Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Dette er en god oppsummering
Til tross for positive data og at selskapet i juni fikk en amerikansk FDA-fast track-betegnelse for bemcentinib i NSCLC i kombinasjon med sjekkpunktshemmere, så renner pengene ut av selskapet.

I andre kvartal endte resultatet før skatt med et underskudd på 89 millioner kroner, og selskapet har tapt 170 millioner så langt i år. I 2020 tapte selskapet 257 millioner, så på halvannet år har selskapet tapt 427 millioner kroner.

Godfrey sier at de økte driftskostnadene og tilhørende tap «er i tråd med den strategiske utviklingen av organisasjonen vår og økt klinisk prøveaktivitet».

Kontantposisjonen til selskapet er fortsatt sterk og var ved utgangen av juni på 574 millioner kroner.

BerGenBio-aksjen er ned 27,39 prosent så langt i år.

Les hele kvartalsrapporten her.

BerGenBo Q2:

Pengene renner ut – har tapt 427 mill. på 1,5 år

Bekymrer det ? Det er omlag snitt på 72 mill i kvartalet… det er ett vanlig nivå for norske biotech putter med pågående innrulleringer og som ønsker seg opp og fram i lyset.
Solid kontantposisjon.

4 Likes

Er som å bygge et kjøpesenter dette.
Store kostnader før leietakerne flytter inn

1 Like

Pengene renner ut…

God i love these Finansavisen headings.

Lets hope we get some more clarification on plans with AML/NSCLC today and get these studies underway stat…

1 Like

Ek er ikke noe å rope hurra for, det nærmer seg emi nivå om det ikke kommer inn bp.

Utover det, helt enig. Virker som dem enten ikke har kunnskap om det dem skriver om, eller har en agenda.

1 Like

Hegnarmedia er patetisk og/eller fullstendig ignorante, akkurat som eieren

Er selvsagt klar over det, men hva hjelper det…

Man kan si man vil om kurs, men resultatene Bemcentinib presterer innen aml fremstår helt vanvittig bra. Når brorparten av pasientene, som i praksis var oppgitt, “aldri” dør, så sier det mye.

7 Likes

Korrekt, tror mange ikke har kunnskap over hvor mange skudd på mål Bem har.
AXL har en betydelig rolle i en rekke indikasjoner. Kursen reflekterer muligens at markedet mener det er lenge til et gjennombrudd. Fase III blir en d-risk og en faktor som vil gjøre aksjen mer int. for enda flere institusjonelle aktører. Dem kommer inn bakveien i en emisjon.

Personlig håper jeg selskapet blir solgt til BP for en sum som reflekterer overstående.

Enn så lenge får man vente og laste litt og litt. Shortsene regjerer.

1 Like

Havent had a chance to see the Q presentation. Anything to look out for?

bilde
Var nå dette så morsomt da Trond :cowboy_hat_face:

2 Likes

Godt sagt. Har selv dessverre sittet i BergenBio siden 2016, og vært med på en virkelig berg og dalbane. Det var en post jeg lovet meg selv å ikke røre på sikt grunnet Bem, og nå er jeg på null igjen. Krysser fingre for at selskapet tråkker seg gjennom dette også. Om vi nærmer oss 66, sier nok jeg takk for denne gangen. Kroppen har fått nok, hehe

1 Like

Dagenskurs mangler for meg logikken. Siste 30 dgr minimalt endring i topp 50. Jeg kunne ikke la være å øke 50% på min beholdning. (Som er 30% i minus) . :crossed_fingers:

6 Likes

Dette er hentet fra gårsdagens pressemelding

“With ongoing interaction with regulators, Government and industry partners,
with positive clinical data, and a clear business strategy in place, we are
looking forward to the year ahead.”

Er stort sett opptatt på dagtid, så fikk ikke anledning til å sende inn spørsmål, men personlig tror jeg at grunnen til at kursen er så lav, er at de ikke har synliggjort sin klare forretningsstrategi? Hver gang det blir stilt spørsmål om veien fremover, så føler jeg det blir mye bla bla, som i går da spørsmål om partner osv kom opp. Har jeg godt glipp av noe? Eller kan noen forklare meg hva strategien er? (Jeg følger selskapet tett, og vet nok hva de vil, men for utenforsående tror jeg dette virker uavklart)

2 Likes

Helt enig. Savner fremoverlent ledelse som er tydelig opptatt av å “score mål”

TTT, helt vanlig at man ikke uttaler seg om partnerer. Synes CEO akkurat har fått mye pepper med å være for mye overlent :wink:

Mye klokkere hoder enn meg gikk inn med siste emisjon på 37, med en snitt på 27-28 ser jeg frem til hva BGBIO bringer.

TTT, og det er ikke lett.:nerd_face:

De virker like fremoverlent og selvsikker på Bemcentintinib og covid behandling… De mangler regulatorisk godkjenning av studie med drivere forutsetninger, godt MULIG de har en partner klar eller" varm" hvis grønt lys tennes.

3 Likes

Ja, det er det jeg tror menes med clear business strategy in place

1 Like

Jeg er veldig tilhenger av vaksinering, men ser en litt skremmende utvikling.

58 prosent av israelerne er nå fullvaksinert. Om lag 250.000 israelere har fått tredje dose. Likevel fortsetter smitten å øke i landet med 9,3 millioner innbyggere, og flere blir alvorlig syke og må innlegges på sykehus.

3 Likes