Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Kan umulig være en stor sak. Jeg tipper det er en rekke små aksjonærer som ikke har svart. Det er vel bare å ringe rundt. Husker jeg var små aksjonær i ett lite oljeselskap som ble solgt. De ringte meg for noen få antall aksjer.

Dette er storm i vannglass og en fillesak… Svak jobb av meglerhuset men det får ingen påvirkning. Doro er done deal.

2 Likes

Ser ut som de er på kjøperen i så fall. Vil tro de mangler 285k.

4 Likes

Post på 66k gikk rundt lunsjtider. Snart i mål

Jeg forventer en annonsering en av de nærmeste dagene. Ser ut til at en blokk på 150.000 gikk OB. Lett å verifisere dette på Euronext, men vet ikke hvor jeg sjekker det på Nasdaq. Hvis det er Xplora som har tatt resterende og denne som er nærliggende å tro, så skal de være like rundt hjørnet.

Vil anta 30K igjen. Da ask fortsatt er på 180k, men mulig at det er lavere.

3 Likes

Still 180k in the orderbook…which is a bit strange. Surely that 150k yesterday went to Xplora. Cant imagine anything else…

Xplora Technologies AS: Monthly Subscriptions Update January 2025

Thought so too, but then they have probably just placed x for buy. No point in changing it even if they manage to buy 150k off-marked. The order placed in the marked is just to get over 90% I guess, and they will anyway buy all remaining shares for 34kr.

Som Redeye skrev i sin analyse så manglet Xplora 316K aksjer.

• Som dere ser over lå 285K åpent på 34SEK i ordreboken for 17 dager siden.
  • Denne har jevnt og trutt gått nedover fra 285K til 185K i går.
  • I tillegg krysset 150K aksjer, så antar at Xplora lar Bid bare ligge til de er over 90%-grensen .

Derfor forventer jeg at de mangler ca. 30K

Det er ikke lenger kjøpsordre på 34kr i Doro. Jeg antar Xplora har hentet 90% nå til 34kr.

1 Like

La merke til det samme selv og etter mine beregninger burde de være rett rundt det kritiske nivået.

EDIT: Den er tilbake nå, 144k igjen.

Borte nå. Spennende å se hva som skjer utover dagen. Også interessant at det omsettes småposter over 34kr…

Xplora Technologies AS Invitation to presentation of Q4 2024 results

Xplora Q4 and FY 24 Delivered on growth target and more than doubled EBITDA for the full year

3 Likes

Nok ett sterkt kvartal som slår estimatene.

Her er presentasjonen på YT.

Legger ved ett par fine slides.

Det kan bli litt av ett år for xplora ned lansering med eget sim kort på Doro devices.

Lansering av ungdoms telefon. De har i ett samarbeid laget en telefon til ungdom hvor foreldre kan ha kontroll på mobil bruken.

Det oppsiktsvekkende er at specs tilsvarer en telefon til 12-15000 kr og den skal selges for 3000 kr.

Anbefaler alle på trkinvestor å høre presentasjonen og gjerne diskutere litt her.

Det er ett av få norske selskaper med hardware og software som lykkes.

Sten kirkbak virker også som en svært solid ceo.

1 Like

Hva skjer med senior-klokken som skulle lanseres i desember 2024?

Kan ikke det er nevnt noe særlig? Har de droppet utviklingen av den, og heller kjøpt Doro?

Doro er senior satsingen deres… de putter xplora sim inn i Doro enheter som ett forhåndsvalg.

Om de klarer 10% salg her fører det til 300 mill ebitda.

Så klokken de har investert ressurser i å lansere i 2024, er ikke lengre aktuell?

Hadde vært kult med både klokke for eldre, samt telefoner, spørr du meg:)

Xplora Technologies announces the launch of HMD Fusion X1, the first smartphone for teens in collaboration with HMD

5 Likes

Åh ja sånn ja. Det vet jeg ikke. Godt spørsmål.