Ut fra denne artikkelen her vil XPLORA lansere sin nye ungdomstelefon nå på fredag 16.mai.
Norske Xplora lanserer smarttelefon - Tek.no
Q1 tallene kommer 24.mai, så det kan bli en spennende uke for oss aksjonærer.
Xplora drives veldig bra og har veldig mykje spennande på gong. Går fra ein vertikal “kids” til tre “kids”, “youth” og “senior”. Samarbeidet med HMD starter salget i starten av juni, og arbeidet med Xplora-SIM i Doro sine abbonnement er i gang. 500 mill på bok så det er ingen fare for emisjoner i nær framtid. Begge de nye segmentene ble presentert i dag, og spesielt ungdomskonseptet virket veldig spennende.
Dagens presentasjon kan ses her:
Live Events Quarterly Reports & Presentations | Xplora Technologies – Investor Relations
Begynner å bli bra størrelse på selskapet med MCAP på 1,7mrd. Levert utrolig bra vekst ikke minst på ARR. Spennende fremtid med Youth og Senior. Aksjen trades på utrolig lave volumer… Noen som forstår seg på dette?
Blir spennende å se hvordan markedet tar imot det nye ungdomstelefon-konseptet.
Redeye har tatt dekning i Xplora etter oppkjøpet av Doro.
Videopresentasjon fra Redeye https://www.redeye.se/research/1115716/xplora-company-presentation-by-redeye-analyst-fredrik-reuterhall
Google trends (keyword: Xplora):
Overall ser det ut til at trendene fra i fjor fortsetter. Sverige ser ut til å levere en solid måned. Spania, Tyskland og Finland svakt opp. Danmark, UK og US relativt flat YoY. Norge skuffer nok mest. Forventer at Doro ikke forkludrer tallene all for mye, da Doro label nok er det folk forbinder senior-mobilene med.
Dette må selvsagt sees i lys av kampanjer i de respektive landene. Vet ikke hvor heavy kampanjen var i Norge i fjor, men vet de hadde kampanje i begynnelsen av juni for Norge i år. Naturlig hvis de kjører hardere på i Spania, Tyskland, UK tenker jeg.
På meg virker det som de har gitt litt opp både US og UK. Spesielt førstnevnte, da Fennefoss i Q125 nevnte at det var en konkurrent som presset voldsomt på pris.
Forventer at churn er lavere denne måneden inn mot ferien og at vi får et solid hopp opp på subscribers. Forventer at juli, august og til dels september blir enda sterkere.
Sweden:
Spain:
Germany:
Finland:
Norway:
Denmark:
United Kingdom:
United States:
Takk til alle som deler! Jeg stusser litt over det ekstremt lave volumet i denne aksjen. Ikke mange meglerhus som har dekning. Pareto vet jeg ikke har den på blokka… Noen kommentarer eller synspunkter?
Xplora er notert på Euronext growth og mange selskaper blir da oversett. Mange av disse selskapene har lav likviditet. Det er lavere rapporteringsplikt og derav mer usikkerhet og risiko. Nå la Xplora over til IFRS-rapportering tidligere i år, som også er et krav på hovedlisten. Derfor tenker jeg det er nærliggende at de søker seg over på hovedlisten. Vil tro de ønsker å få Doro over 90%, slik at hele selskapet blir ervervet før de flytter over, men det er bare min subjektive vurdering.
Kan vi håpe på abonnementstall for juni i løpet av dagen?
Blir spennende å se om vi allerede nå kan se noe effekt av SIM via Doro-enheter eller ungdomstelefonskonseptet med HMD. Har litt avmålte forventninger men en liten økning i abonnenter håper jeg på basert på kampanjen de har kjørt på klokkene inn mot ferien.