Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Det var raske 20% avkastning må jeg si @Kaisovski, perfekt timing!
Dette var hele poenget, selskapet er så bra og har en så lav prising at det skal ingenting til før en nyhet eller inntektsøkning forbedrer mcap med +20%.

Og det var akkurat det som skjedde!

1 Like

“Endelig” er vi igang i USA.

Da kan man bedre tåle rundt nullvekst i subs i Q1 feks.

2 Likes

Jeg har ikke helt skjønt disse abonnementene. MÅ man bruke xploras egne, eller kan man sette i et SIM-kort fra hvilken som helst operatør?

Altså hvor sterkt monopol har de på den abonnementsmodellen…

Pdd selges rundt 20% av klokkene med Xploras eget abbo.

Samarbeidende Telcos, som er største kilden til salg, selger feks ikke med Xploras egne abbo.

1 Like

Aha. Sjekket Elkjøp, virket som det var «påbudt» med xploras abb der.

Xplora Technologies AS: Trading update Q1 22

1 Like

Basert på tradingupdate har selskapet altså solgt rundt 47k klokker. En NEDGANG på rundt 25%?

1 Like

Ja, blir noe sånn. Ikke helt bra sales der…
Q1 var varslet svakt, men dette var litt vel svakt på unit sales…
Positivt med netto positiv vekst for abonnementer (ikke nedgang), og med volumet på unit sales er det imponerende at cash reduksjonen er på bare -7m etter en payout på 20m til XMH.
Men ja, ikke bra den unitsales😅

2 Likes

Ja du har helt rett i det. Man må ikke glømme hva selskapet er verdt😅

Veldig imponerende med bare en cashreduksjon på 7m i et så svakt kvartal.

Hvert klokkesalg gir jo stadig høyere potensielle inntekter med høye marginer frem i tid, så klokkesalg med riktig bundle blir jo bare viktigere og viktigere.

Selv om jeg forstår hva du mener. Men synker klokkesalget, vil jo serviceinntekter bli ekstremt mye dårligere enn det fantastiske potensialet.

Ja klar over det dersom man justerer for XMH payout.
Som jeg skrev lenger oppe så var det det som overrasket meg mest hvordan de greide bare nedgang på 7m med 20m payout i samme kvartal.
Modellen min gir ikke så høy cashvekst justert for XMH.

2 Likes

Jepp! Regner med at aksjen faller i dag.

Muligens den er utbombet nok. flatt foreløpig. Gleder meg til å lese Q1 rapport. Må ha oppnådd ganske høye marginer enn tidligere (selvom det er større andel services).
Selv med Kongslie sin modell estimerte han cash reduksjon på 35m inkludert XMH. Og da hadde han modellert salg av units på 87k og 129k abbonementer for Q1. Begge to er lavere og faste kostnader løper uansett, så imponerende er det vertfall.

Edit: Nå bruker jeg egen modell, og ikke Kongslie sin, men interessant å se avviket på cash når han har lagt inn så høye unit sales og abonnementer og fortsatt kommer til en cahburn på 35m i Q1.

Dette er god info. YoY growth i Q2-Q4 vil altså bli høyere enn 37% - i følge denne guidingen. Det er grei info å ta med seg.

Si gjerne i fra dersom jeg tolker dette feil.

1 Like

Stemmer det du tenker. Men man må huske at selskapet har guidet minimum 50% omsetningsvekst, så de tre siste kvartalene må være godt over 50% yoy, for å kompensere for “bare” 37% i Q1.

Vil avtalen med Walmart også føre til nye abonnements-inntekter eller kun inntekter fra klokkesalg?

Kun klokkesalg slik jeg leser det.

Xplora Goplay extends its digital world to Roblox

2 Likes

Jeg klarer ikke helt se at de skal klare å ta en del av det nye metaverse, men helt åpenbart at selskapet ser muligheter jeg ikke helt forstår meg på.

Management skal ha for at de er utrolig ambisiøse og ser etter muligheter mange steder.

2 Likes

De som melder ungene sine på Metaverse burde aller helst fått barnevernet på nakken.

Men åpner forhåpentligvis for forretningsmuligheter og synergieffekter på kort sikt.

2 Likes