Michael Clement leverer. Meget, meget betryggende melding for min del.
Ja denne var viktig. Fjerner all risk for emi på disse nivåene, som sikkert mange hr vært nervøs for.
Koster vel fort noen millioner å hente 50m fra markedet også…
Personlig har jeg bare ikke vært så gira på å fange kniven helt ned til 7,88kr for så å få slengt en emisjon i trynet 6kr uten mulighet for å delta.
Men ser helt klart poenget ditt, og at det er en reell avveining om hva som er hensiktsmessig.
Jeg synes det høres lavt ut med 6% rente, men de skriver at betingelsene er gode. Får først se på neste Q-rapport.
Btw, jeg synes dette caset ser mer interessant ut nå enn når du først dro det opp @havana12, kursen er lavere og de har fått til mer.
Noen som har noen formening om morgendagen?
Tipper tallene som de siste kvartalen er bedre enn hva mange frykter, aksjen opp 10%++ første halvtimen, før den blir solgt ned igjen:P
Ja, ser ut som de har fått til mye i det siste. Vurderer å ta et bet.
Det ble et dårlig bet.
Xplora Receives CES 2023 “Best of Innovation” Award for Their Brand New Premium Model Smartwatch for Kids - the X6Play!
Sikkert bra men blir nesten irritert når jeg ser sikt da jeg føler de burde forbedre eksisterende produkter først.
Blir jo spennende å se om den nye versjonen av appen er bedre. Oppdaterte akkurat nå og når jeg åpner den nye appen så er ungenes klokker borte og man må bruke QR-koden på klokka for å koble seg til den igjen. Slikt er direkte svakt. At de ikke kan få på plass basisfunksjonalitet.
Spent på om man omsider kan slette meldinger i den nye versjonen. Noe de har lovet om kun kort tid i flere år nå.
Ja ja litt brukerfrustrasjon luftet på tekinvestor
Klokkene er et bra konsept men fortsatt litt dårlig teknisk utført på noen områder dessverre. Men tror forøvrig ikke det finnes et bedre alternativ heller.
Det er jo i mine øyne derfor Xplora faktisk fortsatt har livets rett, pga mangel på alternativ. La oss håpe de forbedrer seg kraftig i 2023
Jeg tror Xplora kommer til å ha en vanvittig vekst i ARR det neste året! Jeg har ventet lenge på at de skal gå live i Tyskland. Det markedet er enormt! Dersom de opprettholder 20% vekst på ARR fra kvartal til kvartal og klarer å kutte OPEX med 10% sitter jeg igjen med EBITDA på ca 150 MNOK for 2023. Da er selskapet vanvittig lavt priset!
Hva mener du med at abonnement kan deles av fem brukere? Er det sånn da at man greier seg med ett abonnement i en familie feks?
I Tyskland kommer de til å selge rundt 135.000 klokker i Q4 alene. Hvis alle de skal bundles med sim kort skal det generere 28 MNOK i ARR bare for de salgene som skjer i Q4. Det vil ikke vises fullstendig på regnskapet før Q1 tallene, men dette viser bare hvor ekstremt viktig det er å gå live i Tyskland! Neste år blir utrolig spennende for Xplora! Det skal genereres mye mer ARR enn tidligere år, og med 20% kostnadskutt ligger jeg inne med 2023 EBITDA på litt over 200 MNOK. Da har jeg egentlig kun antatt at Tyskland skal bidra til veksten. Hva som skjer i Frankrike og UK vet jeg ikke, men der regner jeg med at ting går litt tregere. Jeg regner også med at ikke alle salg vil tilføre subscribers. Det er justert ved at alle andre markeder leverer nullvekst i ARR. Aksjen handles til 23E EV/EBITDA på 2(!)
havana12 - er du på twitter? kunne tenkt meg å sende deg en DM. Du finner meg på twitter med samme navn som her
Skipper,du er alt for positiv. De får et veldig begrenset antall nye internasjonale abonnenter siden det meste av salget går gjennom telco
Men hvordan kan du forvente at ARR faller til neste år havana? De vil jo nå få abonnement i en rekke nye markeder. Churn vil jo være lav i starten.
Husk for internasjonale kunder(ikke Norden): her må de dele subs inntekter med operatør(50/50) som alt er lavere enn Norden som havana skriver.
Ca 20% av salget i Tyskland er online og alle disse vil nå bli Xplora subs. Etterhvert også retail og dermed ytterligere 20%. For USA,Frankrike,UK og Spania er disse andelene høyere.