Vil advare mot å tro for mye på sånne estimater. Det trodde vi i alle norske biotechs for 2-4 år siden, og se hvor vi er nå. De fleste feiler i det minste på lengden av pipeline, eller helt på det medisinske også, ref. PCIB/NANO.
Håper inderlig ikke noen har gitt inntrykk for at BGBIO, NNV eller Targo skal tjene penger ila 2-3 år
“Inderlig” var da voldsomt håpefullt. Bør vel legges til at det også er å håpe at ikke noen tror at et biotekselskap må ha hatt inntekter siste kvartal for at kursen skal stige.
Sentimentet i norsk biotek er på et lavmål. Kanskje et tidspunkt å vurdere inngang. Det svinger fort tosifrede prosenter i denne sektoren.
For øyeblikket er det vel bare Photocure og Ultimovacs som fremdeles ligger et godt stykke (dvs mer enn 100%) over ATL og har mcap >2 mrd. Men begge har nedadgående trend siste 12 mnd, og bare ett av dem har salgsinntekter å snakke om i overskuelig fremtid.
En god blanding. Om jeg ikke husker feil har du vært med i denne tralten en god stund. Da kjenner du til Godfrey eraen. At styret i selskapet ikke har gjort noe før og oppdatert oss som eiere er horribelt. Jeg har mulighet til å justere inn etter ny timeline og har gjort det. Men tid er av stor betydning. Det så vi på AML. Det bør gå en del fortere med STK11 ettersom selskapet i all hovedsak kun har dette å kjøre på med. Risikoen er for mitt vedkommende betydelig høyere nå. Jeg har som kjent ingen tro på at Covid vil gi klingende mynt. Fibrose… kanskje har ikke oversikt over konkurransen i det markedet.
Om STK 11 er av så stor betydning og med så gode data som det hentyder til, kjøper nok eller inngår et BP selskap et samarbeid. Så langt er det intet som har gitt indikasjon på dette, er det?
Ned 30% siden jeg solgte.
Mohn som er stor aksjonær her er også en dyktig forretningsmann, så pengene han spytter inn blir en del av emisjonen
To the Mohn
Mohn velger å kjøpe 100.000 aksjer nå istedet for å vente på en emisjon. Betyr det at han kjøper opp aksjer for å hindre ytterligere kursfall, eller betyr det at han har tro på kursoppgang.
Tipper han tror det vil lønne seg på sikt.
Om ikke jeg husker feil drev han med mange slike handler også på 20 ish for å stagge fallet…
Det gikk jo ikke så bra😅
Hehe, nei, hvertfall ikke foreløpig.
Men, nå er kursen så lav at skal mye til at den faller særlig mer kanskje så lenge de har kapital til 3 -4 kvartal til, men opplagt at dersom det ikke kommer noe kursdrivende innen den tiden så lukter det vel kanskje mindre godt.
Husker jeg måtte ta tap i denne også som i pcib, men valgte å kutte tvert på høyt 20 tall, ille nok men angrer ikke på den avgjørelsen.
Merkelig å tenke på nå i ettertid, men nesten alle aksjer som blir hypet på disse trådene, elelr det skapes eufori, har i ettertid kollapset aldeles.
Så en tommelfinger regel man bør være obs på er at de aksjer det skrives mest om og hvor man ikke bør komme med kritiske synspunkter uten å bli satt på plass her på Tekinvestor, ja de kollapser svært ofte kursmessig.
Finnes unntak, men de er ikke mange.
Spøk til side sp håper jeg de får en ordning på fremdriften og at det etterhvert kan melde noe positivt! Slik jeg ser det er det bare det som kan løfte selskapet opp igjen.
Får håpe det for aksjonærer som har sittet trofast og ikke minst for pasientene.
Jeg har lagt merke til det. Utrolig hva mange småsparere kan får til med en aksjekurs.
Sitter mange store også her inne😂
Har smertelig vert trofast til nå, håper det lønner seg på sikt, og ja, at det til slutt skal hjelpe pasienter som virkelig trenger denne medisinen.
Er vel de som tjener på de små😅
Vi har alle en agenda.
Utfordringen på forum vil alltid være at 99,9% av de aktive skjuler seg bak et nick, det gjør at man alltid bør reflektere over det som blir skrevet.
Mange er ærlige og oppriktige, men slett ikke alle.
Jeg synes det er veldig vanskelig å vite hva og hvor mye man skal legge i innlegg skrevet av skribenter man ikke kjenner.
De jeg personlig vet hvem som skjuler seg bak nicket vet jeg uttaler seg oppriktig så der er det ikke noe problem, men de fleste kjenner man ikke.
Nyoppstartede biotekselskaper i Norge skal nok få slite med å hente kapital når man ser det ene selskapet etter det andre kollapser kursmessig, men finansmarkedet har også en tendens til å glemme veldig fort da.