Ser jeg var litt ambisiøs. Noen som vet hva service margin er på i Tyskland da? Jeg noterer meg bare at Tyskland selger ufattelig mange flere klokker enn Norge og har mye å gå på hva gjelder ARR. Jeg trodde de hadde bra margin på abbo der også?
Men de har jo frem til q3 bare solgt med abonnement til Norden,så du må se på Norden isolert dersom du tenker service revenue. Dersom service revenue skal falle i 2023 må de ha skarp negativ netto abonnementer. Eller selge betydelig færre klokker all over.
Det jeg lurer på er hva forventer du av klokkesalg neste år?
Jeg følger deg dessverre ikke. Dessuten får jeg et klokkesalg på 350.000 i 2021. Det får du hvis du leser q4-20 rapport(350.000 solgt totalt)og q4-21(700.000 solgt totalt).
Men churn er veldig interessant. Så det er et viktig poeng. Men antall klokker solgt utenfor Norden er ikke interessant for å se på dette.
During 2021 the company sold a total of 395k smartwatches, up from 216k smartwatches sold in 2020.
Annual report.
Står også under key figures i annual report.
Siste skriftlige info jeg har sett om churn:
Churninfo fra Q4 2021: Churn is relatively stable at around 2.5% per month, both over time and between the four different Nordic
markets. During 2021 churn amounted to 28k
subscribers.
Tyskland selger kun devices. Og Tyskland står for økende andel av klokkesalget. Da er det vel naturlig at antall subs per klokke solgt reduseres slik du viser. I 2021 ble en høyere andel klokker solgt i Norge og Norden enn i 2022, se feks for Q2 og Q3 21vs22. Det er vel med å gjøre at ditt tall på 6.8 øker til 11. Mer av veksten i klokkesalget har kommet der det ikke selges subs.
Min tolkning. Mulig jeg tar feil.
Takk for info Babbai!
Et godt tegn at det er rekord på antall søk etter Xplora. Ser ut som en del kan ha handlet på BF til julegaver i år også!
En lengre tråd om hvordan jeg ser på Xplora her:
Har god erfaring med å bruke google trends til å anslå salg av spill, så kan godt hende dette stemmer godt her også.
Ja har gitt en grei indikasjon i Xplora også på tidligere kvartal!
Skrev han gråtende
Hadde jeg vært flinkere til å bruke google trends når ting gikk shit, så hadde jeg vært noen 100k rikere
Hvis det er en trøst så har jeg ofte lurt på hvorfor aktiviteten på TI stiger og faller, men oppdaget nylig at den korrelerer ganske bra med søketrenden for ordet «aksjer» i Norge
Helt avsporing av tråden men god funfact.l. må være mulig å starte et quant fond på den?
Googletrenden ser ut som en oscillator 0-100 når jeg søkte på aksjer, der.
Fantastisk nok så ser det ut som småsparerene tok den perfekte bunnen i mars2020 og fikk seg en fantastisk reise til et godt stykke ut i 2021.
“Post-putler” kan det se ut til å ha blitt færre drinker på bahamas for pdx.
For å spore tilbake til tråden: og siden jeg akkurat var inne på google trends. Det er noen konkurrenter her ser jeg. om jeg er litt internasjonal
tyskland, men litt usikker på tyskspråklig søketerm, så ikke ut som smartwatch fur kind var noe nyttig søkeord
Du mener vel #huninvesterer?
Selges det for å få fratrekk på skatten eller er det noe nytt? I så fall kan man gjøre noen gode kjøp nå.
Har noen siste oppdatering fra SB1M på xplora som kan deles?
Smyg pump