Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Hva skjer da?

Stans i handelen nå. Kraftig ned.

Blodrød indeks og ATL med lite/nada støtte. Da går det sånn.

Det er ingen god tid for biotek selskaper uten produkter i salg. For de fleste har man ikke kompetanse til å skjelne mellom produkter som vil lykkes eller ikke. Gull tiden for biotek er definitivt over. Pengene sitter ikke løst og man vil ha større sannsynlighet for ferdig produkt, ikke bare rosende ord.
Skrekk eksemplet er NANO

Tja. Bioteknologi vil det være stort behov for fremover. Men langt fra alle selskaper vil lykkes.

Har BergenBio et godt produkt?

Jøss for noen dumme sauer “dere” er. Takk for at jeg fikk kjøpe litt av aksjene deres i dag.

1 Like

Sykt å si noe sånt når du kjøpte på teknisk analyse og satset på dobbel bunn. Og kursen er ned over 10 % fra du kjøpte.

2 Likes

Sykt at du solgte alt du hadde på blodrød dag i går og gikk på et tap på 90000 (ref din post på XIchat), i stedet for å vente på en grønn dag for å selge.

Ja kan stemningen bli bedre enn når du kaller de som valgte å selge idag for sauer. Fint hvis du prøver å forklare hva du ser i denne aksjene som alle de «dumme» sauene (ikke mitt utsagn) ikke ser.

Det har vel knapt vært en grønn dag i denne aksjen den siste måneden. :wink:

Nei det stemmer ikke. Jeg har et samlet tap på ca 90 000 i BGBIO. Ca 77k av de kom i fjor rundt juletider (2021). Jeg hadde godt over det dobbelte investert. Tenk hva jeg hadde hatt igjen om jeg holdt hele veien da?

Jeg solgte på en rød dag da jeg, i motsetning til deg, tolket bruddet på TA negativt og at vi skulle videre ned. Per i dag så har jeg tatt riktig og du feil. Hadde jeg fortsatt holdt i dag enn å selge når jeg gjorde så hadde jeg vært over -60 % ned på snittet mitt kontra -49 %.

Og det jeg reagerer på er ikke at du har kjøpt på TA og så langt bommet, men at du kaller folk for dumme sauer. Det blir for dumt når du er i minus på ATL.

5 Likes

Det er ikke dumt å kjøpe seg inn med litt på støtte, og så kjøpe litt mer lenger ned dersom støtten ikke holder. Det er den smarteste måten å kjøpe på.

Det kan godt være det er smart måte å kjøpe på, men det er ikke smart å kalle folk for dumme sauer når du er i minus. Alvorlig talt. Og det håper jeg du skjønner. Hvis ikke bør du faen gå litt i deg selv.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

@vcp skrev på Fundamental-tråden (på feil tråd?):

Fy f!#* for en tragisk lesning!
Bgbio. gratulerer med å ha flådd et utall investorer.
Vi har blitt holdt for narr over flere år.

Var dette bare en utblåsning fordi man selv har tapt penger, eller lå det noe substans bak?

Så du synes ikke jeg har bidratt med noe positivt fordi jeg nå postet et par negative innlegg etter å ha blitt lei av den konstante useriøse postingen de siste dagene fra de som har solgt? Helt greit. Da slutter jeg å poste i forumet.

Jo!!

Takk. Men jeg kutter ut forumet uansett fordi jeg ikke klarte å holde meg i skinnet i dag. Min egen feil. Jeg er bare menneske.

Beklager @anon95652491 . Jeg har slettet den delen.
Lykke til.

Det verste med det hele er at den mest useriøse posten her inne på flere dager er din egen. :sob:

2 Likes