Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Har inntrykk av at mange tror at bare det blir en dokumentert virkning på Covid-19, så blir det jubel og kursstigning? Men er ikke poenget om det virker godt nok til å forsvare en slik reaksjon?
Her kan dermed CEO beholde æren uten at det drypper så mye på aksjonærene.

Han nevnte kort blodprøve- biomarkøren også , i forhold til påvisning av AXL hos Covid-syke, og at de kikket nærmere på dette nå .
Det er vel flere enn meg som kan tenke seg mulighetene her…

11 Likes

Når jeg leser kommentarene over så mistenker jeg at flere har en del av den samme frustrasjonen jeg selv har kjent på når det gjelder biotek. Min dyrekjøpte erfaring er at dette er ikke en bransje for den utålmodige. Jeg sitter ca 1/3 BGBIO, 1/3 NANOV og 1/3 TRVX, og i alle diskusjonstrådene så er det så og si den samme irritasjonen over lite og uklar informasjon, og at kursene blir herjet med av shortere og robothandel som fisker etter “stop loss”. Når jeg blir for frustrert og får lyst til å selge, så sier jeg til meg selv: “Hold deg til planen!”.
Planen er basert på følgende regler:

  1. Jeg har tro på det (jeg har forstått) av det jeg har lest.
  2. Dette er ikke trading-aksjer (jeg ser på dem som vinn eller forsvinn). Robothandel og short-posisjoner er kun støy.
  3. Det er sikkert mye industrispionasje i denne bransjen, og det er klokt av selskapene å holde kortene meget tett til brystet. Lite informasjon kan være godt nytt.
  4. Skulle alt gå i dass, så har man i det minste satset pengene på en god sak.
27 Likes

Er ikke presentasjons videoen lagt ut?
Finner den ikke på nettsiden.

Husk å ta tapene. Selg midlertidig og så kjøp deg inn igjen. Tapene kan skrives av på skatten. Så kommer det i det minste noe godt ut av det. :wink: Mvh GG

Bergenbio hos Arctic igår :
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210422_3

9 Likes

Fullt fokus på COVID, og han gjentar at alt taler for at bemcentinib har en effekt. Og han gir mer informasjon enn det som er skrevet. Særlig interessant om bem kan forhindre at pasientene må ha intensivbehandling. Det passer også med tallene for redusert dødelighet.
Siste ord er definitivt ikke sagt. Det som er presentert lover bra for tallene som ventes i mai.
Og så: “In the last minutes, just a brief update on AXL and our other programs … our primary focus is being in oncology…”

3 Likes

Noen som vet når den største shorten ble satt?0

Det tror vel de fleste? Det er dog ikke poenget for aksjemarkedet. Poenget er om effekten er stor nok til at det kan bli en kommersiell suksess.

1 Like

Helt enig der, men siste ord ikke sagt. Skal lite til for å slå dagens SOC. Begynner vel å bli ganske billig i tillegg

  • Fremoverlent og tydelig godt fornøyd CEO
  • Mer enn selvsikker til status pt. effekt, pipline og progress
  • Lars var tydelig godt fornøyd med status BGBIO i innledningen

Godfrey syntest å presisere utvetydelig hvor oppløftende data på Covid faktisk er, som en respons til reaksjoner på kommunikasjon og hvordan kursen har utviklet seg etter børsmelding.

BGBIO opererer helt tydelig i en vesentlig høyer liga en hvermannsen her og på HO.

Samme med Arctic, dem var kjapt ute å applauderte Covid data med vesentlig derisking. Det var lite usikkerhet å spore til kommunikasjonen fra selskapet der.

For min del falt mye på plass og bekrefter at jeg er best tjent med, å la selskapet jobbe og ikke ligge å jazze her inne. Vi snakkes på 60kr + i mai/juni.

12 Likes

Hvor gode resultater skal til for kommerisiell suksess?

The company [Gilead] said remdesivir continues to be a critical tool during the COVID-19 pandemic, forecasting 2021 sales of up to $3 billion for the drug.

Og det til tross for at dette ikke er noe vidundermiddel:
According to international experts from the British Medical Journal remdesivir “probably has no important effect on the need for mechanical ventilation and may have little or no effect on the length of hospital stay”. Because of the high price, the authors point out that remdesivir may divert funds and efforts away from other treatments against COVID‑19. (Remdesivir - Wikipedia)

Remdesivir er en kommersiell suksess selv om tallene for effekt og signifikansnivåer heller ikke er veldig gode:
Remdesivir recipients had a 28-day mortality rate of 7.7% (22 deaths) compared with 14.0% (40 deaths) among matched controls, but this difference was not statistically significant in the time-to-death analysis (adjusted hazard ratio, 0.70; 95% CI, 0.38-1.28)
RECOVERY skriver: The Kaplan–Meier estimates of mortality were 6.7% with remdesivir and 11.9% with placebo by day 15 and 11.4% with remdesivir and 15.2% with placebo by day 29

Siste setning fra den store RECOVERY-studien for remdesivir: “A variety of therapeutic approaches including novel antivirals, modifiers of the immune response or other intrinsic pathways, and combination approaches are needed to continue to improve outcomes in patients with Covid-19.”

Fallhøyden for Godfrey begynner vel å bli rimelig høy her, kursen stuper og han mener at resultatene er supre og at markedet tydeligvis tar feil sammen med Arctic. Kunne BergenBio vært tjent med å ikke ligge ut de midlertidige resultatene og i stede ventet til de endelige resultatene var klare, har jo tydelig gjort at investorene har mistet troen.
Videre har vel ikke resultatene i India vært som forventet da de som har fått medisinen har vært for syke.
Lurer da på om dette var en strategi for å se om det virket på disse og, da man har god nok oversikt over de man har gitt tidlig i sykdomsforløpet og det viser at det er veldig god virkning?
Jeg har tidligere snakket om at det er gitt feilinformasjon, det jeg da tenkte på, var at resultatene skulle komme i slutten av mars/ begynnelsen av april, de kom jo men var ikke ferdige bare ett utkast, dette jeg mener er feilinformasjonen!

50% reduksjon i dødlighet er vel ikke så verst (selv om det er stor usikkerhet pga størrelsen på studien)?

Edit: Ser at du la til litt mer data.

Kurs er ofte en svært dårlig indikator for hva som skjer videre.

Her jeg bor var det 18 c på tirsdag. Idag snør det.
Betyr det at man nå går mot vinter?

Er du ukomfortabel med å ha aksjer i Bergenbio, så bør du selge.
Vil du ha endring, så ta det direkte med selskapet.
Du oppnår ingenting ved å bruke store ord her om hvor misfornøyd du er.

8 Likes

Og i ACCORD har man lagt bemcentinib til, i tillegg, og ser ytterligere reduksjon i dødelighet (men statistisk usikkerhet pga variasjon).

Når det gjelder remdesivir er det mange studier, og flere tall enn de jeg listet ovenfor. Men i sum, og som RECOVERY (som den mest seriøse) konkluderer, er ikke remdesivir alene løsningen.

1 Like

Jeg er komfortabel med rapportering fra selskapet og synes resultatene så langt virker lovende. Ser frem til presentasjon av resten av dataene i mai som nærmer seg med storm skritt. Ser faktisk ut til at vi kan og få en vending i kursen i dag, har vi sett bunn på 27,6?

5 Likes

Helt enig med @myk. De sidene ved selskapets rapportering som noen reagerer på skyldes faktisk at de følger spillereglene for hvordan kliniske studier skal designes, gjennomføres og rapporteres. Man er bundet til å holde seg til og å rapportere på de endepunktene man setter når studien initieres. Så er det ofte at man når man ser resultatene skulle ønske at man hadde valgt andre endepunkter, men det er altså ikke “etter boken”

Synlig short redusert til 0.70%:+1: