Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Kan vel ikke det pga innsideinformasjon? Tilbakelevering av short?

2 Likes

Pleier TM å låne ut BGBIO aksjer for shorting?
Det ville jo vært naturlig som langsiktig, men har ikke hørt prat om det?

EDIT: naturlig bortsett fra at renteinntektene neppe vil monne når du eier 26%…

Da ble det nok en pump & dump. Den fjerde eller femte bare etter jul? Begynner å bli møkk lei hele greia.

1 Like

Norsk biotech i ett nøtteskall dette. Tragisk.

1 Like

Det er så mye liv og røre her på gode dager.
Hvor blir d av all spekulasjon og tullball på de kjekke røde dagene da man egentlig skal kjøpe?

Kanskje TM handlet litt på ren rutine forrige uke? Så oppsto lettere panikk i BGBIO, og det ble slengt ut en oppdatert powerpoint for å dekke ryggen til hovedaksjonær. Merk at april oppdateringen i praksis (etter BGBIO’s syn) utdefinerer all ny info som står der som innsideinfo, ellers måtte presentasjonen blitt børsmeldt.

Eneste som ikke passer helt til denne røver-historien er at d mangler en børsmelding på kjøpet, BGBIO har alltid vært nøye med å melde slikt! Og i disse har Meteva AS alltid hatt status som primær innsider. Ingen endring i d vel? Får det heller ikke helt til å stemme at det dreier seg om tilbakelevering av short. Men men…

Jeg har ikke oppfattet at BerbenBio har endret guidingen om at topline data på Sør Afrika/India skulle komme senest i begynnelsen av april eller har jeg oversett noe? Blir det utsettelse burde vel dette meldes til markedet snarest.

1 Like

Det er ikke tilbakelevering av short. Det tror jeg vi kan slå fast. Dersom det hadde vært rapport feil beholdning, så ville det vel kommet en melding alla Fjarde fondet…

Synes Bergenbio nå har en merkelig form for kommunikasjon til markedet. Det har ikke vært slik tidligere.
Det mest håndfaste er vel oppdatering av AML resultater i den siste presentasjonen. Endringer av mOS, og flere pasienter som ikke er tatt med. Dette før presentasjon på konferanser som er den vanlige formen å oppdatere studieresultatene.

Også oppdateringen på Covid finner jeg merkelig. Det hintes om effekt, og jeg har blitt sterkere i troen, men markedet blir jo hengende i luften som et spørsmålstegn. Naturligvis er det er mye nervøsitet, og korte hender selger. Riktignok på lavere volum en oppgangen.

Synes markedet fortjener en oppklaring på denne endringen i kommunikasjonsstrategi.
Satser på at det ligger noe positivt bak!

7 Likes

Skal de sende melding om at det snart kommer melding?

Markedet misliker sterkt denne type informasjon eller snarere mangel på skikkelig informasjon til markedet.

Sendt:

image

6 Likes

Nei, men feks at top line data nå forventes i slutten av april i stedet for i begynnelsen av april slik selskapet uttalte for en måned siden.

Tekk: Du burde vel strengt tatt henvendt deg til Meteva AS med dette spørsmålet. Det er formelt insideren som har rapporteringsplikt, ikke selskapet. Selskapet skal bare opplyse børsen om hvem som regnes som innsidere.

Det er vel ingen meldepliktig handel her?
Meteva AS kan ikke kjøpe aksjer pga Trond Mohn sitter i innsiderposisjon og ikke kan handle.
Ergo er dette retur av short-aksjer. Og ingen grunn til å melde BergenBio… De har ingenting å gjøre med at Metava AS driver shortutlåning.

2 Likes

Ved å bla tilbake i VPS loggen så finner jeg ingen spor av tidligere returnering av short utlån. Si fra hvis dere finner! Og når du eier over 23 mill aksjer, hvorfor bry seg med å låne ut 50 k? Mer bry enn rente der!
EDIT: dvs bla tilbake på dato i aksjonærlisten (som er basert på vps) og sammenlign endringene med børsmeldingene

Aksjonærlistene viser T+2, dvs dagens liste viser end of day onsdag 7. april. Denne dagen nettokjøpte Meteva 55.792 aksjer (ser man på forrige meldepliktige handel så har han økt med 55.792, dvs ingen short utlåning) Ja iflg DN sa han at han satt i innsideposisjon på fredag 9. april. Så en plausibel forklaring kan være at han har mottatt informasjon etter onsdagen. Hvorfor handelen ikke er meldt virker merkelig, hvis han da ikke lenger regner seg som primærinnsder.

2 Likes

Kraftig fall i den i dag. Ned nesten 8,5%.

Ja, det nye tallet, 23 310 750 er +55 792 siden meldingen 23 feb:

Bergen, Norway, 23 February 2021. Primary Insider Meteva AS has today purchased 100,000 shares in BerGenBio ASA at an average price of NOK 31.0586.
Following this transaction, Meteva AS holds 23,254,958 shares in BerGenBio ASA, corresponding to 26.65% of the shares in the company

På BGBIOs egen side som skal være oppdatert 09-04-2021, så står det fremdeles 23,254,958.

Sist børsmeldte handel var tirsdag 23/2, mens oppdateringene i aksjonærlistene kom mandag 1/3 (TDN Finans meldingen kom også denne datoen). Ingen røde dager, så dette må være T+3, sant? Og hvis forsinkelsen er den samme nå så var kjøpet tirsdag 6. april.

Litt forvirrende, jeg trodde også d var T+2… Har jeg misforstått noe? @pdx ?

Det kan jo rime det, på tirsdag 6/4 var low 29,84 og det ble handlet en del under 30, noe som tidligere har vært trigger nivået til Meteva.

55b5jg

8 Likes