Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Kan det være at det blir radiotaushet heeelt frem til slutten av juni (Q2), uten noen børsmelding fra SA/INDIA? Eller kan vi vente oss svar innen for en tidsramme på 1-2 uker? Hmm, vanskelig å spå men.

1 Like

Tror på info. før Q1 den 19.mai.

2 Likes

Enig med @Investor6. De har lovet data og da kommer det nok data. Det vil se veldig rart ut for markedet hvis alle vet at dataene er ferdig analysert, men at de ikke slippes. Det kan selvsagt bety at de er i eksklusive forhandlinger med BP, men likevel må de komme med noe snart.

1 Like

Har jeg ingen tro på.
Foreligger det ikke noe før 1 mai tenker jeg at selskapet må på banen med litt info om hvorfor dette drøyer.

Har en mistanke om at de har veldig gode grunner til hvorfor dette tar noe tid.

3 Likes

Det er ikke mer enn 2 uker siden de børsmeldte: “Data from the ACCORD study and BerGenBio’s Phase II COVID-19 trial study will be analysed separately and in combination in a meta-analysis to inform next steps for this potential new treatment.”
Så har vi fått oppdatert selskapspresentasjon med mer informasjon om COVID-studiene.
Jeg tenker at da får man gi dem noen uker til å gjøre jobben sin. Mens man venter på svar får man vekte seg opp eller ned avhengig av hvordan man oppfatter sannsynligheten for ulike utfall.

9 Likes

Fint med alle X’er som kan lukes bort:

Fra informasjonsskriv om EUs nye forordning om markedsmisbruk (MAR) som tredde i kraft på Oslo Børs 1. mars 2021 - takk for nyttige referanser på BGBIO tråden til Xtrainvestor!

Dermed har ikke Meteva AS lenger status som primær insider. Dette forklarer hvorfor kjøpet 23. februar ble børsmeldt, mens kjøpet forrige uke ikke ble børsmeldt.

Merk også at kjøpet forrige uke skjedde tirsdag hvis forsinkelsen i VPS listene er den samme som ved kjøpet i februar. Når Mohn fredag 9. april uttaler til DN at han ikke kan kommentere på utviklingen i selskapet fordi han er i innsideposisjon, legger jeg til grunn at dette er basert på hendelser onsdag/torsdag/fredag forrige uke. Tirsdag kunne han handle, fredag kunne han ikke en gang gi en kommentar - noe konkret synes å ha oppstått eller kommet Mohn for øret i mellomtiden.

12 Likes

Flott oppklaring, blir spennande å følge listene. Har en mistanke om at han kjøpe i går også…

Så fint da får vi en ny X i så fall og kan koke mer kål :rofl:

1 Like

Ja, @Tekk og i tillegg er det jo kommet mange spennende oppskrifter på spikersuppe i denne tråden den siste tiden…

1 Like

Mye spennende som kan blandes inn men at Mohn låner ut aksjer for shorting må nå vekk fra oppskriften! Se ellers komplett liste over primær insidere (btw: ingen foretak lenger)

Fint for for dem, er jo helt hinsides. De er jo insidere. Blir enda viktigere å følge med dette nå. Videre er det uholdbart med T2/t3 uten å koste dette hver dag selv.

Hvor ble det av den gode stemningen, drømmer, :champagne: og store mengder :dollar: på konto :grinning_face_with_smiling_eyes:

Trond Mohn kjøpte ingen aksjer i forrige uke, da hadde det vært børsmeldt. Dette var nok bare en teknisk justering av en eller annen grunn.

Meteva AS sine kjøp har vært børsmeldt i kraft av deres status som primær insider. Se tidligere børsmeldinger. Når denne statusen er borte, kan du forklare meg hvorfor kjøpet forrige uke skulle børsmeldes?

Gode nyheter for alle som frykter Covid-19. Vanlig astmamedisin ser ut til å virke.

https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(21)00160-0/fulltext

3 Likes
1 Like

Dette er jo fantastiske nyheter!

Dette ble vel forsøkt våren 2020 uten en veldig overbevisning… mener eg å huske, arrester meg gjerne. Jobber, ikkje tid å lete akkurat no.

Sjovt Norsk avis med fokus på dette og ikke BergenBio… det er da interessant!? Og tankevækkende …

1 Like

Dere får bare bagatellisere dette men The Lancet er et av verdens mest anerkjente legetidsskrifter. Artikkelen der er utgangspunktet for artikkelen i norske aviser.

Kortversjonen:

" Early administration of inhaled budesonide reduced the likelihood of needing urgent medical care and reduced time to recovery after early COVID-19."

1 Like