Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Interessant at Doro trender så sterkt så langt i q1. Jeg tror vi er inne for en positiv overraskelse her. Slik Xplora prises nå,så er forventning at doro device salg skal betydelig ned fra q4. Det er ikke hva Google trends forteller. Det skal ned,absolutt,men nå prises aksjen som det skal kraftig ned. Det tror jeg ikke.

Og dersom dette holder seg inn i q2 skal tradisjonelt bidraget fra kids øke betydelig her vs q1. Best case så nærmer vi oss 100 mill ebitda igjen alt i q2-26.

Sånn jeg vurderer prisingen av aksjen nå,så er markedet for depressivt.

1 Like

Er nok litt nyhetenes interesse også som foregår. All fokus på olje og i verste fall skal rentene opp, altså bear tech. I en periode hvor Xplora sjelden glitrer. Og den faller på lavt volum, altså er det mest kjøpersiden som glimrer med sitt fravær.

Men enig, begynner å nærme seg et nivå hvor det virkelig frister å øke.

1 Like

Xplora Technologies AS agrees key terms to acquire emporia, the market leader for senior mobile phones in the DACH region

4 Likes

Veldig bra geografisk fit her.

De oppgir at de har kontor i Brussel, Frankfurt, Helsinki, London, Milano, Paris og Shenzhen (Antar produksjonslinjen ligger her).

Tilstedeværelse i Tyskland/Østerrike og Benelux overlapper bra med Doro, og selvsagt en del overlapp som UK osv.

Det lille jeg finner er 115 ansatte og rund 30MEUR i inntekt i 2024 (EURNOK til 11, la oss si 330MNOK). Ca. 2.9MNOK per ansatt. Begrenset hva operational leverage er PT, men med Doro setup og kostnadssynergier, samt Doro Connect, har jeg tro på at dette blir veldig bra. Kan de bruke eksisterende Emporia legale enheter til å utvide Xplora Kids&Youth blir dette bra.

My guess er at de har betalt et sted mellom 25MEUR-35MEUR.

P&L er bak betalingsmur i Østerrike. De kjører avvikende regnskapsår. Får se om jeg kjøper rapporten ved en senere anledning.

Veldig gunstig tidspunkt å kjøpe med en sterkere NOK. Rundt 10 % svekkelse (Euroen) siden Desember 2025.

5 Likes

Nok en megadeal av Xplora! Denne ledelsen leverer!

1 Like

Vinket farvel til berg og dalbane-jakten på å finne gull før gullet er oppfunnet (DC blant annet) og var på eksplisitt utkikk etter et slikt selskap. Fremoverlent dyktig ledelse og et konsept som er så skalerbart at det bare handler om å smøre seg med tålmodighetskrem for å sikre en langvarig fin reise. Kjøpte meg inn H2 i fjor, misset den initielle store oppgangen fra 10-50, men høyst betryggende at selskapet leverer eksakt som forventet. Nøysomt stein på stein i fremoverlent modus.

4 Likes

Xplora Technologies AS: Contemplated Private Placement

Xplora Technologies AS Private Placement successfully completed

Xplora Technologies AS: Key information relating to potential subsequent offering

Xplora Technologies AS: Ex. right to participate in potential subsequent offering today