Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Vi kan nok dessverre det. Igår sluttet vi på laveste siden november. Tidligere har vi snudd på 30, men nå kan det se ut som vi skal ned mot 25. Shorten har heller ikke blitt redusert.

Kommer ikke noe nytt i forhold til hva som har blitt publisert.
Spørsmålet mitt er vel hvordan RG oppfører seg. Er han mer nedtonet eller like bull/happy som tidligere?

Er han bull kan vi stige litt, uttaler han at man kanskje trenger flere studier…den andre veien

At synlig short ikke fikk redusert på mandag er ikke negativt. Det var en del større ordre i bunnen. Det betyr at det er andre som har kjøpt, og vi har til gode shortens tilbakekjøp. Spørsmålet er i hvilken grad de er i stand til å jobbe kursen ned før de kjøper tilbake.

Når fokuset også nå etter børsmelding om preliminary data fra fase II ACCORD-2 og BGBC020 rettes mot prekliniske funn, er det noe riv ruskende gale. Enten hva angår kommunikasjon, eller faktisk status.

Jeg mener vi kunne forvente bedre.

vcp: De er ikke ferdige med analysene, og har meldt at det kommer flere resultater. Det er bl.a. Arctics og Edisons poeng, og det ser ut som markedet har fått med seg dette, siden det virker å være en avventende stemning for øyeblikket.

Antar at en del av de som kun var inne for COVID har solgt av utålmodighet, mens de som hovedsakelig er inne for kreft laster opp. Små volumer, men ordreboken viser at det for øyeblikket er flere kjøpere enn selgere på dagens lave kurser.

Mulig jeg har for høye forventninger og henger meg for mye opp i ordlyd og overtolker dem.
Jeg ser fram til presentasjonen, der kommer GF med all sansynlighet til å svinge innom preliminary data fra fase II ACCORD-2 og BGBC020. Om ikke annet så en gjentakelse av det dem har meldt i børsmelding.

Ikke vanskelig å se på ordrebildet nå at det er traderne som er i aksjen, alle kjøp og salg ligger på ca 900!

Siden det er så store rom for tolkning om dagen skal jeg gjøre det samme. Hadde det vært bad news så hadde det vært meldt. Bgb har innsett at det tar tid å ferdigstille data så de har gitt de få dryppene de kan.

Som det har blitt sagt tidligere så er ikke spørsmålet om det er effekt. Spørsmålet er hvor god den er! Og siden de ikke har kommunisert noe negativt i det hele tatt så antar jeg at vi har gode nyheter mtp covid i vente.

2 Likes

Markedet har feiltolket meldingen, er med Arctic ; de-risking of Covid-19 development PT 60

1 Like

COVID-potensialet er fremdeles der, og på litt lengre sikt er det stort potensiale innen kreft. Dette er også gjennomgangstemaet er hos biotek-analytikerne. Jeg tror markedet først og fremst reagerer lett negativt fordi det ikke er 100% avklart. Markedet misliker usikkerhet.

Hakon: Ja, det meste taler nå for at bemcentinb har anti-viral effekt. Spørsmålet er hvor god effekt og hos hvilke pasientgrupper.

https://www.youtube.com/watch?v=LA5F5zIjfwU

Mer i dybden her…

Hvilke studier man retter fokuset på kommer helt an på om man satser på tidlig fase behandling eller sen fase. Pasienter som har kommet på sykehus er alvorlig syke og i sen fase. Det er her ACCORD-2 og BGBC020 er mest relevant. For tidlig fase er fortsatt prekliniske forsøk det beste man har. Blant annet museforsøk hvor Bem ble gitt dagen før viruset.

Wendy Maury har jo hele veien vært tydelig på viktigheten av at Bem gis i tidlig fase. Se f.eks. videoen fra QA-dagen. Hvis Bem faktisk har effekt på pasienter som har havnet på sykehus, så vil det være et pluss. Og ifølge “top line” updaten tyder resultatene på at Bem kommer sykehuspasienter til gode, men man trenger større studier for å oppnå statistisk signifikante resultater. Det kan virke tungt og tidkrevende hvis BGBIO må dra lasset med en stor fase III studie.

Med lanseringen av COVID-19 Antivirals Taskforce av engelske myndigheter så kan ting skje fort, når det gjelder tidlig fase behandling. Eller ting vil helt sikkert skje fort, når myndigheter, forskere og næringsliv samarbeider på denne måten. Spørsmålet er om Bemcentinib blir en del av det.

Jeg tolket april-presentasjonen og de andre endringene på hjemmesiden som indikasjon på positive overraskelser i ACCORD2 og BGBC020. Men det ville vært en svært utradisjonell måte, noen ville si kritikkverdig måte, å informere markedet på før børsmelding. Nå, med ny informasjon, er mitt best guess at det hele er posisjonering ift. COVID-19 Antivirals Taskforce eller tilsvarende initiativ. April-update presentasjonen kan ha blitt brukt ifm. med tidlige samtaler og sonderinger i denne sammenheng. Det virker på alle måter sannsynlig at Bemcentinib blir en del av sonderingen, også ift. nettverket til BGBIO med ACCORD studien og avdelingen i Oxford. Hvis det er dette som har foregått skal Godfrey ha cred for å ha unngått at ulik informasjon sprer seg i markedet ved at alle fikk innsyn i presentasjonen som inneholdt ny og interessant informasjon.

5 Likes

Hvordan skal Boris og hans rådgivere kunne la være å inkludere bemcentinib etter Tom Wilkinsons uttalelse etter ACCORD, spesielt dersom analysene bekrefter at bemcentinib virker bedre når den tas tidlig? :white_check_mark:
Dessuten blir bivikningsprofilene til de ulike anti-virale medikamentene svært viktig ved bruk til forebygging. :white_check_mark:

2 Likes

Det er nok ikke noe problem for de :-), men håper det kommer en melding fra BergenBio snart at de får være med i dette studiet :-), den som venter får se. Om det blir suksess eller fiasko ut av det får vi bare se, hvis det skjer!

Som Wu-Tang så fint sa det; “cash rules everything around me”

3 Likes

«C.R.E.A.M, Get The money. Dollar, dollar bill y’all!»

1 Like

Ser den, men for egen del er BGBIO siste ukene et av de mest interessante og lærerike investeringsscenarioene jeg har vært med på. Og det sier jeg med foreløpig tap på veddemålet. Jeg handler på informasjon med en typisk tidsskala noen kvartaler (som tilsvarerer typisk rapporteringsfrekvens). Snur meg raskt rundt og går gjerne ut av posisjoner med tap på ny informasjon. Og jeg elsker å gå i dybden på ulike scenarioer og forsøke å anta noe om sannsynligheten til disse. Noen kaller det spekulering.

Men med denne filosofien føler jeg at alt har blitt satt så på spissen de siste ukene i BGBIO. Og jeg tror det kommer til å fortsette slik minst noen uker til! Puslespillet endrer seg mye raskere enn jeg er vant til. Kvartaler er blitt dager. Gøy da! :laughing:

1 Like

Ja, men det ene utelukker vel ikke det andre. Fase II trumfer preklinisk.

Hvis Bem faktisk har effekt på pasienter som har havnet på sykehus, så vil det være et pluss.

Det er betinger at dem har data som understøtter WM`s hypotese. Dette har det ikke vært noe studie på, meg bekjent. Må det en egen fase II studie til for å bekrefte dette, tror jeg toget har gått for BEM. Det er enten nå eller for seint. Jeg tror videre følgende er suksess kriterier:

  • BP partner
  • Nød godkjenning, paralelt fase III.

Det er mye som skal klaffe slik jeg ser det.

Ja enig. Ingen tvil om at vi er i en kritisk fase for covid biten. Slik situasjonen står nå skal ting klaffe og som korona spekulant reduserte jeg i BGBIO tidligere i uken. Kan fint stå gjennom en sell-off nå, men har samtidig nok til at det blir hyggelig ved klaff.

Er ihvertfall ingen tvil om at markedet har totalt mistet troen, null kjøpsinteresse og kursen daler hver eneste dag! Nitrist hele aksjen for tiden dessverre! Hvis ikke det kommer en veldig god nyhet snart tror jeg dessverre vi kan se aksjen under 20 kroner, selv om det ikke er det den er verdt i følge analysene! Markedet reagerer på ledere som ikke klarer å kommunisere med markedet og der har Godfrey dessverre mislykkes kraftig, hausset opp noe som ikke viser å holde mål i virkeligheten per nå ihvertfall! Som aksjonær er jeg oppgitt og forabnnet på at det går an å holde på sånn uten at det får konsekvenser!Stort sett alle biotek selskapen i Norge er jo helt håpløse på kommunikasjon og synker, eller har ligget stabilt lavt de seneste årene selv med “positive” nyheter. Klarer ikke å meterialisere noe ser det ut som selv om Radforsk hauser de opp. Unntakene er vel VACC og Photocure!