Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Bgbio vil etter aller mest sannsynlighet lykkes. Men spørsmålet er når, og om vi har tålmodighet til å vente oss igjennom kursnedganger på veien dit. For min del ligger aksjene dypt inne i skuffen. Jeg har tid til å vente, samtidig som jeg synes det er hyggelig og viktig å investere i noe samfunnsnyttig. Også prøver jeg å øke litt i dumpene. :+1::norway:

3 Likes

Tror ikke på så veldig mange kursnedganger, er 6 fase 2 studier som pågår og 2 av disse er ferdig, slik det ser ut har begge gode sjanser til å gå til fase 3, da skal kursmål heves ganske kraftig om man tar utgangspunkt i dagens analyser.
Her er en god oversikt. https://troutaccess.com/investor.php/participatingcompanies/details/company_hash/408bc6e8553a9de9a16f78dce09fd04f/conference_hash/6e7b70f99a420bdb825f97b4d1182029
Tilvestamab må også snart kanskje vurderes i analyser og alt dette er utenfor corona case.

Du har en merkelig innfallsvinkel. Det skal du ha

1 Like

Storezlem
Takk for hyggelige ord.

Ja, vi får håpe du ikke tar feil. :innocent: Jeg kan i hvert fall forsikre deg om at jeg ikke driver og baisser selskaper jeg selger meg ut av. Til det har jeg for stor respekt for mine medaksjonærer. Når jeg selger meg ut så gjør jeg det pga at jeg ser større muligheter i andre selskaper.

Samtidig kan jeg bli litt vel optimistisk på vegne av de selskapene jeg er investert i. Så du gjør nok klokt i å lese deg opp på selskapene selv og ta dine selvstendige valg. Lykke til i aksjemarkedet!

6 Likes

Jeg er enig i at det er kreft-caset som er selve grunnfjellet for bgbio. Det er vanskelig å si noe om når det kliniske programmet vil generere en kraftig verdiøkning(deal med BP) for aksjonærene med noen som helst presisjon, jeg greier det ihvertfall ikke.

Mine antagelser har lenge vært at dataene som presenteres nå i vinter i AML og NSCL er et minimum for Big Pharma for å ta en investeringsbeslutning mtp. bemcentinib/bgbio og at tidshorisonten dermed blir 0-3 år for en deal med BP i en eller annen form, basert på kreftforskningen. Klokken begynner å tikke etter at AML og NSCLC resultatene publiseres nå i vinter. Covid-19 kommer inn fra sidelinjen som en katalysator som kan dra hele dette intervallet inn mot et tidvindu i nær fremtid heller enn 3 år inn i fremtiden.

Det er veldig interessant at de nå omrokkerer i styret. Inn kommer 2 personer med bakgrunn fra biotek/venture-kapital. De kan av en eller annen grunn ikke vente 6 måneder til neste generalforsamling, det må tydeligvis skje NÅ. Det lukter litt verdivurdering/deal-making.

22 Likes

Plukket opp noe på nettet relatert til dødsfallet i Sverige og behovet for behandling. Håper at efficacy på Bemcentinib viser at Bergenbio kan bidra her:

Ikke for å tegne opp mer dystre bilder enn man behøver. Man vet jo ikke hvorfor 28-åringen døde. Men det er en interessant svensk video i starten av artikkelen. Hvor en professor “trygler” om at vi må få en medisin til å behandle Covid-19 med før vaksinen rekker å bli rullet ut. Folk, spesiellt de eldre dør faktisk når sykehuskapasiteten blir sprengt. De svakeste dør selv før den tid igjen: https://www.expressen.se/gt/dennis-28-dog-i-covid-ofattbart/

4 Likes

Jeg skjønner at dette ikke er så viktig for poenget du kom med (som er at styrelederen i BerGenBio er en betrodd Mohn person), men hva legger du i “våpendrager i Framo”?

Hvilke studier er det som får oral fremvisning på ASH?

På tankbåter brukte de nedsenkbare pumper fra Framo, bl.a. Tror de produserte Gantry-kraner, men er ikke sikker. De gjorde ihvertfall mye penger. :grinning:

Framo, eller Frank Mohn AS, er utgangspunktet for Trond Mohn sin formue. Forøvrig synes jeg mange overdriver fokus på ham. BGBIO sin pipeline bør være fokuset, den er solid.

3 Likes

stAMy
Ikke uenig med deg i det. Men selv for en mangemilliardær er 500-600 millioner penger. Og han er neppe blitt mangemilliardær av å gjøre dårlige forretninger eller investeringer. En slik holdning til ens kapital ville derimot over tid resultert i fattigdom. Tror man lurer seg selv dersom man tror at mangemilliardærer har et likegyldig forhold til hundrelappen. Det er nettopp deres bevissthet om pengenes verdi som gjør at de er blitt rike.

Det er kun en person jeg vet om som har opptrådt som en Bør Børson, og han er trønder som slo seg opp på mobiltelefoner. Men han er ikke noe eksempel til etterfølgelse. :roll_eyes:

Nei, han er vel også halvt bergenser :wink:!

Jeg mente at Sveinung Hole er en av Trond Mohn’s betrodde menn. Jeg finner rett nok ikke at han vært ansatt i FRAMO, men Hole er CEO i Trond Mohn’s stiftelse. Så båndene mellom Trond og Sveinung er svært sterke. I tillegg sitter Steinar Kvinsland som styremedlem. Han er også en person som er nær på Trond Mohn. Han har også en rolle i styret til Trond Mohn’s stiftelse.

Så kjernen i dette er at Trond Mohn har svært gode kontakter inn i styret av BgBio og som sådan vet han nok godt hvordan situasjonen er mhp hans investering i BgBio. Jeg tror nok han er noe bedre oppdatert og i formert enn oss småaksjonærer, enten vi liker det eller ei. Men for meg gir det en viss betryggelse for egen investering i BgBio.

2 Likes

Det ser veldig ut som om Bgbio har bunnet ut og er klar for en solid og ventet oppgang.
Er ikke lenge til vi får vite resultater, ikke lenge til vi får vite selskapets planer videre.

2 Likes

Sorry. Idar vil aldri bli ansett som en bergenser. Barna hans derimot kan nok betegne seg som bergenser. Men såvidt jeg har forstått holder det ikke at man har bodd i Bergen hele sitt voksne liv. Man skal være barnefødt i et smau, fått Oslo-hatet inn med morsmelken, trådt sine barneår i et buekorps for å kunne kalle seg ekte bergenser. Jeg blir selv ikke akseptert som bergenser av de innfødte. Akkurat det lever jeg godt med.

3 Likes

Skulle for mange år siden møte min kone utenfor fiskerimuseumet.Da jeg stod der å ventet så kom det en dresset herremann og jeg spurte han

Unskyld men er dette fiskerimuseumet?

Svaret:

Det er riktig , men de selger ikke agn her.

4 Likes

Det er vel ingen i Norge som har gitt bort like mye penger til gode formål som TM, så forhåpentligvis er det investoren, og ikke filantropen, Trond Mohn som sitter i bgbio :wink:

1 Like

Familiemedlemmer har også kjøpt seg inn, det må vel bety noe.

Venter spent på melding FPD samt ASH som bli arr i neste uke🍀eller rettere sagt 7 - 10 des

1 Like

For at filantropen skal ha noe å gi bort må investoren sikre avkastning på kapitalen. For tiden ser tydeligvis investoren gode muligheter til avkastning i BgBio. :money_mouth_face:

1 Like

Ikke mye, men litt reduksjon på shorten, fra 1,11% til 1,09 %.

De gjorde tilsvarende 28.10, reduserte litt men økte igjen 05.11.

Får vi nå en gradvis inndekning framover tror dere?

Investtech Kortsiktig:

Automatisk teknisk analyse. Kort sikt, 23. nov 2020

BerGenBio ligger i en fallende trendkanal på kort sikt. Dette signaliserer økende pessimisme blant investorene og indikerer videre kursnedgang for BerGenBio. Aksjen har en mulig omvendt-hode-og-skuldre-formasjon under utvikling. Etablert brudd over motstanden ved 30.13 kroner, helst på økende volum, vil signalisere videre oppgang. Aksjen tester motstanden ved cirka 28.50 kroner. Dette kan gi en reaksjon ned, mens et brudd opp gjennom 28.50 kroner vil utløse et kjøpssignal. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på kort sikt.

Mulig OHS ved brudd opp 28,50? Spennende!

3 Likes