Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Sitter og ser på CNN:

“Some doctors are raising red flags”
“Safety concerns are going to dominate the meeting”

Man er urolig for at medikamentetet i praksis fremhever/konstruerer sterke varianter, påvirker vaksineeffekten, at Molnupiravir kan tukle med celledeling ellers i kroppen, fødselsdefekter osv.

2 Likes

Dette diskuterte vi tidlig 2020, jeg forstår ikke hvorfor dem IKKE utforsket dette videre.

1 Like

Markedskrig mellom BP selskapene? «Veldedigheten» er over og alt av vaksiner og medisiner må land og stater nå kjøpe dyrt fra BP. Ser for meg at det er en del spisse albuer mellom BP.

Utvalgte legers meninger har dem lommene fulle av💲

1 Like

Åååja var det sånn det hang sammen :wink:
Om du ser til tilbake var det just presis dette med mer vi diskuterte. Jeg var en av de første som stilte spørsmål rundt dette. Det er ingen tvil om at BB, med utgangspunkt i den i formasjonen som er delt, bommet på innslaget og burde kjørt studie også på profylaktisk

:raising_hand_man:t3::railway_track::steam_locomotive:

1 Like

Lurer på om du mangler en ‘ikke’ i denne setningen?

Korrekt observert hayen :+1:

Blir neppe siste mutasjon. Godt å ha medikamenter som virker uavhengig av gensekvensen til viruset.
Og vaksinene som skulle beskytte >90% ifølge vaksineprodusentene, estimeres vel nå til ligge på 60-80%.

4 Likes

Covid-pasienter kan det ikke være vanskelig å rekruttere i dagens marked. Kan fort ende i pluss i dag denne.

Om ikke allerede i dag, så kan vi få en ny covid-boost her når avisene minner folk om at BEM beskytter uavhengig av spike-mutasjonene. Gjerne i forbindelse med meldingen om studieoppstart i Europa.

Edit: Buffet, ser ut som vi allerede har sniffet på grønne tall her i dag…

5 Likes

Det var vi i pluss. Når et biotek-selskap stiger på en blodrød dag som dette så lover det bra fremover :rocket:

1 Like

var men ikke nå!!

Hva med alle grønne dager som har endt i rødt?

Er du med oss fremdeles, Lasse? Trodde du hadde gitt opp, og solgt deg helt ut fra biotek for lenge siden.

Ja nå er det lenge siden sist jeg var aksjonær her, så kan ikke svare på det og det er jo selvsagt et poeng.
Men har en aksje falt lenge og det er ikke lenge håp for aksjen og børsen åpner 3% ned så pleier mange ganger de aksjene som allerede har falt mest, falle enda mer enn indeksen. Så ja jeg mener fortsatt at en trendendring er rett rundt hjørnet som jeg skrev for noen dager siden, mulig det var TA-tråden da.

2 Likes

nei,er med i stormen om bedre tider!! er å inne i Targo å så håper disse to finner formen å tar turen opp;-)

Fase 3 melding på Covid her nå, så går den! :rocket:

Den fase 3-meldingen kommer nok ikke før etter nyttår, men den er grei å ha til gode som en ekstra boost når den tid kommer. Vi må regne med å måtte leve med viruset lenge, og det vil fortsette å prøve ut nye mutasjoner. Det vil også andre membrankledde virus som BEM kan ha en effekt mot.

Men la oss ikke glemme at dette mest sannsynlig bare er en mulig bonus. BEM handler først og fremst om kreftbehandling.

2 Likes

Hadde selskapet kommunisert ut hvilke planer som foreligger med fase 3 mot Covid på nyåret hadde aksjen steget fint på en dag som denne. Mange leter etter en trygg havn nå. Men det er stille som vanlig. Litt publisitet hadde neppe skadet.

3 Likes

Nesten litt synd å si det. Men desto flere mutasjoner viruset får jo større sannsynlighet blir det vel at Bemsentinib blir tatt i bruk i markedet?

2 Likes

Ser ut som at det skal gå bra likevel - står bare Women :tada: