Takk!
Er ikke helt med deg på varelager buildupen:
Q1 exit 27 mill (Solgte 51 000 klokker)
Q2 exit 40 mill (solgte 79.000 klokker)
Q3 exit 93 mill (Solgte 89.000 klokker)
Q4 exit 82 mill (Solgte 165.000 klokker)
Xplora guidet med 500k+ solgte way back, og endte på 400k. De ligger milevis foran i den planleggingen, og er i massiv overheng på inventory. Mtp utskiftningen på produktene ila 22 så blir denne dynamikken helt annerledes i 2022.
Jeg ønsker at de får verdivurdert XM på nytt, flytter store deler av goodwillen til intangible assets, reduserer avskrivningsprofilen. Gir null mening å ha den profilen de har nå. Alt for voldsom avskrivning i forhold til at verdien går i motsatt vei. Verdien har jo økt massivt, og ikke redusert slik de fremstiller det nå.
For å være ærlig så har jeg sluttet med generisk forecast på subs. I Q1 regner jeg nesten med at den faller mtp den enorme basen vs svakeste kvartalet sesongmessig. Det kommer an på hvor mye du tror de selger i Q1.
Buildupen og markedsføringen til påskesalget var i Q1 2021, mens i år begynte markedsføringen nå. Ergo effekten får vi i Q2. Samtidig gjorde xplora et stort blokk-salg i Q1 i fjor, som jeg ikke er sikker på om de klarer å slå i år.
Det vil si at dette kvartalet tror jeg det meste jobber mot dem, men kan overraske til oppsiden om de får til mer salg mot de nye markedene eller klarer å bevise at de er et gjenåpningscase som fungerer i et miljø hvor konsumenten begynner å bli prisbevisst og tenke mer over hvilke kjøp man gjør seg.