Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

“EMA anbefaler begge medisinene til behandling av voksne som ikke har behov for tilførsel av ekstra oksygen.” bekrefter det vi har sett om antistoffbehandling tidligere, dvs at de er indisert for en annen gruppe pasienter enn de BEM hadde best effekt på i fase 2-studiene (pas med behov for oksygen, uten intubering). Som kjent utfyller BEM også de to andre lovende medikamentene (molnupiravir (nucleosid-prodrug) og Paxlovid/ritonavir (proteasehemmer)) ved at BEM har en ulik virkningsmekanisme. Selv om det kanskje kunne vært greit å legge covid-sporet dødt og fokusere på primærindikasjonene, så er BEM fremdeles aktuell.

2 Likes

Hvordan vet du hvilke pasienter som vil a priori ved innleggelse få behov for oksygen og dermed «indisert» for BEM? Spesielt hvis de får antistoffer slik som Ronaprev under innleggelsen?

ACCORD2 og BGBC020 rekrutterte pasienter i WHO grad 3-5.

I praksis rekrutterte BGBC020 4 og 5. Få/ingen fra grad 3

1 Like

Mulig, jeg har ikke funnet oversikt over baseline characteristics av pasientene. Poenget er vel at man uansett ikke på forhånd vet hvilke pasienter som vil forverres til den gruppen BEM «viser best effekt». Spesielt når pasienter begynner å få annen covid medisin tidlig og også antistoffer under innleggelse.

Så du mener at alle pasientene kommer til sykehus før de har behov for oksygen, og at oksygenbehovet oppstår etter innleggelse?
I så fall burde det ha vært en overvekt av pasienter i gruppen med grad 3…
I India var det vel ingen pasienter med grad 3 (uten behov for oksygen). Ikke syke nok til å bli innlagt, antar jeg.

De første dataene med antistoffbehandling var heller ikke veldig overbevisende, så FDA advarte mot å bruke dem på de sykere pasientene da de ga EUA: (nov 2020):
“Bamlanivimab is not authorized for patients who are hospitalized due to COVID-19 or require oxygen therapy due to COVID-19. A benefit of bamlanivimab treatment has not been shown in patients hospitalized due to COVID-19. Monoclonal antibodies, such as bamlanivimab, may be associated with worse clinical outcomes when administered to hospitalized patients with COVID-19 requiring high flow oxygen or mechanical ventilation.

Jeg mener 1) man klarer ikke å forutsi hvilke pasienter som vil trenge mekanisk ventilasjon og verre intervensjon tidlig i sykdomsforløpet og 2) hvordan behandlingsbilde blir nærmeste fremtid vil mest trolig ikke være lik den vi har sett til nå. Det vil trolig være mange som vil bli behandlet med Merck og Pfizers droger tidlig, og deretter antistoffer på sykehus, slik at dette blir SoC pg ikke lengre bare steroider.

Er mange forskjellige antistoffer, på lik linke som det er mange ulike kinasehemmere.

Ja, men gjennomgående er det vel at antistoffene er godkjent til bruk for de minst syke pasientene, for pasienter som ikke har egne antistoffer (ikke vaksinert eller med immunsvikt) eller som forebygging etter eksponering mot smitte, i samsvar med det siste vi kan lese i dag om godkjenningen i Europa.

Forbeholdt de med mild til moderat sykdom og fare for klinisk forverring.

Ja, og som vi kunne lese i artikkel fra UNN for en ukes tid siden:

Legemiddelet kalles casirivimab/imdevimab og er fortsatt på prøvestadiet.

Det er utviklet av det amerikanske legemiddelselskapet Regeneron Pharmaceuticals, og ble hastegodkjent av amerikanske myndigheter i fjor.

Lindekleiv understreker at man foreløpig er usikker på effekten og nytten.

– Vi vet fortsatt lite om effekten i det å forebygge død eller alvorlig sykdomsforløp med behov for respirator, spesielt hos innlagte pasienter, sier han.

– Må gis tidlig i forløpet

Universitetssykehuset Nord-Norge har så langt gitt legemiddelet til to pasienter med koronasykdom.

Legemiddelet inngår ikke i standardbehandlingen, men har hittil blitt vurdert som utprøvende behandling hos pasienter med alvorlig immunsvikt og som ikke har antistoffdannelse i etterkant av vaksinering.

FDAs deadline for full godkjennelse av REGEN-COV er 13 april 2022. Er dette Trump fikk foresten.

Noen som har gitt Mr.Skeie et vink om mulig børsmelding?

1 Like

BP må hive seg rundt, pengene på bordet. 250kr aksjen, ferdig prutet. Selv om alt under 30-40milliarder er for billig, men er passe lei.
Med det får vi som har holdt på aksjene betalt, mens shorterne og resten sitter med skjegget i postkassen.

Det er 1 av 2 bekreftelser jeg trenger. Alt annet biter ikke på markedet.

4 Likes

Jeg anbefaler ikke å gjøre det. Med mindre man har eksplisitt mistillit, bør man ikke oppfordre til noe som minner om kjedebrevaksjon.

Enkelte her inne er for opptatt av penger til seg selv (long41 ikke iberegnet, han er altfor hjelpsom til det). BergenBio har trolig annet å gjøre enn å forholde seg til en masete småaksjonærer.

Jeg forstår ikke engang denne utålmodigheten og opptattheten av kursen fra dag til dag. I det lange løp betyr det ikke noe om en slik melding sendes ut.

Hvis selskapet bryter informasjonsplikten, da sier man ifra. Hvis man derimot styres av ønsket om egen vinning, bør man tenke seg godt om før man krever det ene eller det andre av et selskap.

10 Likes

Takker Long👍

2 Likes

Veldig artig med Bgbio som altså ligger fremst i en helt ny kategori, axl hemming, og om det er aml, nsclc, fibrose, eller glioblastom det først blir godkjenning for vites ikke, men at dette kommer frem til markedet er jeg helt sikker på!

For nye investorer anbefales det å bla i fundamental tråden, har selv lagt ut litt der opp igjennom årene sisen 2016 da jeg gikk inn :slight_smile: en langtidsinvestering javel, men dette er den aksjen jeg er minst bekymret for i porteføljen min ihvertfall.

6 Likes

Godt poeng @Ekornet. Har du noen oversikt over hvilke andre AXL hemmere som er under klinisk utvikling og hvor i løpa de har kommet?

Hadde vært interessant å se. AXL kinase har jo vært kjent lenge.

Ble sluppet en samling her tidligere. Vet om en fra Japan som var uselektiv med helt forferdelig toks, tror den er trukket nå, men fikk godkjenning for AML :crossed_fingers:

Om dere googler husk de forskjellige navnene til Bem, BGB243, R1… osv, er omtrent kun den som brukes i forskningen. Det viktigste for meg er nemlig dette at alle investigator initiated studiene som velger å bruke Bem, er jo helt i særklasse således, og med god toks profil så er det bare å vente og se :smiley:

1 Like
3 Likes

OK, litt rart Astellas eller Daiichi Sankyo ikke har fulgt opp med en mer selektiv AXL hemmer da når de tydeligvis sitter med endel kunnskap om AXL kinase :face_with_monocle: