Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Noen som fikk med seg presentasjonen hos pareto idag? Kom sikkert ikke noe veldig nytt. Litt sutring på fa forum over lite fremoverlent ceo som klager over at ting tar tid. Ikke bra når Bgbio selv klager over at ting tar tid. Noen vurderinger?

Ro litt ned da folkens. Ja, børsklimaet er fullstendig bekmørkt og det sender Bgbio ned også. Ja, Bgbio trenger penger om et halvt års tid og vil sannsynligvis gjøre det via en emisjon. Men foruten om dette så er vel ikke det fundamentale påvirket på noen måte. Kan heller ikke se at noen av topp 20 selger i særlig grad. Blir riktignok interessant å se listene fremover.

Anbefaler dere alle å koble litt av. Gå en tur ut og ikke tenk for mye på aksjer😁

3 Likes

Long/Ww3 eller hva alle nickene heter, slutter alltid på forumet etter en blodrød periode/evt når roc setter hen på plass…

2 Likes

Ja børsklimaet er dårlig. Men for min del er det mest bekymringsfullt at etter hver presentasjon ceo holder så faller kursen markant( artic i april, 2 kv presentasjon og pareto idag). Ingen av de overbevisende etter min, og tydeligvis, markedets mening. I tillegg ser vi ingen innsidekjøp selv til dagens pris. Kassen er snart tom, veien lang og ting tar veldig lang tid (uttalt idag av ceo). Men nano, pcib og targo frisk i minne så er valget for mange enkelt, selge seg ut. Bgbio er på ingen måte garantert å overleve, da det skal bli vanskelig å hente penger i dagens marked. Ingen garanti for at TM hiver mere penger inn, da jeg antar at han ikke er veldig fornøyd med tingenes tilstand.

2 Likes

Det er fordi det ble godkjent (eller fikk notice of allowance da) for bare tre uker siden. I US altså.

Notice_of_Allowance_and_Fees_Due_(PTOL-85)-7.pdf (626,0 KB)

For de som ikke gidder å trykke på linken, så heter altså patentet “COMBINATION THERAPY WITH AXL INHIBITOR AND IMMUNE CHECKPOINT MODULATOR OR ONCOLYTIC VIRUS”

Prioritetsdato er 2015, så det gir beskyttelse til 2036. Ganske lenge til altså.

4 Likes

Flott, da var det slik jeg skrev da, at det må ha blitt filet etter prospektet (hvis et slikt patent fantes).

(Gidder ikke å trykke på linken, stoler på deg)

Kjipt med et så kraftig fall i dag.

Personlig tror jeg det er fordi det går opp for flere at det mest trolig ikke er noen betydningfulle kliniske milepæler som kommer før selskapet går tom for penger. Ergo blir det vanskelig å hente penger på en høy kurs i dagens marked.

Men hvem vet, kanskje det er drevet av TA eller noe annet trivielt.

1 Like

For dem det måtte interessere: Trond Mohn (Meteva) øker litt i BergenBio og er i dag registrert med i overkant av 41 300 000 aksjer.

3 Likes

Kan jo tenkes hvor vi hadde vært om han ikke tok imot…

2 Likes

Hvor har du dette fra? Ser at han «bare» står oppført med ca. 24060000 aksjer på listen over aksjonærer på Bergenbio.com Largest Shareholders - BerGenBio

Blir en massakre idag

15 august var det 5453 Nordneteiere, i dag er det 5414. 49 mindre eiere der altså. Tviler på at det er dette så gjør utslaget i aksjekursen.

1 Like

Meteva økte med ca 26000 aksjer for to dager siden.

1 Like

Blir ikke overrasket om de har økt med mer i går under fallet.

Fremdeles nysgjerrig på hvor du fant ut at meteva sitter med 41 mill aksjer.

Meteva har 24065913 aksjer . Hadde vært over 30% så skal det børsmelding.

Ja jeg vet det, ref. kommentar over. Noen har fått det for seg at at Meteva har over 41 mill aksjer, sikkert bare en skrivefeil.

1 Like

Er vel dette som skaper misforståelsen, de ser ut til å ha flyttet aksjene mellom kontoer, men at det ikke vises riktig antall totalt:

Var her det skjedde noe rart forrige sommer/vår:

1 Like

Hva betyr dette? Eier de 24 mill aksjer eller 41?

Det betyr at det er bug i listene på Tekinvestor som skaper misforståelsen.
Her er korrekt liste fra i går (T-4 dager fra i dag):

Står her: Largest Shareholders - BerGenBio
Eventuelle endringer hos Meteva får man børsmeldinger om.