Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Med saker å ting i vente så tenker jeg oppgang🤞

AstraZeneca faller 3,8 prosent på vaksinenyhet - matcher ikke konkurrentene

Ser ikke noen teknisk OHS i chartene.
For å bryte ut av den negative trenden må aksjen få et etablert brudd på kr 30 som er siste topp. Gjør aksjen det betyr det også brudd på SMA50 som er et positivt tegn.

:ok_hand: India. Check :heavy_check_mark:

Så viktig at BGBIO leverer som de sier!

8 Likes

Da ble det tirsdag :slight_smile:

2 Likes

Første pasient dosert i India. Spennende tider…

:slight_smile: Hadde flaks der. :slight_smile: Men det som er bra er at de treffer utrolig bra på guiding i prosjektet. De er helt i henhold til plan, noe ikke alle selskap er.

For egen del holder jeg Covid delen som ren bonus. Har tenkt mye på hvorfor BB valgte å hoppe på “Covid-toget” for det løpet er jo ikke akkurat et nisjeprodukt hvor noen små kan lykkes fordi de store ikke ser poenget med å delta. Nei, i Covid er det alle de store og alle små som er med. Og hvorfor valgte BB å hive seg inn i dette segmentet er et sentralt spørsmål for meg. Svaret er selvfølgelig fordi de ønsker å lykkes, men hvor mye tro har du ikke på egne løsninger når du stiller til start i dette feltet? Slik jeg leser bildet har de enorm tro på produktene, de har sikret finasiering og de treffer på guiding. Jeg har troa, men at FPD kom i dag er flaks. Men flaks må man ha. Lykke til!

3 Likes

Kunne ønsket meg litt meg driv på kursen etter meldingen idag. Vi har nå bl a Prestisje ASH Annual Meeting & Exposition å se frem til

1 Like

Rolig nå.
Tror nok Selskapet har samlet nok smal data på pasienter som er medisinert allerede til at de er trygge på dette.
Så må vi jo regne med økt interesse mot neste uke og endelige AML tall

Jeg tror ikke du evner å ta til deg hva jeg akkurat fortalte deg. Ei heller forstår du hva jeg mente med innfallsvinkel. Tror vi gjør lurt i å la det ligge

At det var? Jeg har jo virkelig prøvd å utdype men du har jo gangsyn smalere enn habiliteten til Inga og Lan sammenlagt. PS. Det var du som begynte å svare. PS.2 jeg foreslo å la det ligge, du fortsetter.

1 Like

Bergen bio kan ha 3 avsluttende fasestudier ila året…for et potensiale🤩

10 Likes

Well spotted!

Neste spørsmål: Hvor lenge er denne fasen antatt til å være?

Hvilke 2 avsluttende fasestudier skulle det være i tillegg til Covid-19?
Pr. idag har de vel ingen, og det tar tid og mye kapasitet å starte opp et randomisert registreringstudie.

Det ser du om du ser gjennom presentasjonen fra 3Q

1 Like

4 Likes

Den fasen de nå går inn i er ikke estimert av BB på noen tidslinje. Jeg skal heller ikke gi meg inn på gjetting, men siteter Q3 rapporten deres;

The primary endpoints of the COVID-19 trial will be time to clinical improvement of at least two points (from randomisation) on a nine-point ordinal scale, or live discharge from the hospital, whichever comes first. Due to the short course of treatment (15 days) it is anticipated that data readout of the primary end point of these trials, once fully recruited, will be rapid.

Så er jo begrepet “rapid” i denne bransjen rimelig fleksibelt. OG “rapid” henviser til tiden etter at rekruttering er ferdig (+ 15 dager for behandling antar jeg). Jeg bommet grovt på innruleringen i UK første gang, så jeg skal ikke prøve meg på noen dato, men de har drevet på i SA i en måned nå, men det tar litt tid å nå målet, så dersom første readout blir før jul blir jeg glad!

Men så gjentar jeg at Covid er bonus for denne aksjen. Men det kan bli en bra bonus!

Lykke til.

9 Likes

Fra DNB analysen.

We re-initiate coverage of BerGenBio with a BUY and NOK68 target price, which includes cNOK13 from the Covid-19 project. Even though this is the riskiest of the company’s projects (as we have no human data on the lead substance bemcentinib for this indication), we believe we have been rather cautious in our assumptions for the project. One could also say that even if the value of the Covid-19 project was zero, the underlying value of the other pipeline projects in AML, NSCLC and melanoma would still be valued at cNOK55 per share – which still suggests significant upside potential from the current share price.

DNB Markets investment case and how we differ from consensus
 We estimate an LOA for bemcentinib of c20% for the cancer indications and 10% for Covid-19.

We include only bemcentinib in the valuation.

 We assume the company out- licenses bemcentinib for the cancer indications (after phase III) to a partner. For Covid-19 we assume the company uses one or more distribution partners.

Spør du meg når den nå prises til 28 er oppsiden betydelig større enn nedsiden.
Uten Covid har den kursmål 55.
Vi bør også tenke på at det er ikke en helt vaste uttesting, man får testet sikkerhet med andre medikamenter og eventuell betennelsedempende effekt, eventuell kandidat mot andre virus.

Er selv trygg på at selskapet har sett betydelig virkning på de få som er ferdigbehandlet i og med at de har gjort forberedelser for stor produksjon av medisin.

Ett lite hint om at Bgbio har en medisin som virker så mener med andre ord DNB at BerGenBio skal prises til rundt 130 kr kun på Covid case

Det er det man leser med det usynlige blekk som er viktig å finne.

5 Likes