Ja, kapitalen vil nok definitivt ikke sitte løsere etter disse total kollapsene.
Lærdommen blir gjerne at man aldri bør ha mer enn maks 5-10 % av porteføljen i norsk biotech da bransjen er veldig kostbar og svært få i Norge har kompetansen til å kalkulere riktig og å dra det hele veien. Alt for mange har kjøpt tungt i BGBIO fordi en milliardær har vært gal nok til å gjøre det samme.
Fasiten har bare Mohn selv. Mohn kommer riktignok fra en familie med økonomisk teft og han er en forretningsmann, men biotek er trolig ikke det han har som kjernevirksomhet. Fra det jeg vet så er derimot Mohn veldig filantropisk anlagt og spesielt mot forskning. Tror jeg leste at Mohn har donert over 4 mrd til forskingen opp igjennom.
I caset BGBIO er Mohn helt avhengig av å få gode råd fra de i hans indre krets som kan biotek. Dette virker å være de han har satt inn i styret i BGBIO og Sarsai som var de første investorene når selskapet ble etablert i følge artikkelen delt over her av @Matadoren. Disse virker å være arkitektene bak BGBIO, ikke Mohn selv.
Jeg tror Mohn kjøper nå for å holde kursen oppe og signaliserer til markedet at han fremdeles har troa. Jeg tror ikke at Mohn vil betale dagens pris hvis han skal ta neste emisjon alene. Da vil nok forretningsmannen ønske en premium/rabatt, men hvem vet, kanskje han ser dette mer som filantropi og mindre som forretning.
Enig! Personlig vektlegger jeg mer de kommentarene som virker å være fundert på noe rasjonelt, har noe form for analyse, deduksjon, bringer kvalitet eller en plausibel hypotese. Etter en tid så begynner man å kjenne til ulike nicks og hva de bidrar med. Uhemmet hausing eller baissing er lite verdifullt. Tror mer på å hjelpe hverandre bli bedre, det vil også hjelpe sektoren på sikt.
Personlig har jeg riktignok ikke vært bull BGBIO, men har forsøkt å være konsekvent og etter evne holdt det saklig. Etter gjentatte klovnefjes og latterliggjøring har jeg også blitt trigget og skrevet ting som ikke er like gjennomtenkt. Det er uheldig.
Har plukket ut BGBIO siden jeg finner caset og teknologien lettest å kommentere. Er verken short eller long og derfor mindre fokusert på aksjekurs, men kommenterer mer på strategi, kapital burn, biologi og data.
Har ikke lest her inne på veldig lenge da det er et par år siden jeg solgte.
Ville bare se reaksjoner etter fallet.
Rodjer kommer her med et riktig gullkorn.
Tror det er viktig å huske at 90% av skribentene i alle tråder enten eier aksjer eller er interessert i aksjer i selskapet. Ergo er samtlige tråder mer positive enn markedet er.
Mulig det blir et par år til neste gang. Lykke til uansett
Han er helt klart med her for å støtte forskningen og ikke for pengene sin skyld. Men han kaster ikke bort penger, så undrer meg litt over at han ikke bruker pengene på en emisjon for å fylle kassen. Samtidig er det en del penger igjen hos Bergen bio, så det kan være det er forretningsmannen som har våknet.
Etter dagens fall i usa er det bare å binde seg til masten med tanke på hva som treffer aksjekursen til bgbio imorgen. Blir mer og mer overbevist om at dette blir nye nano, pcib, targo mtp aksjekurs. Håper ihvertfall ikke ledelsen har planlagt flere selskapspresentasjoner i nærmeste fremtid. De tre forrige selskapspresentasjonene har kostet aksjonærene noen hundre millioner - betenkelig.
Blir bare veldig fascinert over at ceo har holdt tre presentasjoner og etter hver gang faller verdien med ca 100 mill. Det er jammen med godt gjort.
Litt spennende at ingen i ledelsen benytter muligheten til å gjøre noen kjøp på dagens kurser.
Det kan ha en sammenheng med at det blir hausset opp noe voldsomt i forkant av hver presentasjon. Det skal ikke store halmstrået til her før det blir spekulert i både det ene og det andre. Da blir det naturligvis en stor nedtur når det ikke kommer noe nytt.
Det har jeg tenkt på flere nivå lenger oppe her, nå er det ingen støtte, på noen som helst måte. En aksje kan halveres hele jævla veien ned. For oss som skal sitte et par år blir det forhåpentligvis moe å hente, men begynner å bli fryktelig mange % opp til skarve 20kr f.eks. Det må en jævla betydningsfull melding til nå. Den mest betydningsfulle blir nok emisjon.
Vet a faen, pessimistisk, men med all rett!
Ja, jeg hadde det i bakhodet da jeg skrev det at alt kan selvsagt falle til null og jeg personlig har ikke vurdert BB hverken på 19 eller 9 og gjør det heller ikke nå.
Men, er selskapet liv laga bør man nå være i nærheten av bunn, men selvsagt vanskelig å si.
Jeg ble vettskremt av pcib nedturen hvor jeg tapte mye penger til meg å være.
Har etterpå styrt klar biotek, skumle greier.
Sitter der og, de pengene er vel tapt. Har ikke giddet å sjekke ståa en gang
Enten går det bra, eller så går det over
Jeg treffer av og til heldigvis, men bommer også så det synger etter innimellom.
Men, jeg ser at det som har reddet meg fra helt katastrofe totalt sett er at jeg har kuttet tvert når jeg har følt indre uro med en investering.
Pcib var umulig ift det, da den plutselig på melding nærmest ble rasert over natten.(skulle selvsagt aldri kjøpt på eufori her på pcib tråden, men det ble også en lærdom)
Men, har innfunnet meg med at det er billigere å ta et tap på 20% enn 80%, selv om det smerter fryktelig der og da.
Det er en kunst å vite når å ta gevinst, men det er ingen enkel øvelse å vite når å ta tap heller.
Det er bedre å cashe ut 20 000kr med tap på 80% enn å tape de siste 20 000 også.
også kommer BP 2 dager etter…
Det har du faktisk ingen garanti for. Det er en risiko du velger å ta. Men sannsynligheten for at BP kommer dagen etter, basert på historikk i norsk biotech, hva anser du den å være?
Spør folk i NANO, PCIB og Targo om hvordan det er å vente på BP. Om de hadde foretrukket 80% tap eller 99%
Nå er det vel bare Mohn som kan berge BgBio, og som gjør at selskapet fortsatt er priset til 660 millioner?
Ikke mange kroner som skal til for å presse kursen ned når kjøpelysten har vært så lav. Men kanskje det snur nå
Det er jo ikke sånn at Bemcentinib er gravlagt selv om aksjen presses ned.
Det er opp til hver enkelt hvor stor risiko man ønsker å ta ved å inkludere BGB i sin portefølge - så får vi se da om det er kaniner eller møll i hatten til Olin.
Har handlet mer på 7 tallet i dag