Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Takk for meg.

1 Like

BerGenBio har utlyst en ny stilling som Senior Clinical Operations Project Manager: Senior Clinical Operations Project Manager (Hybrid working role - Oxford & home based, UK) - BerGenBio

(Jeg vil samtidig benytte anledningen til å nevne at jeg ikke lenger følger denne tråden. Når jeg av og til får lyst, kommer jeg til å poste innlegg dersom jeg har noe å dele. Jeg vil konsekvent ikke delta i noen samtaler og vil heller ikke svare på direktemeldinger. Talk to the hand.)

7 Likes

Trist at flere av de gode bidragsyterne på denne tråden takker for seg eller tar en pause. Oppfordrer alle til å unngå personangrep og akseptere at vi ikke alltid er enige om alt rundt bgbio. Skal vi ha et levende diskusjonsfora så får vi alle prøve å være litt rausere. Ha en strålende børsuke.

6 Likes

Hvis jeg tolker referansen til boken om mobbing rett så vil jeg påstå at noen enten er over gjennomsnittelig hårsår eller har liten forståelse for belastningen som noen skoleelever utsettes for. Det som er skrevet ovenfor bør man tåle når man selv aktivt oppsøker et anonymt nettforum og nærmest kjører en negativ kampanje mot et selskap.
Jeg synes denne tråden har vært relativt vennlig og seriøs sammenliknet med andre “småprat”-tråder and andre fora.

1 Like

Kanskje like greit å overse slike personrettede meldinger, selv i “småprat”?

Er det noen som har fornuftige (dvs ikke dogmatiske) tanker om hvorvidt BGBIO kan bruke Covid 19 for å lære om virus generelt?

Axon guidance receptor ROBO3 modulates subtype identity and prognosis via AXL-associated inflammatory network in pancreatic cancer: https://insight.jci.org/articles/view/154475

Combining AXL inhibitor and chemotherapy substantially restored a CLA phenotypic state and reduced disease aggressiveness. Thus, we conclude that a ROBO3-driven hierarchical network determines the inflammatory and prometastatic programs in a specific PDAC subtype.

Inhibition of the ROBO3/AXL signaling network results in a favorable outcome. Next, we examined AXL levels in orthotopic tumors derived from the LacZ and dCas9-ROBO3 mouse model. dCas9-ROBO3 animals had significantly reduced metastatic rate compared with LacZ control mice (Figure 3E). Consistent with the view that the ROBO3/AXL regulatory network promoted tumor aggressiveness through the IL-6/STAT3 axis, we observed significantly reduced expression of AXL and p-STAT3 in dCas9-ROBO3 tumors, whereas tumors derived from LacZ showed robust expression of AXL and p-STAT3 (Figure 7, A and B; and Figure 4, E and F). It was evident that ROBO3 mediated PDAC aggressiveness in vitro as well as in vivo; however, pharmacological agents that could target ROBO3 in any cancer type have not been reported to our knowledge. The inhibitor BGB324, which specifically targets AXL tyrosine kinase activity in PDAC (38, 42), is currently being tested in a randomized clinical trial for advanced PDAC (ClinicalTrials.gov NCT03649321). Thus, BGB324 can offer an alternative approach for the treatment of ROBO3-driven aggressive PDAC tumors. Therefore, we first examined the impact of BGB324 on p-STAT3 activity; BGB324 treatment markedly reduced p-STAT3 activity in BL cell lines (Figure 7C and Supplemental Figure 6F). Next, we examined therapeutic efficacy of BGB324 in AXLhi and AXLlo BL and CLA cell lines, respectively (Figure 7D), which showed a marked reduction in proliferation of AXLhi BL cells compared with AXLlo CLA cells (Figure 7E), consistent with the AXL-dependent therapeutic effect of BGB324. We then evaluated the combined therapeutic effect of gemcitabine and BGB324 in vitro; BGB324 alone was effective in reducing the proliferation of both established as well as PDX-derived BL cells in a dose-dependent manner (Figure 7, F–H). Overall, combination of gemcitabine and BGB324 treatment showed an additive to synergistic response in PDAC cells (Figure 7, F–H; and Supplemental Figure 6, G–I). BGB324, in combination with gemcitabine, is known to reduce distant metastases and desmoplastic stromal components in preclinical mouse models (38, 42). To determine whether targeting AXL by BGB324 alone, or in combination with gemcitabine, could reverse BL to a CLA-like phenotype, we utilized a previously reported (38) highly aggressive PANC02-derived C57BL/6 syngeneic orthotopic model (Figure 7I). Combination therapy using BGB324 and gemcitabine (median survival [ms] 48 days) substantially improved survival compared with control (ms 26 days), gemcitabine alone (ms 30 days), or BGB324 alone (ms 28 days) as in a previous study (38). We probed tumor tissues from this study for an established CLA/epithelial differentiation marker E-cadherin (ECAD). In addition, we looked for the expression of IL-6 in the TME of PANC2-derived orthotopic tumors. We found a significant induction of ECAD and reduced expression of IL-6 mainly in the BGB324-alone and combination therapy groups (Figure 7, J–L). Thus, AXL inhibition by BGB324 in combination with gemcitabine can pharmacologically disrupt ROBO3-driven BL subtype aggressiveness and favor acquisition of a CLA-like chemosensitive phenotype in PDAC (Figure 7M).

In conclusion, we provide a hierarchical regulatory framework in the BL subtype of PDAC, which underlies EMT, an inflammatory stromal program, and metastatic colonization. We show a likely unique receptor signaling platform that activated p-STAT3, which, in turn, promoted the BL/metastatic phenotypic state in PDAC. Thus, targeting the ROBO3/AXL/p-STAT3 regulatory network may improve response to conventional chemotherapy and offer favorable prognosis in a selective cohort of patients with PDAC.

7 Likes

BerGenBio webcast Q2 2022 klokken 10:00 i morgen: https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20220823_9

9 Likes

Det blir nok en blodrød dag for bgbio. Pengene renner bokstavlig talt ut og det går «sakte» fremover. Har ikke noen forventninger om noe nytt i dagens presentasjon. Og jeg regner med at å hente penger, som de sikkert er igang med, blir krevende i dagens biotek situasjon.

1 Like

Blir vel muligens ikke så krevende nå som de har EU med på laget.

Det brennes fremdeles mye peng pr. kvartal. Blir det emisjon i julegave i år?

2 Likes

De har kontantbeholdning til 9 mnd drift så jeg forventer at de er igang med å planlegge en emisjon. Dette bør være på plass ila de neste 3-4 månedene. Spørsmålet er jo hvilke data de har å legge frem for evt interessenter og pr idag så er det ikke spesielt overbevisende. Det bør jo hentes ca 500 mill så det blir spennende å se hvilken kurs emisjonen får. Min antagelse er litt lavere enn kursen idag. Tiden vil vise hva det blir til.

1 Like

Kanskje man i fremtiden kan være litt mer åpen for å ta til seg konstruktiv kritikk rundt selskapet fra enkelte forum deltagere som kjenner bransjen litt bedre enn de fleste av oss. Vedkommende har vel kommet med 100 røde lys til investorene her på tråden, men har blitt latterliggjort å utsatt for personangrep hver gang. Det var nå kanskje ikke så dumt det han postet after all :thinking:
Det er jo tross alt for å hjelpe!!

4 Likes

Olin har virkelig klart å fjerne alle forventninger til selskapet i presentasjonen han holdt i dag. Hver positiv nyhet fra nå og fremover vi være uventet for alle parerte, selv for Olin virker det som​:sweat_smile::money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings::see_no_evil:

2 Likes

Etter dagens presentasjon sitter jeg igjen med følgende:

• de har cash til 4 kvartaler
  • aml data er ikke fokus og data kommer når de kommer
  • stk 11 går iht plan og skal kjøres frem til 2025 en gang
  • de har utlisensiert til xxx therapeutics (husker ikke helt navnet) som ikke gir milestones i første omgang.
  • 1 pasient dosert i covid studien er rett rundt hjørnet.
    Kom ikke noe nytt, men synes ledelsen ikke virker veldig begeistret og ga ikke overbevisende svar på de få spørsmålene som kom inn. De klarte ihvertfall ikke å overbevise meg om å investere mere og tydeligvis ikke markedet heller - les dagens taperaksje på børsen.
    Vurderer å selge de aksjene jeg har.
4 Likes

Han klarte å snakke den så langt ned at handelen ble stanset på Oslo børs. Dvs falt mer enn 10%. Litt av en presentasjon.

1 Like

These cancer bios on the Oslo børs really should stop having these quarter presentations. Nothing ever good comes of them…

Actually i just watched the Qpres. I dont think the CEO was even bothered to turn up…

2 Likes

«Slaktet» han sitt eget selskap for å senke forventningene til aksjonærene, eller har de en annen intensjon?
Omsetningen i dag er jo ikke voldsom stor.

Hva har disse røde flaggene å gjøre med presentasjonen? Var vel ingen overraskelser her?

Vet ikke hva du mener med en annen intensjon? Intensjonen til ledelsen har garantert ikke endret seg. Dagens omsetning er vel ca dobbelt så stor som den har vært på det meste ila de siste 6 mnd - så jeg mener omsetningen er stor sammenligner de siste 6 mnd. Spennende å se om ledelsen i selskapet har så stor tro at de flesker til med noen spenstige innsidekjøp de neste dagene, nå når kursen nærmer seg ATL igjen. Hvis ikke ledelsen tror på det og handler - så holder jeg og meg unna kjøpsknappen.

1 Like

Lenge siden Hovedaksjonær Trond Mohn har tatt seg et jafs Bergenbio. Kommer han på banen om det blir en emisjon. Ingen tvil om at han fortsatt er en forretningsmann, men han har også et genuint ønske om å støtte forskning og medisin.