Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

WR Entertainment (WR-ME) 📽

Jeg oppfatter det slik at aksjonærene viste massiv misnøye med den jobben som ble gjort forut for april 2016, tidspunktet da selskapet - øyensynlig takket være CEO Khans talenter ved forhandlingsbordet - endelig var i stand til å tiltrekke seg en profesjonell investorgruppe, til stor lettelse for et selskap som ifølge offisielle kilder hadde vært “unsellable” siden 2012.
Denne pengesterke investorgruppen - vant med å stille de tøffe spørsmålene - var deretter instrumentell i å styrke Khans stilling i selskapet(gruppens representant Foss inn i styret) og samtidig øke den allerede betraktelige mistilliten til den mangeårige lederduoen Wiik og Cardwell, noe som til slutt førte til at begge de sistnevnte forsvant ut av selskapet i desember 2016.

Den nye lederduoen ved Khan og Foss har siden hatt 18 måneder på seg til å levere konkrete resultater.

Imidlertid virker det som om både ledelse og aksjonærer er skjønt enige om at denne perioden i stor grad ble sabotert av Wiik og Cardwells søksmål, og at mangelen på fremgang i stor grad skyldes at WR måtte bruke verdifulle ressurser på å forsvare seg mot anklager rettet mot både selskap og enkeltpersoner.

I årsrapporten blir det likeledes påstått at kontroversene i 2017 har skadet selskapets anseelse i bransjen, noe som visstnok har bidratt til å vanskeliggjøre sentrale forhandlingsprosesser.

Sånt sett nyter selskapets nye ledelse - foruten den grunnleggende tilliten - også en god del sympati fra deres aksjonærer.

Det aksjonærene uansett har å forholde seg til nå, er det faktum at WR nylig har gitt seg selv en deadline på fire år mht å nå pre-produksjon på den første Morgan Kane-filmen( også film nr to visstnok - “if that is possible”).

Spørsmålet blir da om aksjonærene er fornøyd med den jobben som er blitt gjort frem til den tid.

Snakkes om fire år.

1 Like

Ja dette er riktig, men slik jeg ser det har de i praksis ut første kvartal 2019 på å forhandle til seg avtaler til den første filmen( ikke lage den, men gjøre alt klart) det er 3 grunner til det. Frode Foss ønsker ikke kjøre emisjon på negativ trend( dette ble nevnt på GF) atså de må produsere håndfaste avtaler for å snu trenden. Den andre faktoren er at de ikke har penger lengre enn første kvartal 2019 , så alt må være klart innen det( de har jo noen aksjer,men de er verdt nada på dagens kurs) den tredje grunnen er at de må få inn en større private placement, og det blir vel ganske umulig uten nyheter,så jeg vil si at denne høsten er helt avgjørende for selskapets fremtid… det er mange avtaler som må lages innen q1 2019 så de må begynne å lande noen veldig snart…

De bør vel helst lande noe sent Q3 tidlig Q4. Kan forklare hvorfor de har mye LA tid. Liker man high risk kan det være et fint bett. Spørsmålet er hvor stor oppesiden er og hva fair value på WR med en avtale i boks er

1 Like

Jeg har troen på flere nyheter. Selskapet sier at svært mange er kjent med selskapet i LA.

Noen som har topp 30 liste for selskap?
Kom vel en oppdatert liste fra i dag?

Man kan ta ut lister hver dag. Det kommer ikke lister på bestemte dager.

tror den 6 dager gamle lista fungerer det er kun 80k i omsetning på en uke liksom

Frode foss var vel ikke på GF. Hvem bekreftet at de ikke ville kjøre emisjon med den negative trenden vi der nå?
Hadde vært fint å få dette bekreftet:)

Fint å vite hvem som på « død og liv» må ut på 28 øre.

Les newsweb referat

Takk, Smokealot; håper prognosene dine slår til.
For å lett omskrive Shakespeare: EN REGISSØR! MITT KONGERIKE FOR EN REGISSØR!
Da kan man kanskje etterhvert få utviklet noe så ytterst avgjørende og essensielt som et MANUS til å bygge resten av denne store og lange prosessen på.

Måtte Kane bare komme seg helberget gjennom det . . .

1 Like

Kan du kopiere tekst? Finner ikke noe om dette.

du spurte om frode foss var der, og det står der hvordan han deltok. Den andre delen av spørsmålet ditt står selvfølgelig ikke i no referat. Det er derfor man gidder å sitte på toget en time for å få med seg ting som blir sagt men ikke skrevet ned

Edit: jeg har ikke sagt at han ikke kommer til å kjøre en emisjon på negativ trend, kun at han ikke ønsker, og det er vanlig sunn økonomi

1 Like

Ok, da forstår jeg:) :+1:


Er vel ikke så relevant men…

Startet et nytt emne for de som har noe å melde om et potensielt Morgan Kane spill i fremtiden.

1 Like

Svarer her i stedet for i tråden du opprettet. Tror Morgan Kane hadde vært midt i blinken også for dataspill. F.eks. GTA/Read Dead-stil, men først og fremst mener jeg at selskapet må fokusere 100% på å få igang filmplanene. Alt vi trenger er et signal til markedet om at NOE skjer. Hva som helst som indikerer at det er fremgang.

Enig i det, men vi kan jo ha det gøy med å diskutere muligheter for hva IP’en kan brukes til. Som eks spill osv.

Jeg har stor tro på Morgan Kane som spill!

Men hadde blitt best om film 1 ble en suksess på kino og leie.

Da går boksalget rett opp og wre-me håver inn cash!!

:heart_eyes: fant et gammelt intervju :

ca 1:15 ut i videon

kanskje et lite håp? :grinning:

3 Likes