Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Nå er user-manual ute for den nye klokken Xmove for de som er interesserte.

Den inneholder de fleste funksjoner som treningsvarianter, puls, alarm, akitvitetstracking, søvn, skritteller osv.

Det jeg syntes var litt kult med denne(nå er ikke jeg en smartklokke-ekspert for vanlig klokker) - men:

3.13 Find phone
If the tracker is paired with the phone, when you click “Find phone” on the tracker, the
phone will vibrate and ring.

3.9.2 After pairing the tracker with your phone, you can enter the music player function of
the tracker to control the phone’s music player. There may be some compatibility
problems due to the variety of music players. Usually the tracker can control your
phone’s music player directly, but some players may need to be opened manually
before been remotely controlled by the watch.

Remote camera control: if the tracker is paired with the phone, when you click on the
camera function on the tracker, a camera icon will appear on the tracker and the phone’s
camera will open. If you click on the camera icon on the tracker, it will take a photo on
the phone and be automatically saved in the phone’s photo album. On some phones, it
will be necessary to open the camera manually before using this function.

https://www.mediamarkt.de/de/product/_xplora-xmove-activity-band-2-2719453.html

Du kan nå bestille hos en tysk side og få levering om 10 dager. Det gir en indikasjon på når det slippes og når man forvente å få denne. Syntes Xmove var priset avt i forhold til konkurrenter ift hva slags komponenter som følger. Vi får se hvordan den faktisk fungerer! Spennende når produktporteføljen vokser, og hvordan man klarer å etablere en større plattform for softwaren.

1 Like

TOP picks for june:

Sparebank1 tar inn Xplora inn i månedsporteføljen.

Kursmål 60 kr, caset er styrket hvor de tar forsiktighetsprinsipp med mulighet for at den kan gå mye høyere.

1 Like

Xplora teams up with European football giant Benfica

2 Likes

Det er helt skammelig å se hvordan norske markedet oppfører seg. Kursen går mystisk opp 10 kr på 1,5uke og så kommer det tikkende inn en melding.

Mystisk? Bare å se på ordrebøkene, andel eiere som ikke selger og spreaden. Denne aksjen får en voldsom medfart den veien vinden går

Ja akkurat. Samme som “motvinden” som var nettopp? Det er påtide å åpne øynene!

Så du mener at en oppgang på 38 % siden «bunnen» 11 mai skyldes lekket informasjon om at Xplora har et samarbeid med Benfica? Nyheten er god den, men ikke så god.
Noe av grunnen til oppgangen er blant annet anbefaling fra Vibrand-forvalter Fredrik Larsen Svanholm (finansavisen). Personlig så tror jeg nedgangen skyldes roboter som kjører den ned og opp igjen, når de har plukket nok aksjer fra stakkars småsparere.

Edit: at Spetalen solgte seg ut hadde naturligvis også negativ effekt på kursen. Vanlig med rekyl når slike er ferdig solgt.

1 Like

Du mener nedsalget av 150 millioner i et mindre selskap, nasdaq -10% og økt rente på statsobligasjoner under en periode på 2 måneder? I tillegg til det jeg nevnte? Tror du må lese litt mer hvordan ting henger sammen, dette har ingenting med innside å gjøre.

Men til dealen; Om xplora klarer å bli en kul klokke for idrett for barn er det kjempe positivt. Morsomt at de tilnærmer det seg det på denne måten og gjør slike deals. Skulle likt og sett value proposition for Benfica sin del, marketing/arcade/salgsrabatt med koder?

1 Like

Har ikke tilgang, men er Xplora en av de nye han har valgt eller en av de som kollapset? :stuck_out_tongue:

Den kommer inn! Jeg mener det er godt timet, etter min mening en post-covid vinner, men som ikke prises som en(tech multippel wise)

1 Like

Xplora Technologies AS – Notice of Annual General Meeting 2021

Xplora wins Goplay platform solution contract with major Nordic retailer

3 Likes

Spennende, gleder meg til å høre mer om den avtalen👍

1 Like

Her kommer det bare flere måter å få bunnlinje på! :racing_car:
Skal ikke se bort ifra at de øker TP nærmere 100 nå :rocket: :rocket:

1 Like

Takk for deling, lurte litt på hva avtalen egentlig innebar. Men betyr det at denne kunden får/kjøper en Xmove f.eks. og bruker den til å tracke aktivitet på de ansatte? Eller at de bruker andre smartklokker som er koblet til Goplay?

Nå har Xplora gjort om hele websiden sin for GoPlay. Det ser utrolig bra ut! Her kan man også se Arcade, og det første spillet, man kan også se connectivity mot andre enheter som kan bruke plattformen, og coins convertion.

Samtidig kan dere også gå inn på uk siden og se at Xmove er lansert i uk.

Dette ser utrolig bra ut. Xplora management og hele konseptet er så fett!

Som jeg har forstått det er dette kun software de lisensierer ut. Så man trenger ikke klokken i det hele tatt. Det er en måte å «gamefisere» aktivitet blant ansatte.
Tror det blir en app elns?
Kanskje @havana12 kan utdype :blush::blush:

Det er det som er så sjukt med det caset her, er at Xplora prøver på det virkelig helt store… vi snakker latterlig summer om de blir foretrukket plattform over tid. Det tror jeg er mindre sannsynlig skjer, men de kan få en del kunder, Men de vil i utgangspunktet ønske enhver bedrift som vil til å delta på GoPlay plattformen for bevegelse og aktivitet for rewards.

Oppå det hele ønsker allerede denne aktøren å se an om de kan føre dette over på kundene sine. Dvs en b2b lisensiering videre til b2c, en såkalt b2b2c lisensiering som vil være enda mer ekspanderende …

For eksempel nå så kan du få Cutters klipp til verdi 400kr ved 500 coins(1000skritt/coin). La oss si noe random, men Nordea ønsker å få ansatte til å bevege seg, lage konkurranser, få rewards og havne inn under et system. Internt, eksternt eller gruppevis. Her vil man bli sett på som en aktiv/sunn bedrift samtidig som plattformen gjør det spennende fordi det tilbyr noe helt ekstra. Størrelsen her er key også, for jo flere som er aktive GoPlay kunder, desto større blir satsningen på dette og sannsynligheten for suksess øker. Derfor er det drit viktig at Xplora feks får solgt en del Xmove eller kommet i nye markedet for å øke basen.

Også kommer Arcade som skal knytte dette opp mot gamifisering

Grunnen til at retail er den første kunden er nok mer det at denne parten jobber med Xplora fra før og ser up close hva den har å tilby og er sizeable slik at det er verdt å lisensiere dette for å aktivere x antall hundre ansatte.

Så lenge driften av plattformen + kost av rewards< Lisenseringskost for firmaet(sikkert basert på størrelsesorden/ansatte) så tjener Xplora penger på å ikke gjøre noe annet enn å lisensiere sin egen plattform.

1 Like

Xplora Technologies AS: Registration of share capital increase