Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Ja, og så?
Denne kostnaden må de jo ta uansett.
Trodde du kanskje de måtte betale dette for hver fase 3?
Dette er en kostnad som kommer én gang

3 Likes

Tror ikke du følger med.
Paxlovid må gis tidlig i forløpet.
Bemcentinib sikter seg mot innlagte pasienter

3 Likes

Tabletten blir vel knust om man får ernæring gjennom sonde.
Mest sannsynlig vanlig med et glass vann da de ikke er intubert. Er vel den pasient gruppen som får oksygen men er våkne, eller har jeg gått glipp av noe?

2 Likes

Vcp, hva tror du skjer med et selskap som har medisinen sin i Fase III? Og som i dette tilfelle kommer til å gå i rykende fart. Mcap til Bgbio 1,6 skarve milliard. Ja du kan jo flytte komma et hakk. Også kan du legge til det Matadoren skriver litt lenger over her. Covid slik jeg ser det er gavepakke til tidlig markeds penetrering.

Og når det gjelder aksje kursen? Hmm. Ja hva skal en si. Snakk om å være notert på feil børs! Men den kommer.

2 Likes

Som sagt, be my guest. Jeg håper dere har rett.
Sannsynligheten for at BP dekker hele markedet både før, under og etter innleggelse er høy. Skal det bli noe sus over det må BP ta til seg Bem. Hvilket de ikke ser ut til å være int. i.

Godfrey messet et helt år om at de var i dialog med både myndigheter samt det man forstod som BP. Støy.

1 Like

Nei, jeg vet meget godt hvordan dette er satt opp. Beklager for å ha trakket på den ømme tåen din.

1 Like

Dette var tema også ift Accord, da det var aktuelt å medisinere også pasienter i gruppe 6 og 7. De hadde løsninger på å få gitt de bemcentinib

1 Like

Men hvis du vet hvordan dette er satt opp, så skjønnner jeg ikke hvorfor de 8 mill ved oppstart fase 3 er et problem. De vil jo komme uansett neste år, enten ved covid i h1 2022, eller aml h1/h2 2022.

Som flere har nevnt - dette er en engangskostnad . De betaler milepæl for første fase 3, ingenting for de påfølgende fase 3

2 Likes

Faldende effekt af vacciner - især blandt den ældre generation og lande med få % vaccinerede. Se bare de daglige smittetal. smitteudbrud spreder sig som en steppebrand på det europæiske kontinent, hvor især Grækenland, Belgien, Holland og en række østeuropæiske lande er hårdt ramt ( Følgende 10 lande er i kategorien ‘meget høj’, hvad angår bekymring: Belgien, Bulgarien, Kroatien, Tjekkiet, Estland, Grækenland, Ungarn, Holland, Polen og Slovenien.). Corona skal vi leve med i rigtig mange år endnu. Det siger efter min overbevisning, at der er et marked. Hvorvidt BGBIO formår at bliver markedsført skarpt nok på bagkant må vi se. Olin er kommercielt tænkende - han har lavet en strategisk gennemgang af BGBIO og ser muligheder i Covid Sporet, så mon ikke også han har set/tænkt vejen rent kommercielt

7 Likes

FØRSTE CORONAPILLE NØDGODKJENT FOR BRUK I EUROPA OG NORGE

Det europeiske legemiddelsamarbeidet (EMA) har tatt i bruk en unntaksparagraf for å godkjenne bruk av Mercks coronatablett, Lageviro, i påvente av en endelig, formell godkjenning. Det skriver de i en pressemelding.

Dette innebærer at medisinen kan tas i bruk i EU og Norge - selv om den ikke har vært igjennom den godkjenningsprosessen enda. Den skal parallelt vurderes for godkjenning.

– Det er en tablett som inneholder molnupiravir som hemmer viruset, og som i studier har viset å redusere risiko for alvorlig sykdom og død med 50 prosent, sier Steinar Madsen i Statens Legemiddelverk til VG.

Medisinen kan brukes til å behandle voksne med covid-19 som ikke trenger ekstra oksygen, og som har økt risiko for alvorlig covid-19-sykdom, skriver EMA i pressemeldingen.

– Det er selvfølgelig veldig bra at man får enkel behandling. Tablettbehandling er mye enklere enn å gi injeksjoner og så videre, sier Madsen.

Det er flere tablettbehandlinger som er under utvikling mot corona. Blant annet har Pfizer utviklet en tablett som har vist seg å redusere antallet sykehusinnleggelser og dødsfall betydelig blant coronapasienter, men den har ikke fått brukstillatelse enda. EMA varsler imidlertid også at de har startet en vurdering av om Pfizers corona-tablett skal få brukstillatelse etter den samme unntasparagrafen som Lagevrio.

Lageviro er altså den første tablett-behandlingen som kan brukes i EU og Norge.

– Det er den første tablettbehandlingen hvor man gir et råd om at dataene er så bra at man kan ta den i bruk før den har vært gjennom den ordinære prosessen, sier Madsen.

Bare tenk om dette hadde vært Bem, og samarbeid mellom BB og Merck.

1 Like

Kun til behandling til en liten begrenset gruppe , blir nok flere medikamenter som må dekke hele covid19 sykdom…

3 Likes

Har du noen kilder eller data å referer til denne påstanden eller?

Siste dags innlegg om BEM og forventninger til effekt på corona gor er godt bilde på @Fornybar sitt poeng over om at det trolig er mange som er investert i BGBIO pga potensiale i corona og dermed også en mulig forklaring på den nedadgående kursen.

Tydelig at mange her har tolket corona dataene i BEM ulikt enn BP og selskapet selv.

Med tanke på mitt poeng med å være restriktive på å gi ut en medisin som er under utvikling (før godkjennelse) til forskerinitierte studier for å ha god kontroll på kvalitet av klinisk data som genereres. Under er et eksempel på ting man absolutt ønsker ikke skal skje i studier, spesielt der man selv ikke er sponsor i og har lite kontroll på kvaliteten av materiale og oppfølgningen.

Caset er fra en tysk pasient i AML studien. Sier ikke at det er noen kausalitet med BEM og dette caset, men er et eksempel på hvorfor man ønsker å ha god kontroll og kvalitet på ALLE kliniske data man generer med et produkt under utvikling.

2 Likes

Det som ikke kommer frem her er at denne «definerte subgruppen» hvor man så statistisk signifikans var ikke prespesifisert i protokollen (ref protokollen!). Dette er post-hoc funn og vektlegges deretter for å kunne være hypotesegenererende som mulig signal. Å måle effekt i denne spesielle gruppen var verken et primær, sekundær eller et eksplorativt endepunkt. Jeg forventer ikke at en journalist i DagensMedsin vet dette, men forventer at selskapet leser korrektur og presiserer for å opprettholde faglig integritet.

4 Likes

Kilder og kilder. Ceo’n til Nordic Nanovector pressiserte dette nettopp på q-presentasjonen. Har også sett lignende på andre presentasjoner. Har selv vært biotekinvestor i mange år. Både på og av da. Så ja jeg er ganske sikker på at BP ønsker mer data nå før de sluker biotekselskaper enn for f.eks 10-15år siden.

Men kom gjerne med kilder og data som viser det motsatte :upside_down_face:

4 Likes

Ok, takk for svar. Jeg kopierte inn en link fra Evaluate litt lengre opp her på M&A trenden og i hvilken fase det er vanligst å gjøre en deal. Som man kan lese så gjør BP oftest deals i preklinisk fase og etter fase 2 proof of concept. De beste tallene får du ved å kjøpe access til databaser slik som nettopp Evaluate, IQVIA, PitchBook, GlobalData mfl. Dette er kopibeskyttet så ikke komfortabel med å lime inn, men det er offentlige andre kilder også. Dette bilde samsvarer godt med det bilde man ser på de ukentlige deals som inngås og som nevnes i Fierce Pharma, Endpts og andre industrikilder.

Legger ved en link under som oppsummerer bilde greit:

«Against this backdrop of increasing demand and rapid technological innovation, biopharma companies must continually replenish their R&D pipelines as patents on their most profitable products expire and generic competition impacts revenues. Small biotech companies – often backed by venture capital – fund the initial and riskiest stage of development with big pharma then acquiring the most promising companies and products that demonstrate potential, usually once early-stage clinical trials have been completed. Big pharma can fund these acquisitions using their cash-rich balance sheets. Sales also make sense for smaller companies and their shareholders as big pharma have both the cash resources to fund expensive late-stage clinical trials and the necessary expertise to navigate the complex regulatory pathways to market.»

Det CEO i NNV kan ha muligens ment er at man nå siste 5 år og spesielt med corona ser en stor tilgang til kapital i bioteksektoren. Dette gjelder spesielt Venture penger, se min andre link på dette over fra McKinsey, men dette gleder også noterte bioteks og da de som spesielt er notert på nasdaq.

Denne store tilgangen til kapital gjør at trenden nå er 1) flere tidligfase selskaper som ikke får VC penger eller kjøpes opp lettere kan noteres på børs og 2) flere kliniske bioteks evner å kjøre sine program lengre og ta mer risk fordi det er lettere tilgang til penger. For siste kategori så er jeg enig, i større grad enn før så kan selskaper som har veldig gode fase 2 data kjøre fase 3 selv pga bedre tilgang til kapital. Men om noen norske bioteks faller i denne kategorien tviler jeg litt på. Jeg synes norsk biotek virker å være ganske bootstrapped. For å avslutte, å kjøre fase 3 og lykkes er ikke alltid en garanti for at BP kjøper. Kjører du fase 3 uten en opsjons deal i bunn må man også være beredt på å kommersialisere selv også. I min mening så er ingen norske selskaper rigget for kommersialisering.

3 Likes

Det blir ikke vanskelig å sette en emi, for å kjøre løpet selv, med en FDA godkjenning f.eks

Kursen går x antall 100% med etterfølgende emi. Basert på dagens prising bør den gå min. 1000%

Har selskapet cash og ressurser nok til å kjøre fase 3 og samtidig holde gående de andre programmene inkl milestone payments?

Ja jeg er ikke noen ekspert på området. Men når du nevner eveluate så ser man jo at 2021 har vært et dårlig år så langt for M&A. Så får man håpe på at 2022 blir anderledes :crossed_fingers:

Nå var vel påstanden at BP generelt ønsker mer data nå enn tidligere før oppkjøp. Ifølge teksten din så ser man jo at BP også går inn tidlig i de meste lovende prosjektene og jeg har jo heller ikke påstått noe annet. Selvsagt skjer det.
Men jeg tror fortsatt at BP venter litt lengre nå før de gjør oppkjøp og ønsker mer data.

Ifølge din link så ble 2020 er bra år for M&A, mens man ser så langt i 2021 er det mye mer å gå på :slight_smile: