Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Å få en «award» på en konferanse tilsier at artikkelen er usedvanlig velskrevet og velbegrunnet ut i fra vitenskapelige prinsipper. Det betyr ikke nødvendigvis at resultatene er usedvanlig god.

6 Likes

Poster presentation details at Virtual Immunology 2021 are as follows:

Edit: Jeg misforstod nok litt her og trekker min optimistiske kommentar.

4 Likes

Korreksjon til forrige:Ser nå at det er plakat-presentasjon (posters) over halvannen time. Det er noe annet.

Ikke lenge til vi får en skikkelig pump i denne, om man kjenner igjen taktikken i førhandelen for noen uker tilbake. Samme mønster som da den gikk til 36

Det er smått utrolig å vite at det finnes et lite selskap i Norge som har svar på de massive India problemene.

Det er en poster-session. Vet ikke hvordan de løser dette virtuelt men typisk så er det et lokale hvor plakatene er satt opp, og forfatterne står ved sine plakater og forteller og svarer på spørsmål til de som måtte komme forbi. De har sikkert en lignende løsning når det er virtuelt, men en poster har typisk ikke innhold nok til mer enn 5-10 minutters presentasjon.

2 Likes

Godt å se St Lars is back! :nerd_face:

Trond Mohn kjøpt ytterligere 50 000 aksjer.

1 Like

Takk for info. Da skjønner jeg litt mer :+1:

1 Like

Kjøpt eller hentet tilbake 50K aksjer lånt ut til shortere?

Kjøpt, han har ikke lånt ut aksjer til shorting.

2 Likes

Mohn som skal ha sin daglige dose 50k som nå flytter oppover?

Andre dag på rad, han fikk sine 50000 aksjer lett i dag.

Hva tenker folk om følgende?

  • mange er vaksinert og kommer til å bli det fremover, så behovet for Bemcentinib vil jo bli mindre etterhvert jo lengre tid det tar å få godkjenning, ja mutanter kommer men en oppdaterer jo vaksinene og!

  • Tror ikke en skal undervurdere påvirkningskraften BP har, en vet jo at medisin bransjen er pill rotten, hvis de vil er det vel ikke noe problem å hindre at Bergenbio kommer på markedet med Bemcentinib mot Covid?

Jeg tror personlig at resultatene må være eksepsjonelle for at et lite firma som Bergenbio skal få godkjenning, hadde det vært ett BP regner jeg med de hadde vært godkjent allerede med de resultatene som foreligger!
Sånn er det å være liten, håper jeg tar feil😁

1 Like

Nå er jo ikke BergenBio alene med Bemcentinib. RIGEL eier stoffet og de er jo omtrent BP.
Ellers har de solide partnere. Så BGBIO er spesialistene her, andre må uansett stå for produksjon og logistikk/marketing. Ikke bare å oppdatere vaksiner…noe lettere med mRNA…anslagsvis 4mnd for å rulle ut en ny. Vaksinemotstand kan også vise seg mer etterhvert.

Det er stor forskjell på å selge legemidler og å drive en pølsebod. BGBIO mangler ALT som skal til for å gå i markedet med et legemiddel. Til det kreves et enormt stort apparat og det å etablere dette vil være enormt kostbart. Dersom Bemcentinib virker mot Covid-19 så kommer vi til å se en avtale med en BP som allerede har et markedsapparat.

1 Like

Ja det er korrekt, men der har BGBIO alle forutsetninger for å lykkes med kontakter og partnere i toppledelsen har.

Rigel er ikke nevnt her, men som kjent kan lisensiering av BEM bli en case.

Det er jeg helt enig i. Mitt tips er at de også har samtaler med mange som ikke står i den listen der…

Rigel har en marketcap på ca 5,4 mrd NOK og er ikke BP

2 Likes

Enig i at de ikke pr definisjon ikke er BP. Men de er i en høyere liga enn BGBIO atm.