Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Er det vanlig å få sett utlåning av aksjer på dagens handel?

Som jeg skriver så tipper jeg, ut i fra lang erfaring med å tolke aksjonærlistene i BGBIO. Når Godfrey innløste/innløser ser det ut som transaksjonen blir utført når opsjonene blir callet dvs ca 7 dager før aksjene blir utstedt, og da går det litt inn og ut hos noen DNB kontoer som jeg mener benyttes til short.

2 Likes

Takk for svaret :slight_smile:

Skjer der noe i kulissene som medfører at insiderne ikke kan kjøpe aksjer. Merkelig at ikke styreleder handler sine aksjer nå.

Litt sen kommentar, men jeg tror dette er en rapportering av en såkalt VWAP ordre.

Dette er ordre hvor kunden ber om å kjøpe/selge aksjer til den Volume Weigthed Average Price i aksjen over et gitt tidsrom. Aksjene som kjøpes/selges går da formelt løpende inn på meglerhusets konto. Aksjene kjøpes/selges etter at det totale antallet aksjer i ordren er utført. Meglerhuset har her risikoen for å utføre handelen til snittkursen som de har avtalt at kunden skal få. Det hele er helt standard prosedyre i meglerhus, men det har vel blitt mindre av det etter hvert som det er mer og mer algoritme/robothandel. Og det har ingen direkte kobling til shorthandel, men er vanligere når noen skal ha relativt store volumer i en aksje.

3 Likes

Spørsmålet dukket opp på Q4. Svaret var att styreleder hadde vert innside, men att dette ville løses snart.
Er det pga av q4 han var innside?

Omicron BA.1 blir ikke slutten på pandemien:

Soon after the emergence and global spread of a new severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) Omicron lineage, BA.1 (ref1,2 87 ), another Omicron lineage, BA.2, has initiated outcompeting BA.1. Statistical analysis shows that the effective reproduction number of BA.2 is 1.4-fold higher than that of BA.1. Neutralisation experiments show that the vaccine-induced humoral immunity fails to function against BA.2 like BA.1, and notably, the antigenicity of BA.2 is different from BA.1. Cell culture experiments show that BA.2 is more replicative in human nasal epithelial cells and more fusogenic than BA.1. Furthermore, infection experiments using hamsters show that BA.2 is more pathogenic than BA.1. Our multiscale investigations suggest that the risk of BA.2 for global health is potentially higher than that of BA.1.

(https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2022.02.14.480335v1.full.pdf)

3 Likes

Begynner å mistenke at det er lånte aksjer som leveres tilbake! Tror ikke det motsatte siden det er ALTFOR risky å begynne låne/shorte aksjer på 16 nivåer. Hva syns dere?

Jeg synest det er fint å plukke på disse nivåer.
Begynner å få langt fler aksjer enn jeg hadde planlagt, og replanlagt :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 Likes

En ren tilbakelevering av aksjer skal ikke meldes som en børstransaksjon. Kun transaksjoner som har et reelt kjøp eller salg skal meldes. Synlig short har forøvrig ikke endret seg på lenge så vidt jeg har registrert.
ShortNordic.com - updated short positions

2 Likes

Står noe på side 53 her.

Opp til 13,25 M USD ift development and regulatory milestones

https://www.bergenbio.com/prospectus/

(legg inn land og disclaimer) så får du tilgang

5 Likes

De fleste forventet at Anders Tullgren skulle kjøpe sine varslede 25k aksjer når han ble antatt som styreformann. Men nei, han kunne ikke det da han var insider intill Q4 ble offentlig. Nå har aksjen falt ytterligere og der har ikke vært rapportert noen handel fra AT. Kan det være at der er store ting på gang som gjør at ingen insidere kan kjøpe? Det hele er da litt merkelig at AT ikke har handlet nå som aksjen skraper gulvet. Håper der ligger store gode news tett på tidsmessig.

2 Likes

For de med illusjon av at Omicron er kunn en enkel forkjølelse uten dødelighet: Nå er det konstatert BA2 variant av Omicron som blir dominant i flere land, er mere smittsomt og dødelig av alle varianter/mutasjoner!

Nå håper jeg virkelig at Bem. viser effect!

3 Likes

Når jeg leser denne artikkelen skjønner jeg att Bgbio sin Bemcentinib bør hevde sei godt blant disse medisinene.

Altså, da vi skrev den tenkte vi mest på antivirale tabletter, og de er heldigvis på vei.

– I dag skulle vi gjerne hatt tilgang på flere antistoffmedisiner som vi ser har god effekt.

Skjønner at omikron må ha vært en skuffelse for mange bergenbioaksjonærer når man godter seg over at det kanskje kommer en verre variant nå.

Vent litt med å sprette champagnen:

«The US Centers for Disease Control and Prevention is keeping close watch on BA.2, said its director, Dr. Rochelle Walensky.

“There is no evidence that the BA.2 lineage is more severe than the BA.1 lineage. CDC continues to monitor variants that are circulating both domestically and internationally,” she said Friday»

1 Like

Er det noen som gotter seg? Det har ikke jeg fått med meg.
Vi håper Bgbio kan komme på banen med sin medisin.

Friske tall!
Det skulle overraske meg om det ikke kommer flere slike avtaler. En rekke uavhengige studier peker ut AXL som vesentlig i en rekke kreftformer, og et klart target.

Jeg tror kursen er hvor den er grunnet en stadig slankere konto. Ens ensbetydende med emisjon. MEN og det er et viktig men her. Bergenbio har en usedvanlig god track record når det kommer til timing. Den som håper på en nano/targovax/pcib emisjon, den tror jeg blir skuffet.

My 2 cents

Fortsett det gode arbeidet @anon28800809 !
Du utgjør den store forskjellen i denne tråden🏆

12 Likes

Litt om den " nye" covid varianten

3 Likes

Noen som kan gi en plausibel vurdering på hvorfor vi ikke ser insidekjøp nå?

Spørsmålet kom også under Q&A hvorfor ikke Tullgren kjøpte, CFO sa da at han var innsider men at han snart kunne kjøpe. Så da kan man undres om noe må offentligjøres først eller om det kun er sendrektighet. Olin har jo handlet litt på 20 tallet, og det er ikke lenge siden Mohn handlet (selv om han ikke er innsider lenger)

4 Likes