Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Tweet 1 fra @paretosec: https://twitter.com/paretosec/status/1565263222994866177

Hver måned kommer våre svenske helseanalytikere med triggerliste for nordiske biotekaksjer, deriblant norske $AZT $BGBIO $PHO $TRVX
[klipp]
I Stockholm 7-8. sept? Vi arrangerer vår Healthcare-konferanse med 70 deltagende selskaper:

Tweet 2 fra @paretosec: https://twitter.com/paretosec/status/1565231788842262530

#Biotek-triggere i sept $AZT $BGBIO $PHO $TRVX

Fra programmet til Pareto Securities’ 13th Annual Healthcare Conference onsdag 7. september: https://invitepeople.com/public/events/27132/seminars/schedule

paretosec

7 Likes

Carnegie gjentar kjøp etter analytikerbytte

Carnegie tror BerGenBio-aksjen kan stige med en tredjedel etter analytikerbytte.

https://www.finansavisen.no/nyheter/helse/2022/09/02/7923948/carnegie-gjentar-kjop-etter-analytikerbytte

3 Likes

Noen sett på analysen?

Da ble det all time low (ATL) på Bergen bio idag. Hvor går aksjen videre? Vil den løfte seg gjennom eusolidact eller får vi en ny targo/nano her?

Angrer hver eneste dag på at jeg kjøpte aksjer i dette selskapet.

Det er du ikke alene om den tanken. Skulle gjerne kommet meg ut men sitter fast i gjørma til <bergen :joy:

Jeg tok tap på 77k til jul. Gikk inn igjen med en brøkdel av det jeg hadde i håp om at det skulle snu og hente det inn tapet igjen i det minste. Men neida. -50% siden den gang også.

Omtrent samme case her. Ingen annet valg enn å vente men jeg tror aksjen faller til 8 tallet :face_with_head_bandage:

Min vurdering er at det er svært tungt klima for biotek for tiden, det går svært tregt med utviklingen, cashburn i selskapet er svært stor, flere norske biotek selskaper har den siste tiden kollapset (targo, nano, pcib) og i tillegg er selskapet snart tom for cash (ca 3 kvartaler). I tillegg er det helt taust fra ledelsen (men det er egentlig helt vanlig i slike selskaper). Så jeg tenker at alt står og faller på res fra eusolid. Skuffende at selskapet har satt seg i en slik situasjon.
Edit: og at ingen innsidere benytter muligheten til å handle på ATL er bekymringsfullt - har de og mistet troen?

2 Likes

Ikke vits for insidere å handle når de uansett snart må ha ny emisjon. Bedre å handle rabattert der og samtidig vite at pengene går direkte til selskapet. Hvis de har troen så klart…

1 Like

Blir spennende å se hva emisjonskursen blir. Om de klarer å holde ca dagens kurs eller om de må sette den mye under (slik targo måtte). De må vel snart få igang prosessen - det tar vel 3-5 mnd fra de begynner til pengene er på bok.

Her var det mye positivt :grin:, selvfølgelig trist at kursen faller til ATL, men det er ikke i det første halve året BGBIO’s skjebne skal avgjøres. Det er en del triggere som ligger i nærmeste fremtid: A)1. Pasient EU Solid Act (Covid). B) Offentliggjøring av ett nytt studie mot infeksjonssykdommer i samarbeid med ? (Kanskje ett forskningsmiljø som UTSW, eller enda bedre ett medisinsk selskap som f.eks Bavarian-Nordic) C) Final data på fase 2 studiene AML og NSCLC.

De har tidligere uttalt at de jobber også med andre løsninger enn emisjon. Det svaret får vi helt sikkert før sommeren.

3 Likes

Ingen av disse triggerne vil ha noe å si før emisjonen er på plass.

1 Like

d) første pasient stk11-studien og evt partnerskap knyttet til denne

1 Like

Forstår ikke helt hva du mener med triggere og nærmeste fremtid.

1. at bgbio «snart» vil melde 1 pas dosert vet alle og er ingen trigger. Det vil nok gå 6-12 mnd før studiet er fullført, så skal data «vaskes» og kontrolleres. Og hvem vet hva dataene vil vise.
  2. offentliggjøring av nytt studie i samarbeid med noen (hvem blir bare spekulasjoner) er helt i startgropen og vil ta flere år før det gir resultater.
  3. final data aml har bgbio vel sagt at de nedprioriterer.
    Du skriver at vi helt sikkert får vite mere om hvordan de skal hente penger før sommeren. Vi er nå i september, eller mener du neste sommer? Da er de definitivt tom for penger.
    Synes dette var ganske vagt - litt som bgbio sin ledelse. Og hva er alternativene til en emisjon?
2 Likes

Første pasient har seriøst 0 utslag på kursen. Jeg solgte og tok nok et tap i denne. Jeg har fullstendig mistet troen på dette selskapet i nærmeste fremtid og tror vi skal enda lengre ned enn vi nå er. Risikoen vs for å hente inn igjen 20-30 % er alt for stor.

2 Likes

Det kan bli tydeliggjort et samarbeid med Merck vedr stk11.
Bemcentinib kan åpne opp et nytt og stort marked for de.

2 Likes

Alle biotechene på Oslo børs med pengetrøbbel faller ganske dramatisk i disse dager. Ref:

BGBIO -30% siste måned
Targovax -22,5% siste måned
Nano -31% siste måned
PCIB -61% siste måned

Alle med emi innen 3-12 mnd for å overleve.

Begynner å svi på pungen det her nå.
For høy eksponering og et selskap som ligger ukomfortabelt langt bak mitt skjema og uten indikasjonene som var driver for investering. Burde helt klart solgt når de endret fokus og latt markedet gjøre sitt. Viste i grunn hva som kom til å skje, men biotech er en sleip jævel å selge.

Erstatningen med STK11 virker å være grei.
Ber til høyere makter vedrørende STK11 ! Det tror jeg flere burde gjort.

Tvi tvi

5 Likes

Alltid spennende når aksjonærer må ty til bønn i aksjemarkedet. Kanskje aksjonærene heller i større grad skal kontakte IR og ledelse og melde sine tanker og «bekymringer».

2 Likes