Håper de fortsatt kommer med seniorklokken. Den største utfordringen til Xplora i dag, slik jeg ser det i dag er batteritiden. Denne må løses før de kan lanseres en seniorklokke. Ser for meg 80-åringene dille med lading to ganger til dagen.
I første omgang håper og tror jeg de fokuserer på salg av dorotelefoner og konvertering av sim. Kanabalisering som følge av en seniorklokke kan være stor. Ser for meg at lansering av klokke kommer når konverteringen faller eller flater ut.
Herlig med LOI. Da kan de sette igang før 100% ervervelse. Som jeg nevnte tidligere forventer jeg lavere utsalgspris på telefon med binding av abo., litt som i Tyskland for Xploraklokke. Det bør bidra til akselerere kjøpet av Doro AB om det trekker lenger ut.
Takk for deling!
Prøvde forresten legge inn en fiktiv ordre på Doro-telefon i sted. Kan ikke se noe mulighet til å bestille abonnement gjennom Xplora. Synes dette går litt sakte, og håper de virkelig kommer i gang med dette i snar fremtid, slik at vi kan få den konverteringen som var signalisert før oppkjøpet. LOI er signert, så ser ikke noen hinding i å sette i gang muligheten for å bestille abonnement også.
For et fryktelig salgspress idag.
Kjem vel sikkert nye abonnementstall også over helga. Satser på ein liten tur oppover igjen då.
Basert på Google trends så forventer jeg meg en relativt god måned med bedre nye denne måneden. Bra hopp i antall søk i UK og Tyskland i forhold til feb. Har truffet bra tidligere, men såklart feilkilder der.
Forventer også at churn er lavere enn de to foregående måneden, da Jan og Feb tar unna det meste av kansellerte abo etter endt binding.
Var den helt nede på 21.7? Bra det var travelt på jobb i dag😅
Forsøk på å sammenstille historiske subscription-tall (Disclaimer kan inneholde feil). Dataserien går tilbake til begynnelsen av 2023, men børsmeldingene var svakere og ikke like hyppige. 2023 er derfor av varierende kvalitet.
I fjor økte net subs med 7K i april, 8K i mai, 11 K i juni, 13K i juli og 20K i august. La oss håpe på tilsvarende i år. Påsken kom også sent i år og påskesalget antar jeg har påvirket positivt. Med samme churn rate som i fjor, og 3K høyere gross subscribers lander vi på 365K subscribers.
Synes tallene år over år sammenfaller ganske bra.
Xplora er i et vannvittig sterkt momentum nå. Jeg tipper kursen er doblet innen året er omme. Doru har vært en genistrek og utbytter kan komme om ikke lenge. Tipper aksjen også flytter til hovedlisten etter hvert og da må mange kjøpe.
Økning på 9k netto abb til 367 000 *78 (snitt abonoment pris) *12 = 343 Millioner kr årlig inntekt på abonomentene slik de står idag. Dette har de altså 90% margin på!