Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Selskapet må gå i sømmene på årsaken til at resultatene aviket så mye mellom studiene, de brukte samme protokoll …

ultimativt er 77% reduksjon i risikoen for død interessant. Men alt andet lige er der jo rigtig mange varible i dette, der skal tages højde for. Antal dage indlagt med og uden, eftervirkninger, elementer i forsøget, der kan fortælle noget om profylaktisk behandling og effekt af det. Det mangler vi svar på. De nuværende indikationer tolker jeg til, at vi kan forvente positive resultater andre dele af behandlingen af Covid19 med Bem?

Jeg tenker sikkert for enkelt, men min mening er at vi trenger egentlig bare gode resultater på et område:
Betydelig fall i virusload for de på bemcentinib.

Da vet man at dette virker.
Og da er det kun tid og veien for at Bemcentinib blir gitt såpass tidlig i forløpet, at syke unngår et forløp som gir sykehusinnleggelse.

3 Likes

Hm, hvis man ser på tallene fra worldometers for antall døde i forhold til recovered i UK og India, så ser det faktisk slik ut:
UK: 127274/4156135 = 3.1%
India: 180550/13108582 = 1.4%
SørAfrika har samme dødsrisiko som UK, ikke som India: 53757/1490876 = 3.6%.
Kan noen kontrollregne disse tallene?
Dette er jo i samme retning som det BGBIO rapporterer. Større dødelighet i UK.

Er pasientene i studien i UK eldre?
Median alder i de aktuelle landene:
UK: 40.5
India: 28.4
S-A: 27.6

1 Like

Kan behandling av Bemcentintinib gitt senere i sykdomsforløpet India/Afrika vs Accord studie?

Direkte: Dette gjelder i alle fall for India. Ifølge godkjennelsen der gis bemcentinib kun til de som er så dårlige at de må ha oksygen.
Samtidig må India ha masse smittede som ikke er innlagt i sykehus. Hadde man tatt med en del av disse, og spesielt de eldre blant dem, i studien, så kunne man håpet på langt bedre resultater, ut fra det vi vet så langt, gitt at man har større risiko for å dø med økende alder (og det tror jeg vi kan anta, ut fra det vi også vet fra vestlige land, alder er en av de viktigste risikofaktorene). Hvis det ikke er genetiske forskjeller eller annet. (Samtidig har man en del av Indisk avstamming i UK, så her kan man, som BGBIO allerede har meldt, se på ulike typer subgrupper.)

1 Like

Er jo misleding av informasjon til markedet spør du meg hvis en ikke klarer å få til en studie som viser effekten. F.eks bare gamle, bare pasienter som er i respirator. Da er jo alt bortkastet spør du meg og en burde kansellert hele studien og informert markedet om dette! De har jo hele tiden visst at den virker best tidlig i sykdomsforløpet, kan det være at de har gode nok resultater på dette så de trenger ikke en studie på det? På meg virker det som alt er en tynn suppe som det er vanskelig å lese noe konkret ut av, håper jeg tar feil men er nok større sannsynlighet for at jeg ikke gjør det da de fleste selskaper historisk sett ikke klarer å komme med en medisin dessverre!

Man vil aldri få et klart svar, det er alltid usikkerhet knyttet til slik forskning (derfor vil mange operere med konfidensintervaller, feilmarginer er vel mer kjent).

To døde og én død. Tenk litt på det. Det er åpenbart store tilfeldigheter i så små tall. Jeg syns ikke folk her inne hele tiden skal fortelle BergenBio hva de skal gjøre. Det vet de nok bedre selv.

3 Likes

Det må være ting som ikke er kommet frem hvis uttalelsen “VERY PROMISING” skal stemme. Ellers har Godfrey, mr 80 %, hypet opp resultatene og levert til stryk. Det vil si hvis det ikke blir fase 3 uttav det de konkluderer, så har de seriøst feilet både med studie og uttalelser.

I ettermiddag ser vi om igårs kursutvikling har noe med shorten å gjøre.
CEO snakker ikke om phase III med dårlig resultater.
Jeg kan tenke meg at vi har set en genialt short strategi. Men kanskje jeg tar feil.

Ser at denne gangen fikk de en professor til å utale “very promising” ikke Godfrey, tror det var lurt.

6 Likes
  1. april 2021

Farmasi og bioteknologi - Mcap 2.640 millioner kroner - Pris30,1 kroner - Oppdatering

BerGenBio:

Bemcentinib foreløpige data i COVID-19

BerGenBio (BGBIO) har kunngjort foreløpige data for bly aktiv bemcentinib, en oral en svært selektiv AXL-hemmer en gang daglig for behandling av alvorlige COVID-19 infeksjoner som krever sykehusinnleggelse. I fase II ACCORD-2 og BGBC020-studiene førte behandling med bemcentinib til numerisk færre dødsfall mot standard omsorg frem til dag 29. Foreløpig analyse av det primære endepunktet, tid til klinisk forbedring på minst to poeng på WHOs ni-punkts ordinær skala, eller direkte utskrivelse fra sykehuset, var numerisk i bemcentinibs favør, men ikke statistisk signifikant i denne lille studien med en mangfoldig pasientpopulasjon og demografisk. Detaljert topplinjedata forventes i mai. Hvis det er gunstig, forventer vi at en ytterligere global fase III-studie vil være nødvendig før autorisasjon til nødbruk. Vi verdsetter BGBIO til 4,72 milliarder kroner.

1 Like

Ja, dem kan skrive så mange kursmål dem måtte orke, resultater er det eneste som vil reprise denne. Vi har hatt 80+ i kursmål på kreftpipen, så har den litt etter litt falt.

Så langt er det flere spørsmål til informerte resultater. Markedet vet ikke mer enn at dem ser effekt, og antallet peker på ikke statistisk signifikansspørsmålet er fortsatt:

Hvor stor effekt?
Har dem ess i ermet hva gjelder statistisk signifikans og effekt nok til partner og fase III?

BP partner er det vi vil se, da har man bekreftelse på om BEM faktisk er god nok.

Markedet er ikke fornøyd Pt, om det stemmer at selskapet er fornøyd, har dem nok en gang feilet på kommunikasjon. Hjelper ikke at dem gang etter gang bommer på guiding. Har ikke solgt en aksje, men er ikke spesielt fornøyd.

Jeg skulle ønske Covid- greia hadde blitt kutta ut for lenge siden. Overbevist om at kursen hadde vært mye bedre om den hadde vært basert på utviklingen innen kun kreft-delen.

1 Like

Fibrose og kreft indikasjoner ja. Det har vært lite utgifter og gode indikasjoner og prekliniske data relatert til covid så er ikke enig. Håndtering, igangsetting og gjennomføring av India og SA studier har vært vanvittig bra og en sterk indikator på hvor dyktige managementet i selskapet er.

Men jeg ønsker meg bedre innhold og timing på børsmeldinger!

1 Like

Når det er guidet tidspunkt for fremtidige børsmeldinger, så må det med unntak av kvartalsrapporter for alle selskaper antas at det er mer sannsynlig at meldinger kommer senere enn ventet enn tidligere enn ventet. I dette tilfellet kom selskapet med melding i slutten av mars, og deretter nå i april, så jeg vil si de har oppdatert markedet om utvikling/fremdrift på tidspunkt man kan forvente. Oppdateringen av selskapspresentasjonen indikerte at covid-sporet ikke var dødt, noe som stemmer med det de meldte i siste børsmelding. Når det gjelder innholdet i siste melding så kunne tenkt meg mer informasjon. Vi vet f.eks. ikke hvor langt fra 0,05 det primære endepunktet ligger. De kunne skrevet litt tydeligere om det bare var 5 dødsfall i BGBC020.
Men de er langt fra ferdig med analysene. Dette var bare en foreløpig oppdatering. De skriver at dag 29 er nådd for siste rekrutterte pasient, og at de fremdeles samler data, og har påbegynt evaluering av effektdata, og undersøker effekt mhp ulike markører og i undergrupper. Så her kommer det mer.

2 Likes

Topline data burde ikke være så vanskelig å levere innenfor guiding. F. eks. hvorfor er topline fra SA/India utsatt til mai? Min situasjonsforståelse er at det nå skal letes med lykt og lupe etter effekter i subgrupper. Hadde vært bedre bare å få initial dataene ut som planlagt, uavhengig av resultater og forventninger.

Hva tenker du på her? Forskjellen er vel bare at de omtaler antall dødsfall på en litt mer ullen måte i BGBC020?

Hvis man med topplinjedata mener et fullstending, og kvalitetssikret, datasett, og ikke et ufullstendig, ikke kvalitetssikret, så kan du jo ha rett at i de kunne levert noe slikt til et fastsatt tidspunkt, men det er det nok ingen selskaper som ville levert ut. Selv ikke komplette, kvalitetssikrede, toplinjedata blir offentliggjort i sin helhet. Fra kontakt med selskaper tidligere har jeg erfart at de kun leverer alle detaljer det bes om (og som kreves) til reguleringsmyndigheter og samarbeidspartnere.
I går skriver de jo også at innhenting av data fortsatt pågår. Man er uansett avhengig av å motta før man kan levere videre. Det dukker som regel opp noe som forsinker. Det hører til sjeldenhetene at alt leveres som planlagt…

1 Like

Fra meldingen 4.3:

The integrity and statistical power of the data remains intact
and top line clinical results are expected to read out around the end of Q1 2021.
The primary endpoint of the trial is time to clinical improvement of at least
two points (from randomisation) on the WHO nine-point ordinal scale, or live
discharge from the hospital, whichever comes first. Key secondary endpoints
include viral load, clinical markers of disease progression and survival rate.

Med topline kliniske data forventet jeg noe mer konkret knyttet til primær endepunktene. Ikke bare et tilfeldig punkt under de sekundære (survival rate).

Jeg synes ikke antall dødsfall ble meldt på en ullen måte: 2 av de som fikk Bem, 3 av de andre. Ja det var kompakt, men utvetydig formulert.