jeg har ingen intensjoner om å gi deg noen grunn for hvem som er mest griske i verken den ene eller andre retningen. håpet mitt er at BerGenBio lykkes, og at de gjennom å gjøre det gjør både verden til et litt bedre sted med tanke på at sykdomsforløp kan dyttes i en mer positiv utvikling til at omsetningen/aksjepris/utbytte blir trivelige for de av oss som er inne på eiersiden. hva svaret på det du ber meg gjøre rede for har ikke så mye å si for om vi alle lykkes.
*og bare for å si det, jeg mente ikke å gå etter deg. om du hadde tatt vekk de to midterste setningene (altså de som startet med “…De mest griske…” & “… Jeg så f eks…”) så hadde anlegget vært fint nok det. når jeg leste det tenkte jeg bare “her har ego hoppet inn og rotet til det som var et greit poeng”, og når jeg leser svaret ditt over får jeg samme følelsen.
**som Ben Hunt sier i sin siste podcast “you are right. you are wrong. but the narrative is what matters”, eller noe I den duren. og i det har han sikkert rett i. the narrative om BP er at de er greedy bastards. isolert sett er nok det rett, og sett opp mot samfunnsøkonomisk nytte og for den enkelte som får medisinen sin er det nok kanskje feil og rett. begge deler på en gang, basert på hvordan en ser på det.