Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Når analytikere leker litt med kuleramma og konkluderer med at det ikke kommer nyheter på ett år så er det bare å sage kursmålet med 60 %, så da blir det fort litt nedgang. Hyggelig for shorterne det, DNB har sikkert kunder på den siden også.

https://www.finansavisen.no/nyheter/helse/2022/09/12/7927842/meglerhus-slakter-bergenbio-kursmal

1 Like

Blir spennende å se om STK11 studien startes som planlagt nå i oktober til tross for at selskapet ikke har all finansiering til å bli helt ferdig med studien.

Hva tenker du er alternativet? De mener de er stand til å finansiere dette da de har sterke indikasjoner både i STK11 og Covid. Hvordan får vi svar på i løpet av det nærmeste halve året vil jeg tro.

Jeg tenker at det er drøyt med sterke indikasjoner på covid når de startet med det i 2020 og enda så er vi ikke lengre…

3 Likes

Vanskelig å si. Å sette i gang viser jo at de har troen, men å fundraise når studien pågår uten penger til å kjøre ferdig vil større investorer bruke til å skvise ned kursen i en emisjon.

Personlig hadde jeg «likt» å se at selskapet viste at de har effektuert seriøse kostnadskutt. Lønnskutt feks?

Må anta at den nye strategien med å primært ha fokus på STK11 og covid fører til noen besparelser på capex

2 Likes

Nok et talentløst bioselskap. Aldri mer inn i noe sånt.

2 Likes

Personlig hadde jeg likt å se noen innsidekjøp fra ledelsen. Hvis de har så stor tro på teknologien så er vel det på sin plass. Kjekt å se at meteva øker litt.

3 Likes

Der kom DN med en lengre artikkel om bakgrunnen for analysen.

Han går langt i å insuniere dårlige data på 003 og 008, Olin har jo drøftet årsaken for skifte av fokus, så analytikeren har ikke fulgt med i timen. I Radforsk podden var Olin klar på at de anså dataene som veldig gode.

3 Likes

Det er dette som er synd. Den generelle investor mister troa etter dårlige opplevelser. Mange investerer sikkert fordi de ønsker å hjelpe forske frem livsviktig medisin samtidig som å tjene en slant.

Jeg tror det ikke er noe feil med biologien i dette caset, set er en target verdt å forfølge klinisk og dermed potensiale for verdiskapning.

Slik jeg ser dette er problemet primært hvordan selskapet fra starten av er rigget opp. Hovedinvestorene har sjøsatt et løp som koster milliarder (drug development) uten å tilsynelatende selv ha nevneverdig erfaring og heller ikke klart å hente inn smarte penger som gir sikkerhet. På toppen av dette har de fra starten av kjørt et aggressivt løp som ikke er tilpasset kapitalen de har i ryggen.

Hadde jeg vært Mohn så hadde jeg vært pissed på folka som gir meg råd på biotek. Tragisk.

Men ikke gi opp å i investere i biotek @hoppyhotspur, man lærer og det hjelper.

3 Likes

Har dessverre også PCIB friskt i minnet. Apropos grunnstøting.

1 Like

Du har vært kjempeuheldig. I PCIB har Must og biotekmiljøet rundt han vært identisk katastrofalt som Mohn og folkene hans.

3 Likes

DN har oppdatert sin artikkel:

Mohn skriver i en tekstmelding til DN at han fortsatt har god tro på selskapet, og viser til de 100.000 aksjene han kjøpte i selskapet forrige uke.

– I et usikkert marked blir selskaper som kun har fremtidige inntekter hardt straffet, legger Mohn til.

Det er vel litt prematurt å konkludere om Bergenbio

Det var en subjektiv kommentar. Fra 2007 til det vi ser i dag så mener jeg biotekfolkene rundt Mohn tilsynelatende ikke er noe bedre enn de Must har.

Men opplys meg gjerne :blush:

1 Like

For det første ser vi ikke noe verdi i korona-løpet. De er for sent på ballen, det er stor konkurranse og vi tror ikke på et stort marked for dette fremover. Når det gjelder lungekreftssatsningen, så mener vi denne kan bli interessant på lang sikt. Men på kort sikt, så ser vi ingen store «triggere», sier DNB-analytiker Geir Hiller Holom til DN.

1 Like

Hvor langt var BEM kommet når BGBIO lisensierte BEM fra Riegel? Var BEM klar for kliniske forsøk når det ble gitt til BGBIO eller måtte BGBIO gjøre endel toxicology i dyr, dvs ikke klart til klinisk testing?

Noen som vet?

Hadde vært interessant med litt mere detaljer fra selskapet. Guidingen i forbindelse med kvartalsrapportene forteller ikke mye. Jeg har ingen stor innsikt i biotek men for meg virker det som om selskapet har kjørt med flagget til topps vel lenge i og med inntjening ligger 2-3 år frem i tid. Er selskapet dårlig styrt eller ligger det gode nyheter her på kort sikt. Driftsutgifter på 50-60 mill pr kvartal er jo en del med en raskt minkende kassabeholdning.

1 Like

Her har du hele bakgrunnen til BergenBio

Takk for linken, interessant. Fremkom ikke hvilken fase BEM var i når de lisensierte, men fin artikkel om de tidlige dagene av selskapet.

Noen som vet om bgbio var på esmo22 i helgen? De burde vel vært tilstede med noen representanter.