sønn drama “Frank” som han visstnok anså som en soleklar Oscar-kandidat - men som vel ikke eide et like stort potensiale økonomisk. Franchise-drømmen var således født.

Selskapet har ikke bare lokket med Morgan Kane som en potensiell lukrativ franchise med spillefilmer, men Morgan kane som TV-serie, Morgan Kane som dataspill, Morgan Kane som verdensomspennende bokserie gjennom selskapets egen forlagsarm, etc.

WRs stempel som “Morgan Kane-selskapet” er med andre ord høyst fortjent.

I hvilken grad det skulle være et “problem” for selskapet at det er dette prospektet som i all hovedsak tiltrekker seg eventyrlystne aksjonærer, det kan jo diskuteres, men det er i så fall noe selskapet i høyeste grad selv har bedt om.

Det er uansett heller diffust hva annet selskapet har å by på av potensiell kommersiell slagkraft, det være seg om man titter innom WRs web-side eller velger å sette sin lit til vage og substansløse sitater i obskure norske lokalaviser og på twitter.

Derfor er det til en viss grad betryggende at den offisielle ledelsen i selskapet hele tiden har vært klar på at førsteprioritet er å få Morgan Kane til filmen og et internasjonalt publikum. Det er med andre ord Morgan Kane for alle penga.

Forresten, ikke alle. Selskapet har også utgifter til lønning av ansatte og daglig drift, og denne ressursdelingen mellom selskapsbygging og filmprosjekt har vist seg å bli en skjebnesvanger balansegang for mang en nystartet uavhengig filmprodusent.
En gylden regel i så måte er å ikke bruke penger før man har nok finansiering til å produsere en film som kan selge.

Dette kombinert med selskapets økonomiske situasjon - som har blitt lenge og heftig diskutert både på Tekinvestor og andre forum - tilsier vel ikke at WR for øyeblikket skulle ha albuerom til å seriøst ville bruke penger på andre prosjekter ved siden av en allerede enorm satsing - som Morgan Kane vitterlig er for dette selskapet. Men planer, det er jeg slett ikke i tvil om at de har.

Aksjonærene mistet som kjent tilliten til Wiik og Cardwell etter mange år uten merkbar fremdrift; et manus til den første Morgan Kane-filmen var det mest håndfaste de var istand til å produsere. I det jeg skriver dette kan vi vel bare konstatere at prosessen knapt har kommet noe videre.

Forskjellen er selvfølgelig at dagens ledelse ved Khan og Foss har aksjonærenes fulle tillit. Følgelig har selskapets ledelse et naturlig ansvar overfor disse aksjonærene, en forpliktelse til å bruke hver krone og hver dollar på en slik måte at det ikke bare øker sannsynligheten for Morgan Kane-prosjektets realisering, men også for en fremtidig økonomisk avkastning.

At muligheten er fullt tilstede for at dette kan gå heller dårlig - at det til og med kan utgjøre selskapets “downfall” - er både WR og dets aksjonærer vel bevisste.

Usikkerhet er således en del av bransjen, og knuste og mislykkede franchise-drømmer ligger i dag strødd i iveren etter å kopiere Disneys unike og helt ekstreme merkevaremodell, en modell som faktisk har oppnådd å nøytralisere noe av denne usikkerheten. Sånn sett er WR Entertainment bare en del av saueflokken.

Morgan Kane-kloningen Harry Hole seilte inn i Hollywood med høy sigarføring i 2017, men enhver drøm om en innbringende franchise om den plagede Oslo-etterforskeren brant i stedet ned til intet i den påfølgende kunstneriske og kommersielle katastrofen.
Man kan bare håpe at den ekte varen kan inneha noe av den magien WR trenger for å lykkes.

1 Like

pussig at du skulle nevne MK klone, snublet over dette her om dagen da jeg gjorde mitt daglige google søk om morgan kane :slight_smile:

http://www.ironoxide.no/om-jo-nesbo-en-gammel-westernhelt-og-gode-logner/

Date: juni 11, 2018

DELRAY TRADING AS| |6 666 667|7,38%|

Arne Blystad kjøpte 6,66 millioner aksjer av selskapet.

Så nå eier han ca. 13%. Av wre-me

1 Like

Jeg liker at du produserer din egen børsmelding på vegne av selskapet.

2 Likes

Må jo gni det inn. Du mente jo at han ikke hadde kjøpt og veddet på det. Nå fikk du iallfall fasiten.

Siden kjos ikke kjøpte så mye!

fått liste?

Nå skulle noen tatt et jafs til 35 øre så hadde trenden snudd.

Fatter ikke at vi ligger på 30 øre. :rocket:

Du fatter ikke det? Hva har endret seg? Absolutt ingen ting

1 Like
DELRAY TRADING AS 6 666 667 7,38 %
HØYEN EIENDOM AS 6 093 667 6,75 %
WR ENTERTAINMENT ASA 5 190 491 5,75 %
SONGA TRADING INC 4 960 000 5,49 %
MARTINSEN JONNY 4 815 262 5,33 %
CITIBANK, N.A. 4 657 841 5,16 %
STRATEGIC INVESTOR G 4 300 000 4,76 %
NETFONDS LIVSFORSIKR 3 706 318 4,10 %
LANGHELLE KJETIL 3 191 167 3,53 %
LØKEN JAN HENRY 2 873 333 3,18 %
ALTITUDE CAPITAL AS 2 416 667 2,68 %
KRISTIANSEN GEIR 2 406 443 2,66 %
STRØM PATRICK FOSSUM 1 524 000 1,69 %
CAMACA AS 1 500 000 1,66 %
STOP INVEST AS 1 276 247 1,41 %

ny liste…

Ser Blystad har kjøp 2 x 1 million også via selskap.

Så de nærmer seg 15% av selskapet.

Lukter tomt skall med fremførbart underskudd her

4 Likes

Jeg vet ikke hvor mye en børsnotering på Merkur Markets er verdt?

Kan vel tenkes at planen er å snappe opp skallet av WR og begynne med noe helt nytt.

Edit: Også et digert fremførbart underskudd ja.

1 Like

Godt observert. Mulig de ønsker å børsnotere et rederi eller Maritime & Merchant Bank.

WR burde vært tatt vekk fra Merkur Market for lengst spør du meg. Oslo Børs bør implementere en ny regel som kaster ut slike selskaper som bare er ute etter å lure aksjonærer.

1 Like

I så fall kan det tenkes at WR faktisk er en interessant investering :laughing: