Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Poenget er ikke om legemidlet ikke er trygt nok til å forskes på i covid, men heller om det gagner legemidlet å følge opp og risikere å bekrefte tidlige safety signaler. Dette er et spørsmål sponsor/eier av legemidlet stiller seg.

Hvis du fremdeles ikke skjønner poenget så kan vi la det ligge.

1 Like

Har det kanskje sammenheng med opsjonsinnløsning? Kan vel være noen i organisasjonen som Olin ikke vil ha med videre som er på vei ut, eventuelt noen med god grunn til å måtte selge på såpass dårlig kurs? Det er vel rundt 400k opsjoner innløst i 2022 sålangt.

16/2 kjøper/låner JPM Lux 113410 aksjer av VPF Nordea Kapital. Så vil tro at det samme som skjer de andre dagene, den ene dagen utlån og den andre tilbakelevering.

Låne 92k til 16,97 og levere tilbake til 16,49 for meg høres ikke ut noe som store hus/agenter driver med, enig?!
I tillegg til at 16ish er altfor risky nivå for å starte å shorte. Hva syns du?

Ok, det trenger ikke være samme hus dagene etter, men det får vi svar på i morgen. Men uansett så ser vi veldig ofte flyttinger til og fra de som driver med utlån (Nordnet IKZ, DNB, Nordea )og utenlandske hus, dvs det trenger ikke være reelle omsetninger. Vi må nok regne med at det er en del short posisjoner som ligger under 0,5%, og så langt så er det shorterne som tjener penger. Vi skal heller ikke se bort i fra at det kan være andre aktører som kan ha interesse av og holde kursen lav.

2 Likes

Takk for svaret :slight_smile:

Hjemmesiden er oppdatert.

“Bemcentinib - a selective AXL inhibitor currently in phase 2”

endret til:

“Realizing the promise of selective AXL inhibitors”

Dvs ikke lenger currently in phase 2 der altså

5 Likes

Har du tidligere versjonen? Husker ikke den!

Wayback machine:

4 Likes

Det jeg synest kitler, er at samme aksjene 29.04.20 hadde en verdi av 6,05millioner. Kurs 53,32 :wink: og vil ha verdi av 12mil på en mer spiselig prising. Så gjenstår det å se hvor mange 100 lapper som blir fasit.

2 Likes

Det var VPF Nordea Kapital som solgte 92410 18/2, den største kjøperen var DNB Markets med 105277

3 Likes

Så plukket man litt halvmoden frukt i dag og :cherries:

1 Like

Fremdeles ingen melding om påmeldte innsidehandel! Kan dette bety noe?

Siden de sa på kvartalsrapport at han ikke har handlet ennå fordi han er innsider og derfor ikke har kunnet handle. Da tenkte jeg at det var pga 30 dager før kvartalsrapport kan ikke innsidere handle, men nå har det gått en stund etter også, så da kanskje det er andre grunner. Da tenker jeg at det kan være ting de jobber med som er innsideinfo og som gjør at han ikke kan handle på det. Hvis det er tilfelle så får vi kanskje en hyggelig nyhet snart. Hvis ikke det skjer så skjønner jeg ikke hvorfor han ikke handler på disse nivåene.

Det kan jo ikke være fordi at aksjen er for dyr eller at Anders T Ikke har midler. Aksjen er råbillig og det vil ikke koste Anders T en krone å handle de 25000 aksjene.
Jeg kan ikke forstå annet enn at AT kan ikke handle pga innsidereglene. Det vil vi snart få svar på. Intil da er det bare å forskyne seg for de som har midler.

Ut fra siste rapport og guiding er det vel ingenting som tyder på nærliggende trigger… Tror heller han avventer pga urolig marked…

Noen som vet om han må kjøpe i et bestemt tidsrom?

Aksjeprisen eller urolige situasjonen har ikke stor betydning for ham siden han blir betalt for tilsvarende 25k aksjer, tror jeg.

Ja det der går vel begge veger. Med mindre han har en frist for når han må kjøpe, har han vel sånn sett ingen hast heller? Han får 25k aksjer uansett. Kanskje han bare ikke har giddet å fylle ut et skjema enda :smirk:

Det er flere triggere som ligger i H122, blant annet har de meldt oppstart av fase 1b/2 STK11 som skal gjøres med en Pd1 L agent ala Keytruda. Jeg har håp om en partnermelding for STK11. Skal de ha oppstart H1 bør det meste være klart snart. Tror det ligger noe stort i kortene siden han har blitt lovet ett antall aksjer og ikke en pengesum,

6 Likes

Det ser ut at alt er for at shorten skal lykkes/ tjene penger! Man kan mistenke krigen også var koordinert/bestilt av shorten :rofl: