Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Tydelig at en hver vending i kursen blir møtt med store shorts. Pakk

Bli selsagt svært hyggelig den dagen den "rette’ meldingen kommer✈

1 Like

Egentlig perfekt måte for BP å holde brysomme, små farmaselskaper nede i grusen på:

  1. Hyr et finanshus til å shorte utvalgte, små konkurrenter. Allokér et passelig antall millioner til formålet.

  2. Instruér finanshuset til å shorte småselskapenes aksjer hver gang de kommer med en børsmelding. Ved positiv melding avventes oppstart av shorting til aksjen begynner å miste det positive momentumet.

På denne måten holdes kursen nede, og svekker selskapenes evne til å gjennomføre vellykkede emisjoner.

Mistenker at dette skjer i mange norske bioteks for tiden.

1 Like

Dette høres svært tvilsomt ut. Investorer i en emisjon forstår selvsagt aksjemarkedets mekanismer og bryr seg pokker om en aksjekurs som er drevet av shortere på lav omsetning. Dersom kun en aksje hadde blitt solgt kunne jo dagens kurs ligget på 1 krone om noen ønsket det. Før en emisjon vil investorer selvsagt få bred informasjon om selskapets nåværende status og fremtidige mål. For Bergen Bio sin del er dette på et helt annet nivå enn hva dagens aksjekurs reflekterer. Når vi ser omsetning på +/-100 mill daglig går det an å se med andre øyne på kursutviklingen. I dag kan det umulig være noen som tar dette seriøst. Store nyheter her vil være partnership, fase 3 kunngjøring og godkjent medisin. Når selskapet begynner å tjene gode penger blir det en ny tidsregning med høy aksjekurs. Svært mange selskap innen biotech i Europa er shortet fordi forskning tar tid og da blir det penger å tjene på shortere som tar fra de utålmodige som ikke aner hva de har investert i.

1 Like

Hei @plorimer

Jeg kan med veldig høy grad av sikkerhet si at dette ikke skjer hos de to største sveitsiske farmaselskapene, eller det største franske farmaseslapet og tyske(for 5-15 år siden i hvert fall). Tviler sterkt på at dette skjer i de største børsnoterte farmaselskapene, hadde dette vært en greie så hadde det vært kjent (er veldig høy turnover av personell og management blant selskapene). Om dette skjer hos de helprivate, feks Boehringer Ingelheim vet jeg ikke, men vil forundre meg meget.

Ingen ønsker å starte et partnerskap vitende om at den andre parten har manipulert deg eller vært manipulerende.

De fleste spekulerer/hedger derimot i valuta.

Mvh

3 Likes

Ja, suksess oppskrift det. Dem et kyniske nok til å kunne drevet på slik. Men jeg har mine tvil. Tror ikke dem gidder bruke tid på slikt. De betaler mer enn gjerne premium for premium produkt og økte salgsinntekter.

Vanskelig å sette verdi på å inneha soc i f.eks NSCLC. Kan f.eks Bem/Keytruda kombo sikre Merck soc og pole position i årene som kommer innen NSCLC, da sitter milliardene løst.

Videre ang shorts. Jeg ser mer for meg at store institusjonelle -langsiktige eiere jobber en del for å holde kursen lav. Dem tjener penger på å låne ut shorts som bidrar til å holde kursen «unaturlig» lav. Hvorfor skulle det være interessant? For å ikke betale mer enn nødvendig i kommende emisjoner. Kan man kjøpe f.eks bgbio for 20-30kr aksjen er det å foretrekke foran faire value 60kr.

Noen som vet hvem som skal presentere og hvilke data som presenteres på ASV21?

Link til filen:

6 Likes

Last month, 121 hospitalizations, 61 of them severe. Among those 61 were 14 under 50 and unvaccinated and 2 under 40. No one under 50 yrs who has been double vaccinated, whereas previously that group had a 30% share. The remainder was over 65, so about 48 of which 68% were double vaccinated.

With these figures, the Israeli Ministry concludes that the Pfizer vaccines protect 93% against serious disease formation. That’s in line with what we already know.

"Based on the latest data, the Health Ministry fears that the coronavirus vaccine’s effectiveness against the delta variant may be even lower than the ministry’s numbers showed two weeks ago.

Back then, the ministry said the vaccine was 64 percent effective in preventing infection and 93 percent effective in preventing serious illness. But figures presented Sunday evening to the coronavirus task force indicate that both numbers were too high. "

Hva tenker folket om det @anon28800809 har publisert i fundamentaltråden?
Jeg som var klitt sånn “mee” til hele covidstudien til BB, hever i hvert fall øyebrynene av slike setninger som dette.

The interaction energy estimation using GROMACS extension revealed that the selected inhibitors: Bemcentinib, Bisoctriazole, PYIITM and NIPFC, possess extremely high interaction energy and molecular affinity. Therefore, we propose that the selected compounds might be used as lead compounds in COVID-19 therapy.

11 Likes

New data investigating bemcentinib against SARS-CoV-2 mutations was also
presented. These data show that bemcentinib is also efficacious in preventing
SARS-CoV-2 infection by carrying circulating mutations.

Interessant! :sunglasses:

9 Likes

Vi hadde fortjent en monster melding!

4 Likes

Ja, definitivt!!!

1 Like

Hva gjelder mrna vaksine og effekt mot delta, så kommer det foruroligende signaler fra Israel:

"Health officials presented their findings during a meeting of the ministry’s Epidemic Management Team on Monday night, which showed that protection from coronavirus infections among vaccinated people decreased by 42% since the start of the inoculation drive in Israel.
In addition, protection from severe illness has also recorded a sharp drop of up to 60% among those who were inoculated in the early stages of the vaccine rollout. "

Samme signaler kom fra Israel også for et par uker siden,men de melder til dels betydelig lavere effekt nå.

Håper du på at vaksinene skal virke dårlig for slik å få mer fart i denne aksjen?

3 Likes

Legg merke til at jeg skrev ‘foruroligende signaler’.

Vi må selvfølgelig håpe at folk får best mulig hjelp raskest mulig.

1 Like