Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zelluna - the artist formerly known as Ultimovacs (ULTI)

Nåværende pris er et tall. Løsrevet fra r/r. Akkurat som prisen var før I-dagen. Imho.

Nåværende pris handler mest om at det voldsomme salgspresset på iDagen kjørte aksjen ned på 8 kr, og da tenker folk at “den skal være der”.

Spør du meg reflekterer nåværende pris en ganske stor usikkerhet om det blir noe som helst av både FOCUS og NIPU.

Altså, klart om begge failer, så er vi jo pennystock, det er jo ikke det.

Og så blir spørsmålet: Hva er “fail”? Å ikke nå primærendepunkt?

Jeg tror at om FOCUS viser null effektsignaler som INITIUM, så vil ev. signifikant NIPU OS bli sett på som en tilfeldighet (type I-feil).

Viser FOCUS en ubetydelig PFS forbedring, men f.eks 25-30% OS-forbedring (som også er en slags “fail”, og så kommer NIPU OS og leser av signifikant, så vil høsten 2024 bli en i aller høyeste grad spennende reise for U-aksjonærene.

4 Likes

Nåværende pris er cash + bittelitt håp, ikke mye akkurat. Cash var 212M ved Q1 end. NIPU success er ikke i nærheten av priset inn, ikke FOCUS heller. Men du har rett i at fail i begge vil legge hardt press på aksjen. Da er det egentlig bare det neste studiet som bærer caset, og det er som de andre et stort spørsmålstegn. Men NIPU tror jeg går veldig bra, sjekk oversikten på OS og tenk litt lengre frem i tid. Må vel få bedre OS? FOCUS er gamble ja, forventet fail sier markedet på denne prisen.

1 Like

40% pfs er det for mye å forvente i Focus???

1 Like

Hvorfor så opptatt av pfs når vi får OS data samtidig med pfs, attpåtil 12 kontra 6 mndr. Vi vet jo alle hvordan pfs kontra OS ble i Nipu, dog endelig OS har vi ikke enda.

Mener ellers ganske sikkert, at det var meningen at 6 mndr pfs skulle offentliggjøres alene, men ble endret til slik det er nå, dvs først sammen med 12 måneder OS

3 Likes

Det er noe peptidsk over det med dobling av måleperiodene. Tipper Lorrigan kommer til å følge opp både neste 50% og dobling i Init måleperiode… Nå er det neste 3,5 års sykel like om hjørnet for Ulti-kursen som gjelder. Kjøpes i spreaden på åpningen i dag.

Nordnet Z er pensjonssparing/-forsikring. Kan det være aksjesparingskonti (med skattefritak om avkastning ikke realiseres og tas ut) også for livsforsikring?

[

Hva er en investeringskonto? - DNB Nyheter

[image]
DNB
https://www.dnb.no › dnbnyheter
](Hva er en investeringskonto? - DNB Nyheter)

·Translate this page

Jan 31, 2024 — Investeringskontoen har de samme betingelsene som handel i verdipapirer i aksjesparekonto, eller gjennom aksjehandelskonto / fondskonto i DNB .

Historisk kontroll er 25% PFS på 6 mnd

siktepunktet i FOCUS er 40%

Regn det om til et enkelt forholdstall (som HR altså ikke er, men likevel gir en pekepinn)

Eksperimentell arm må altså ha 0,625 PFS events for hver PFS event i kontroll.

Så kan man diskutere om det er en drøy forbedring eller ikke.

På toppen av det hele har man altså en ekstra kontrollarm (en slags kontroll av kontroll) som altså plutselig kan gjøre det mye bedre eller dårligere enn historisk kontroll. Om den gjør det mye bedre, så skaper det tvil om et ev. positivt resultat i eksperimentell; om den gjør det dårligere så vil det skape tvil om studiet som helhet. Tap-tap opplegg, spør du meg.

Et rasjonelt marked burde evne å tolke halvpositive OS-data (type 25-30% forbedring) og PE not met på PFS-fronten greit. Men hvor rasjonelt er markedet? Derfor folk er opptatt av PFS. Fordi man ikke stoler på at markedet er rasjonelt. Men ass, om tilfellet beskrevet i dette avsnittet slår til, så kan det fort bli noen svært gode kjøpsmuligheter.

1 Like

Kjører på med en avstemning, jeg:

Når FOCUS primærendepunktet på 40% PFS på 6 mnd?

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Dette synes jeg ikke noe om.
Ansvarlig for en fiasko og hva gjør en da?
Bare reduserer prisen helt hinsides slik at ansatte uansett kan få berike seg kraftig uten å ta noen egen risiko.

The terms of the already issued share options to the employees who are not made redundant during the downsizing process, i.e. employees that were not served notice of termination during April 2024, will be adjusted as follows:

• The strike price will be adjusted for the following subset of the currently non-exercised options; 100% of the options issued in 2023 (i.e., 98,500 options with a previous strike price of NOK 128.61 per share), 100% of the options issued in 2022 (i.e., 303,500 options with a previous strike price of NOK 83.46 per share), and 50% of the options issued in 2021 (i.e., 185,825 options with a previous strike price of NOK 61.99 per share).
  • For these options, the new strike price will be NOK 8.18 per share, which is equal to the volume weighted average share price the last five trading days prior to the date of this decision, June 24th, 2024.

Ultimovacs currently has 2,289,285 outstanding options, of which a total of 587,825 options will be subject to this revised strike price.

https://newsweb.oslobors.no/message/622275

Er den like lite sammenlignbar med som den ekstra eksperimentellarmen i Init? Evt. ikke, hva var grunnen til at man laget en ekstra kontrollarm istednefor å bygge begge armene større. Den statistiske poweren i testen blir som du sier litt mindre av en slik evt. helt sammenlignbar kontroll-kontrollarm. Hvem er evt. partneren på studiet?

Ser ut som noen kom hjem fra sommerferien nå.

FOCUS komboen med pembro har vi i det minste gode fase 1 data på.

3 Likes

Dersom alle data er låst til 12 mnd fristen den 3 august, slik at ikke noe data er “vasket”,

er det da noen mulighet for at U kan dele opp publiseringen av data i flere omganger?

Feks at de slipper OS 12 mnd data først, siden det muligens tar tar minst tid å telle opp, for senere å slippe PFS når de dataene er ferdig analysert?

I radium podden sa Einarsson at data ikke kom før i høst

Det har vi. I samme indikasjon som INITIUM (malignant melanoma). Viktig å huske på at h&n cancer er en annen indikasjon. Kan være at UV1 virker bedre (på kort sikt) / gir tydeligere resultat i en sånn indikasjon, hvor sykdomsprogresjonen er raskere (som malignant pleural mesothelioma, altså indikasjonen i NIPU). Så kan man klø seg i hodet over hvorfor pembro +uv1 tilsynelatende viser effekt i UV1-103, men ikke i INITIUM.

Mest sannsynlig fordi ipi/nivo (i INITIUM) aktiverer det adaptive immunforsvaret mer helhetlig (CD4 og CD8) mens pembro bare aktiverer den ene delen (sannsynligvis CD8 cytotoksiske T-celler).
UV1 vil aktivere den andre delen - CD4.
Mest sannsynlige årsak til at UV1 ikke ga tilleggsgevinst i INITIUM.

12 Likes

Om du har rett her, så kan det bli ganske så spennende i høst.

Så i stedet for å erstatte bly i bensinen med kalium (noe bedre / mindre miljøskadelig) så kjørte vi bare på med kalium i blybensinen?

Dårlig bilde / analogi men eneste jeg kommer på i farta.

Tanker om CD4 og CTLA4 i FOCUS?

@Oboy jeg har ingen svar på hvorfor det ble valgt en “halv” kontrollarm. Tror studien egentlig skulle være single arm. Eneste jeg vet svaret på er at det er ingen partnere. Tyske akademikere, anført av Mascha Binder, kjører studien alene. Og den går kun i Tyskland.

Joda, du er inne på noe der.

Overordnet har jeg nå, hvis man skal se effekt, mest tro på at UV1 vil ha best effekt sammen med en cpi. Så eks FOCUS vil bli veldig interessant, da det kan gi noen indikasjoner på hvorfor INITIUM feilet.
På den annen side er INITIUM uansett bare å glemme siden begge gruppene der så til de grader overpresterte mot historiske data…

3 Likes

Pembro bruges ikke i Initium. Man havde klart bedst Delta effekt i P1 ifht Pembro.

Boble er den første jeg har set give en mulig forklaring i forrige indlæg.

Pembro og nivo er det samme, for alle praktiske formål.

Vi har skrevet / diskutert om ipi og CTLA4 klussa med hverandre både her i tråden, og på chat. Dvs, at ipi delvis “ødela” for hva UV1 kunne bidra med i INITIUM.

1 Like