Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ZEN Graphene Solutions Ltd (ZEN.V)

Bra med noen nyhetsartikler rundt omkring nå.

Noen som er stødig i fransk som kan hjelpe? :smiley:

CEO Greg Fenton snakker om godkjennelsen av ZENGuard og hva det betyr framover, er man interessert i ZEN så er det 6 vel spanderte minutter…

Noen 1-liners:

• 1 millioner masker / dag nå, 25 millioner masker / dag ved årsskiftet.

• 1.5 trillioner masker i løpet av pandemien, estimerer 900 milliarder masker per år framover… Hvis ZEN klarer 1% er det 9 milliarder masker…

• “Significant demand from around the globe@”

• “People in the market will be surprised at how much interest it is in this product”

• Kan hjelpe til å åpne HVAC-markedet…

1 Like

Nice!

Introducing a New Technology for a New Level of Protection

TREBOR RX CORP

BREATH EASY, BREATH SAFE.

Innovation for a safer world

Leker litt med tall som hyggelig helgeaktivitet:

Styreleder Francis Dube har uttalt at ZEN kan få inntekt per maske mellom 3-6 cent.
CEO Greg Fenton estimerer årlig bruk av masker til 900 milliarder. Hvis ZEN klarer å kapre 1% av dete er det 9 milliarder masker. Regnestykket blir da:

9000 milliner x 0,03 = 270 MCAD.

Dvs. ca 1/2-parten av dagens MC.

Vet ikke hva som er normal P/E, men sier noe om oppsiden her, bare på ZENGuard.

Det skal bli uhyre interessant å få de første salgstallene, for Q4 som helt kvartal. Det kan gi en god pekepinn.

God helg videre!

1 Like

1 Like
2 Likes
2 Likes

Bør klare 6CAD innen fredag :+1:

AGM i kveld fra 22:00-01:30 norsk tid. Kan delta via webinar, får se hva jeg orker. Har ikke mulighet til å stemme såvidt jeg vet, men de skal sikkert komme med oppdateringer også og veien videre. Kan bli både nytt navn og ny børsnotering bl.a.

1 Like
2 Likes

Den formelle delen av AGM er ferdig, CEO Greg Fenton kjører presentasjon.

Stater med denne :smiley:

• Our philosophy:

“Do not go where the path may lead, go instead where there is no path, and leave a trail.”"

–Ralph Waldo Emerson

Live : ZEN Graphene Solutions Ltd. - 2021 Annual General Meeting
https://register.gotowebinar.com/register/1995265476902336272

Det står at sendingen blir tatt opp, så de legger kanskje ut etterpå.

EDIT: De går for notering på Nasdaq :grinning:

EDIT2: Trebor RX sier de starter produksjon denne uka, og fullskala i neste uke.

2 Likes

Herlig! Har du fått med deg hva fullskala produksjon hos Trebor vil si? Altså maskeantall per måned…
videre, har det blitt sagt noe om de ser på partnerskapene med Trebor som eksklusivt, eller satser de også på innsalg hos andre maskeprodusenter?

Trebor RX (ved CEO George Irwin)har fått spørsmål rundt dette nå, og sier de har kapasitet til 2 millioner masker / dag for USA og Canada. Og at det kan skaleres opp. Litt vag der, men fikk inntrykk av at de vil se hvordan omsetningen blir framover.

Og godkjenningsprosess i USA hos FDA er i gang med 510(k) søknad, som er første steg sies det…
EDIT: Forstår det også som at det jobbes med / forberedes for godkjennelse i EU.

Ok, så dersom de selger i henhold til den produksjonskapasiteten snakker vi profitt for Zen på mellom 22 og 44 MCAD per år. Det alene er vel nesten nok til å forsvare dagens kurs?

Så får vi håpe at Trebormasken slår an så de ser grunn til å øke produksjonen. Samt at evt. andre maskeprodusenter vil kjøpe ZenGuard og lage egne masker basert på det. Her er det mange oppsider! I tillegg til alle andre applikasjoner de jobber med, selvfølgelig.

En viktig neste milepæl er kanskje patentet på ZenGuard? Samt salg av masker til sluttkunde. Hva tenker dere?

De vil nok følge nøye med på salgsutviklingen, men virker optimistiske. Og de fleste kontinenter ble nevnt som aktuelle / at de jobber med det.

Trebor RX nevnte at de fokuserer på helsesektoren. Det kom spørsmål om hvordan man som privatperson kan få tak på maskene, og Trebor RX skal gjøre de tilgjengelig for retail markedet på sine sider.

I USA kan maskene selges, men inntil FDA-godkjennelse er i orden (de mente det burde gå greit iom HC-godkjennelsen), må maskene selges som “vanlige” masker, dvs. ikke “proffesjonelle” (til helsesektor f.eks.). De satser også på at prisen skal bli gunstig og nevnte bl.a. Wall Mart…

Mot tampen fikk ZEN spørsmål om de har fått henvendleser fra andre land som ønsker å produsere masken, og om de eventuelt ville si noe om det…Svaret var “yes”, og “no comment”… :sunglasses:Fenton nevnte nylig i et intervju at de har fått mye oppmerksomhet globalt, så håper mange “får ut fingeren” nå når HC er i boks.

Det ble også nevnt at de skal produsere GO selv, for å redusere risikoen med tilgang. Og noe ala “stay tuned” om Albany-deposit…Der håper jeg de outsourcer til en partner som kan ta kostnaden, eventuelt selge den med rett til å kjøpe til “hyggelig pris”…

1 Like

Da har jeg kjøpt en post her, om enn lovlig sent. Takk til dere som skriver om selskapet og som har pirret nysgjerrigheten til kjøp.

3 Likes

I dette innslaget nevner Francis Dube noe jeg ikke har hørt om før (eller ikke fikk med meg på den laaange Q&A sesjonen etter generalforsamlingen):

Cannada og EU har en avtale, kalt “Mutual recognition agreement”.
Han sier at:

• We still have to supply them with our documentation, but it’s an expedited process for that into the European market.

Det er jo helt konge hvis de raskt kan komme inn i EU med ZENGuard masker :smiley:

https://www.canada.ca/en/health-canada/services/drugs-health-products/compliance-enforcement/international/mutual-recognition-agreements/updates/mutual-recognition-agreement-canada-european-community.html

1 Like

Ellers er det selvsagt litt kjedelig at kursen har falt tilbake fra, etter å ha snust på $6, til ned mot $5.
Det er kanskje ikke så merkelig etter å ha steget ganske å mye både i forkant av HC-godkjennelsen av ZENGuard, og deretter videre fram mot generalforsamlingen. De som er dyktige tradere kanskje forutså det. Selv tenker jeg nå langsiktig her, og orker ikke stresse med kortsiktig trading.

Det ble av ZEN, i webcasts før HC-godkjennelsen, mer enn antydet at det kan forventes flere gode nyheter framover i høst. Jeg antar det “alle” venter på nå er salgstall for ZENGuard og nye markeder utover Canada.

Selv har jeg fått et veldig godt inntrykk av ledelsen i selskapet, og relasjonen med Trebor. Håper det fortsetter å overraske markedet, og gjerne raskere også :sunglasses:

God helg videre!

1 Like

ZEN vil få fortgang i realisering av warrants fra i fjor og i år, det er vel helt greit å få ut / inn de, blir endel kroner til selskapet også.

Litt rart kursutviklingen er såpass svak nå. Ser noen nevner mulig shorting.

Men også at CEO har kjøpt 150K aksjer, og Dube 5K, det er bra, det er de som har best intel om hva som skjer nå…