Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Ja, det er jo en mulighet.

Jeg tror ikke Olin er på vei ut. Hvis noe så har Olin ryddet opp siden han ble daglig leder. Jeg tror problemet med BGBIO er 1) at de har hatt et overambisiøst klinisk program (for mange studier), 2) brukt mye penger på å utvikle Tilvestamab i en periode hvor BEM fremdeles har hatt i endel biologisk risiko og 3) Covid programmet var kanskje nødvendig for å hente penger, men det har ikke skapt de kliniske resultatene innen tidsvinduet hvor noe på covid kunne skape verdi.

Alt i alt så vil jeg mene at strategien styret har satt fra starten av har ikke vært tilpasset selskapets finansielle kapasitet. De har muligens vært såpass bull på AXL ar de har trodd at BP skulle kjøpe dette opp, men der tror jeg styret og management var vist sin uerfarenhet.

Er det noen man kan skylde på så er det styret og spesielt de som satte strategien tidlig i selskapet.

3 Likes

@Roc: Tror han har mere tid pga at ting er i gang ( eller finalized ) bla. STK11 prosjekt, SOLIDACT og (kanskje) finansiering/partneravtale/oppkjøp?

@Aristo: Tror ikke han får sparken. Hva skal neste man forventes å gjøre nå som en fersk CEO når nye planen satt i gang? Annulere og begynne med ny strategi? Hvordan kan en ny CEO heve aksjekursen? I hvert fall med å sparke M. Olin risikerer de at BGB faller ytterligere 1-2 kr, tror jeg. Akkurat nå er dette en unødvendig/dum avgjørelse!

2 Likes

Enig drdr., så jeg håper ikke på endringer nå. Håper Ollin og selskapet kjører videre på den kursen de har staket ut nå og at det i løpet av 2023 gir såpass resultater at selskapet kan finansieres videre på en god og aksjonærvennlig måte.

1 Like

For dette tror jeg data på STK11 må foreligge. Nå som studien er i gang så gir det ingen mening for BP å kjøpe før data er generert.

Jeg begynner å mistenke at det ikke krever allverdens for BP å utvikle sin egen AXL-hemmer, fordi veldig mange ser ut til å gjøre nettopp dette.

Fordelen med det, må jo være at da kan man se på AXL-hemmere som bemcentinib, som har vært under testing i veldig mange år, og lage en bedre variant basert på denne informasjonen. Kanskje AXL-hemming var et tilfelle hvor det ikke var best å være først.

Et eksempel på en ny AXL-hemmer som jeg postet tidligere i dag, som sannsynligvis skal testes i fase 1 i 2023 på STK11m i NSCLC, er AB801 fra Arcus Biosciences. Ref: BergenBio - Småprat (BGBIO) - #6812 av nojoy

Så stiller jeg meg spørsmålet om hvorfor de velger STK11m i NSCLC, for de vet jo helt sikkert om studien med bemcentinib i denne indikasjonen - de kunne jo sikkert valgt mellom veldig mange andre indikasjoner - kanskje de ikke anser bemcentinib for å bli en stor utfordring mot dem i denne indikasjonen?

Jeg må rette på meg selv her, fordi det ser ut som det er 2L de sikter seg inn mot, mens bemcentinib jo kjøres mot 1L. Dette er noe jeg har funnet tidligere og hadde i notatfilene mine, men da jeg fant ovenstående i Arcus Q4-rapport, hadde jeg glemt det jeg tidligere hadde funnet og at det også dreide seg om AB801.

At det er 2L de sikter seg inn mot, kommer frem i transcript fra i QA på Arcus Q4 webcast, her er relevante sitater fra transcript: Transcript : Arcus Biosciences, Inc. Presents at Citi's 2023 Virtual Oncology Leadership Summit, Feb-21-2023 01:00 PM | Zonebourse

So the first I’ll call out is what we think will be a best-inclass small molecule AXL inhibitor, and that we would primarily derive from its selectivity, that is expected to enter clinical development in middle of the year. We expect to target STK11 mutant tumors with this molecule.

Question
Yigal Nochomovitz (Analysts)
Okay. And let’s talk a little bit about some of the earlier programs. I think you mentioned you’re starting the AXL inhibitor trial soon. So what’s the pitch on that asset? And there have been a number of other AXL inhibitors, if I recall, but I don’t know how far they’ve gotten in the clinic.

Answer
Juan Jaen (Executives)
Yes. I mean essentially, every TKI that you can name probably touched the [indiscernible] to some extent. So depending on the year, people have over time chosen to highlight the AXL component of what’s otherwise a fairly nonspecific TKI profile, we decided to go and make the world’s best, most potent and selective AXL inhibitor which I think we accomplished, the molecule is AB801. We think we can take advantage of some of the data that’s been generated by earlier compounds.

Lately, our – 2 of our competitors have shared early, but intriguing data in advanced non-small cell lung cancer and second-line plus ovarian. We’ve chosen to steer our AXL inhibitor program towards a second-line non-small cell lung cancer population. As Terry pointed out, the STK11mutant subset of that is particularly interesting from a biological perspective, but I think at this point, we’re aiming towards an unselected population and will take a look in a randomized fashion comparing standard of care chemo against chemo plus our AXL inhibitor in the second line non-small cell lung cancer population. And again, the plan is to initiate that study towards the middle of this year.

Hvor langt ned skal kursen før du kjøper og begynner å skrive utelukkende positivt om selskapet i stedet for bare baising nojoy? Eller Longia eller hva du hette før, du har vel hatt flere nick opp igjennom mistenker jeg på skrivemåten. Sier ikke at jeg vil ha ekkokammer her, men slitsomt å lese bare baising fra noen som ønsker kursen ned.

Som jeg har nevnt tidligere, vil jeg vurdere ny inngang etter selskapet har ordnet videre finansiering. Kursen kan bli så lav eller høy den vil, jeg vurderer ikke inngang før finansiering er ordnet.

Jeg mener det vil være mer konstruktivt om du utfordrer det jeg skriver, og ikke motivasjonen for å skrive det.

Var det ikke du som kalte alle for «dumme sauer» når de solgte på 14? :joy::joy::joy:

Hvis dere ikke ønsker jeg skal dele kritiske synspunkter og saker om BerGenBio, så er det ikke viktig for meg å poste her. Fremstår ikke særlig konstruktivt dette, gjør det?

For min del er postinga di bare støy, og klarer ikke ta meningene dine seriøst når du stadig bytter nick og veksler mellom å være bare negativ eller bare positiv avhengig av om du er inne eller ute.

Nå skriver jeg lite her, mer aktiv på andre forum, så skjønner at jeg ikke bør bry meg, bare kjente at det ble nok og klarte ikke å dy meg fra å si ifra.

Du klarer med andre ord ikke å forholde deg til det jeg faktisk skriver. Du om det. Men som sagt, det er ikke viktig for meg å poste her i denne tråden, så da skal du få ønsket ditt oppfylt.

Jeg synes bidragene sine bringer merverdi til diskusjonene. Visste ikke om konkurransen som du har belyst.

1 Like

Dette har du sagt et dusin ganger. Likevel er du her inne. Det var ikke måte på hvor dum vi andre var når vi var kritiske og du hamstret aksjer som bare juling. Du snur kappen etter vinden og det er det ingen som synes er fett.

Du kan ikke vite hvem jeg er. Jeg har vært positiv i mange år. Nå har jeg snudd og har et mer kritisk utgangspunkt. Fikk et spark bak, jeg har lært mye om meg selv av det. Jeg har ikke vært annet enn høflig siden jeg begynte å poste her. Som sagt skulle jeg ikke poste mer, men da vil det være en fordel at dere ikke fortsetter å gi meg tiltale. Sånn dere holder på nå, er det nyttig og relevant for temaet til denne tråden? Skriv hva dere vil, jeg har allerede sagt jeg skal slutte å poste her, og vil derfor ikke svare ytterlig.

2 Likes

@Roc: når det gjelder pasient data har jeg tidligere postet dette bildet som viser at BGB har vist klinisk effekt av BEM på STK11 (med 8 pasienter for to år siden).

Blir ikke overrasket hvis tallet øker når de kommer med modne data av sin siste NSCLC studien.

Også husk at de har fått fast track som 1.L for slik pasienter! Tror du FDA deler ut FT som 1.L. trearment basert på lab. data og dyreforsøk?!

@anon8907229: absolutt er det konkurranse for hvem som først kommer ut til marked, men har den konkurrenten (eller andre AXL hemmere) også har fått FT som 1.L. (eller 2.L.) treatment av STK11 pasienter? Kan du sjekke den og poste her PLZ?
Tror personlig at de har lang vei for å komme i BEM sin posisjon som nå!

4 Likes

Tror du virkelig BP tenker det er hensiktsmessig å kjøpe opp eller få et partnerskap før den påbegynte fase 1/2a i STK11 er ferdig?

Hvis du mener så, hva er tankegangen din?

Vedr fast track, så har jeg aldri sagt at de ikke har fast track eller at det kreves kun prekliniske data for fast track.

Å vise effekt i 8 pasienter er kanskje imponerende for deg?

Mente ikke at 8 pasienter er nok for BP for å kjøpe opp et firma, men det er flere punkter som BEM har vist seg å være en god oppkjøpskandidat forsøkt på ca. 700 pasienter:

• AXL er en ny target i onkologi og BEM er (nesten) først (og kanskje) vist seg å være best,
  • BEM er safe,
  • BEM blir valgt som en standard AXL-hemmer på lab.forsøk av forskjellig grupper på uttalige sykdommer
  • flere FT
  • fra 4. og 3. linje oppgradert til 1.linje beh.
  • og mm grunner som folk (og ROC) her kjenner bedre enn meg og trenger ikke nevnes
2 Likes

Re

For dette tror jeg data på STK11 må foreligge. Nå som studien er i gang så gir det ingen mening for BP å kjøpe før data er generert.

Slik jeg har tolket designet på studien vil første del av studien vektes mot toleranse, og den siste delen av studien mot effekt. Kommentarer?

1 Like

99% Enig med deg, men har forsøkt å si at det eksisterer grei data per dd. å friste BP, syns jeg :nerd_face: