Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Hvis du ikke evner å skjønne at det jeg har skrevet om post-hoc analysen opp og i mente og det Jackson sier det det samme så er det faktisk ikke mitt problem.

Jeg har ikke sagt at funnene var noe negativt. Om du tolker det dit hen så er det ditt problem.

Ja, jeg personlig mener at selskapet har et ansvar for hvordan media legger frem deres data og at det er i deres interesser at data ikke skal legges frem på en tvetydig måte. Ut ifra hva man leser på dette forumet så er det flere som ikke har skjønt verdien av funnet, men tviholder på at BEM har effekt siden det var statistisk signifikant i denne subgruppen.

Du kan bare fortsette å spekulere hva mitt tidligere nick var og om jeg tidligere har skrevet innlegg noen innlegg.

Er fint å være die hard fan av aksjen, men man må også kunne akspetere at andre kanskje har en annen oppfatning. Lykke til videre med å skrape nettet for AXL data.

4 Likes

Det går helt fint, jeg kan godt ta en pause og ikke kommentere på BGBIO tråden for en stund. Begynner å bli hakk i plata kommentarer uten noe faglig uansett og lite givende for min del.

Var uansett interessant å lære et Rigel har en 30-35% rettighet på non-dilutive basis ved en BP avtale. Sjeldent man kommer over slike terms i public selskaper. Selv i venture backede selskaper hvor slike non-dilutive shares og rettigheter er mer vanlig er de sjeldent så høye som 30%, etter min erfaring. Det samt hvordan norske retails tolker aksjen og kanskje biotek generelt er vel det jeg har lært av min aktivitet på denne tråden.

Jeg satte meg primært inn i BGBIO fordi selskapet, dets legemiddel og utviklingsløp er noe som likner et «standard» oppsett innenfor biotek. Et asset centric selskap med et lite molekyl, kinase hemmer, innenfor kreft som ønsker å få en deal post fase 2. Var lett for meg å sette meg inn i da det ikke innebærer noe veldig avansert teknologi og et kjent terreng. Vaksiner har jeg ikke jobbet med så der er kunnskapen mer teoretisk. Har litt aksjer i Ulti, ingen andre norske biotek.

Lykke til videre og takk for for meg for denne gang.

PS: kommer til å fortsette å lese tråden da, er jo mye «underholdende» lesing her :wink:

5 Likes

Jeg kan ikke gjøre noe med mannen Roc og hans stil, f eks i svaret til deg etter dette utsagnet.

Men la meg kommentere akkurat dette, utsagnet ditt her. Jeg har tidligere luftet at jeg er sterkt kritisk overfor forestillingen om statistisk signifikans (og her følger jeg f eks den amerikanske statistikerforeningen). Så jeg er ikke ute etter å “ta” long 41. Men sitatet her blir nok ikke riktig. Dette med p-verdier er vanskelig, og heller ikke Roc er helt stø i sin forståelse av dem.

I all forskning må man skille mellom antakelser på forhånd og hva som dukker opp under analysen av data. Det er alltid tilfeldigheter i data. Så når man får funn man ikke forutså, men som virker lovende (eller overbevisende), så må man teste dette funnet med nye utvalg. Noen forskere jukser her ved å late som de forutså funn som ikke var forutsette, det er derfor medisin har innført regelen om å forhåndsregistrere forskningsdesign og hypoteser/analyser.

For øvrig: Husk at p-verdien ikke ga oss informasjon om Bem påvirket sykelighet, det er ikke det p-verdien i klassisk statistikk tester!! Og selv om p-verdien var over den vanlige, men svært tilfeldige grensen på 0,05, så var p-verdien for hele utvalget likevel lav, ikke bare for underutvalget BB nå fokuserer på. p-verdien ville for øvrig med stor sannsynlighet vært en annen med en nytt utvalg, selv med samme reelle effekt av Bem.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

8 Likes

Har ingen problemer med å lese kritiske innlegg.
Når det kommer fra en selverklært altruist som påberoper seg rett fagkunnskap så blir det for mye støy når vedkommende ikke gidder å sette seg inn i selskapets meldinger.
Skriver heller at det gidder man ikke og skriver som en subjektiv mening blablabla.

5 Likes

Det kommer jo helt ann på i hvilken form en fase III får. Mange spennende alternativer.

Trolig ja, om ikke har vi onkel Mohn.
Jeg ser heller ikke vekk i fra at det kan settes en emi med betydelig premium.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Dere må gjerne blokkere, men for å holde en balansert diskusjon så bør vi høre andres synspunkt . Jeg har lest og vurdert det @Roc har skrevet siden i sommer. Det har gitt meg noen vekkere hvordan BP tenker. Roc er en friskt bris på mange måter. Jeg synest det har trigget flere gode diskusjoner.

Om vi ønsker kun «sky is the limit» mennesker så blir småprat deretter.

19 Likes

Gc Rieber fortuna er et av 35 selskaper i gc Rieber konsernet. Gc Rieber driver hovedsaklig med shipping, eiendom, salt og investering. Et stort selskap i Bergen. Så hvis de er på vei inn så er jo det hyggelig. Jeg skal ikke begi meg inn på hvem som kjenner hvem i næringslivet i Bergen, men miljøet er uansett ikke så stort.

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

STK11 mutation: In the preclinical model, about one-third of THEAS mutation nSCLC has STK11 inactivated mutation, which is associated with increased neutrophil count, reduced PD-L1 expression, and tumor-immersed lymphocyte (TILs). STK11 deficiency and KRAS mutations have also been shown to promote tumor development by increasing DNA methylation through the mTOR dependency mechanism. In retrospective studies, patients with STK11 and KRAS co-mutations had poor prognosis. An analysis in the IMpower150 study showed that STK11 was the main driver of primary drug resistance to PD-1/PD-L1 treatment in patients with KRAS mutations. In this study, the median OS for patients receiving Atrejul monotherapy, Bevazhu monotherapy, chemotherapy combination therapy for KRAS, STK11 and/or KEAP1 mutations was 11.1 months, compared to 8.67 months for the Beva monotherapeutic group (0.50 death HR); The two groups of PFS were 6 months and 3.35 months, respectively.

1 Like

Publisert Juni-2021

2 Likes

Se der ja, har ikke fått med meg den.

Var informativ.

There remains an immense untapped opportunity in the field targeted inhibition of AXL and AXL downstream pathways and biological processes.

Further pharmaco-chemical investigations to identify more specific, potent and efficacious AXL inhibitors are of tremendous importance.

3 Likes

Skulle likt å se Bemcentinib bli gitt tidlig i forløpet hos de som får covid-19…

5 Likes

Flott med" AXL bekreftelse igjen " på tide med fase3 signatur :handshake:

1 Like